|

منابع رسانه‌ای در آمریکا اعلام کردند

برنامه بایدن برای ادامه عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای از برنامه دولت بایدن برای ادامه و توسعه روند عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

دولت بایدن می‌کوشد تا کشورهای عربی بیشتری را وارد برنامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل کند. 

به نوشته آسوشیتدپرس، این برنامه از معدود سیاست‌های دولت ترامپ است که در دولت بایدن اجرایی و ادامه پیدا می‌کند. 

منابع آمریکایی در گفت‌وگو با این خبرگزاری تأکید کرده‌اند که افق‌های مهمی پیش روی عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌بینند هرچند حاضر نشده‌اند از هیچ کشوری نام ببرند. 

سال گذشته و در ماه‌های پایانی دولت ترامپ، امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روابط عادی برقرار کردند. 

سودان نیز توافق‌نامه‌ای مقدماتی در این باره امضا کرد اما هنوز روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز نکرده است. 

به ادعای آسوشیتدپرس، عمان نیز از کشورهایی است که مواضعی مشابه گرفته هرچند به تازگی تأکید کرده است که سطح کنونی روابطش با اسرائیل را کافی می‌داند و دلیلی برای توسعه بیشتر روابط نمی‌بیند. 

تنش اخیر میان اسرائیل و فلسطین در غزه و بیت‌المقدس به کوشش‌های دیپلماتیک اسرائیل و آمریکا برای ادامه روند عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل آسیب زده است. ضمن آنکه روابط اردن با اسرائیل که به چند دهه پیش بازمی‌گردد تا حدود زیادی تیره شده است. امارات و بحرین سال گذشته با میانجیگری آمریکا و تمکین از درخواست واشنگتن، با پشت کردن به آرمان فلسطین روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار کردند. 

در پی این دو کشور، سودان نیز به بهانه خروج از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا، به صف کشورهای سازشکار پیوست و با تل آویو روابط عادی برقرار کرد. 

آخرین کشوری که با وعده‌های واشنگتن حاضر به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شده مغرب بود که این اقدام دولت رباط با موجی از مخالفت در داخل این کشور مواجه شده است. 

منبع: همشهری آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها