|

سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی که بود و چگونه درگذشت؟

سردار پاسدار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس بر اثر عارضه قلبی درگذشت

لینک کوتاه کپی شد
1
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از عروج سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بر اثر عارضه قلبی خبر داد.
 

اما سردار پاسدار محمد حجازی که بود؟

سرتیپ حجازی با نام شناسنامه‌ای "سید محمد حسین‌زاده حجازی" سال ۱۳۳۵ در اصفهان متولد شده و در بدو تشکیل سپاه پاسداران به این گروه نظامی پیوسته است.

وی در رشته مدیریت دولتی تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران تحصیل کرده و سپس در دانشگاه عالی دفاع ملی، وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح، در رشته مدیریت استراتژیک دکترا گرفت. محمد حجازی در دوران دانشجویی در مقطع دکترا به عضویت هیات علمی دانشگاه امام حسین، وابسته به سپاه پاسداران درآمد.

سردار حجازی در ابتدای انقلاب در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی خدمت کرد و با آغاز جنگ ایران و عراق، مسوول جذب و اعزام نیروی بسیجی به مناطق جنگی غرب و جنوب غرب بود.

سرتیپ حجازی در ادامه جنگ با عراق، پس از همکاری در مقر پاسداران در منطقه ۲ کشوری، شامل مناطق غرب و جنوب غربی، معاون فرماندهی منطقه ۴، معاون فرماندهی قرارگاه عملیاتی سلمان و جانشینی فرمانده قرارگاه قدس سپاه را عهده‌دار بود.

2587528_274

وی پس از پایان جنگ ایران و عراق، یکی از مقامات ارشد نیروی مقاومت بسیج بوده است. سردار حجازی در این دوره در مقام معاونت هماهنگ‌ کننده نیروی مقاومت بسیج، معاونت نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج و فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود.

سردار حجازی در ۲۰ اسفند ۱۳۷۶ در حکمی از سوی مقام معظم رهبری به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج منصوب شد.

محمد حجازی در سال ۱۳۸۶ با حکم رهبری به ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران منصوب شد.

سرتیپ حجازی کمتر از یک‌سال بعد جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران شد. آن زمان، محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه بود.

محمد علی جعفری جانشین تازه منصوب خود را در ۲۲ تیر ۱۳۸۷ با حفظ سمت به عنوان جانشین قرارگاه ثارالله سپاه معرفی کرد. فرماندهی این قرارگاه بر عهده خود سردار جعفری بود.

30دی ماه سال 98 و بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی رهبر انقلاب سردار قاآنی را که جانشین فرمانده سپاه قدس بود را به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب کرد و به تبع آن سردار حجازی طی حکمی از سوی فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد


پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی