|

حیوانات خانگی

چند اشتباه رایج در آموزش سگ ها

در اینجا بعضی از اشتباهات رایج در آموزش سگ ها و چگونگی اجتناب از آنها را شرح می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

آموزش سگ ها و حیوانات خانگی در وهله اول بسیار آسان به نظر می رسد اما انجام این کار از پیچیدگی و ظرافت های خاصی برخوردار است که افراد دارای این حیوانات در صورت نداشتن آگاهی کافی، می توانند در نگهداری آنها دچار دردسر شوند. در اینجا با بعضی از متداول ترین اشتباهات در مورد آموزش سگ ها آشنا می شویم. 

1. استفاده دائمی از قلاده 

مطالعات علمی نشان می دهد که انداختن دائمی قلاده به دورگردن سگ ها، ممکن است موجب خفگی ناگهانی آنها شود و همچنین برخورد خشونت آمیز به هنگام انجام یک خرابکاری از طرف آنها نیز، می تواند ترس و اضطراب زیادی را در آنها ایجاد کند که همین امر سلامتی شان را به شدت به خطر می اندازد و برخی مطالعات نیز حاکی از این است که انداختن قلاده در گردن بعضی از سگ ها آنها را ناراحت و موجب اضطرابشان می شود، از این رو، بهتر است تا حد امکان و فقط در موقعیت های ضروری از قلاده استفاده شود. 

2. جریمه کردن سگ ها

بعضی از صاحبان سگ ها، هنگامی که با رفتار های پرخاشگرانه انها مواجه می شوند، برای مدتی آنها را از بیرون بردن یا دادن غذا محروم می کنند اما مطالعات نشان می دهد که بی توجهی در این شرایط و همچنین تشویق آنها در صورت حرف شنوی، تاثیر بیشتری بر نحوه رفتار درست آنها می گذارد.

3.عدم استفاده از کلمات مثبت و ستایش گونه 

باید بدانید همانطور که انسان ها از شنیدن تعریف وکلمات مثبت خوشحال می شوند، سگ ها نیز انرژی کلمات مثبت و ستایش گونه را به خوبی درک می کنند و همین امر به آنها انگیزه می دهد تا از صاحبانشان حرف شنوی بیشتری داشته باشند. بنابراین در صورت مشاهده هرگونه کار مثبت از سگ های خانگی تان، سعی کنید تا حد امکان از جملاتی همانند" آفرین "سگ خوب" یا "تو باهوش ترین سگ دنیایی" استفاده کنید. 

4. تکرار حرف ها و خواسته ها 

سعی کنید تا حد امکان یک حرف را بیش از یکبار تکرار نکنید. به عنوان مثال گفتن مکرر  کلمه "بنشین" یا "غذایت را بخور" یا "این کا را نباید انجام بدهی" تاثیری منفی بر روی آنها می گذارد و بنابراین بهتر است تا بعد از گفتن یک حرف و مطرح کردن خواسته تان، منتظر واکنش آنها باشید و به آنها کمی زمان دهید. همچنین، انجام روش های تشویقی یا به هجان درآوردن سگ ها با صدا ها یا بازی های مختلف نیز می تواند تاثیر زیادی در ایجاد انگیزه آنها برای عمل کردن به خواسته هایتان بگذارد. 

aks-sag-19-e1538579670362

5. عدم توجه به احساسات سگ ها 

گاهی اوقات، علت عدم حرف شنوی ا بازیگوشی بیش از اندازه سگ ها ممکن است به علت اضطراب یا ترس ناشی از یک اتفاق باشد و بنابراین شما به عنوان صاحبان آنها باید از احساساتشان در موقعیت های مختلف آگاه باشید و به آنها احساس امنیت و آرامش بدهید. در برخی اوقات نیز علت برخی رفتار های پرخاشگرانه آنها می تواند ناشی از یک درد فیزیکی باشد که در آن صورت نیز باید به سرعت علت را جویا شده و به یک دامپزشکی مراجعه کنید. 

سگ+وحشی

منبع: animal.psychology

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها