|

چرا سلبریتی ها به اپلیکیشن کلاب هاوس هجوم آوردند

کلاب هاوس همانند یک سمینار زنده، وبینار صوتی، یا سخنرانی و در نهایت یک پادکست زنده است

لینک کوتاه کپی شد

قبل از اینکه از چرایی شور و شوق سلبریتی‌ها بگوییم، لازم است بدانید که شبکه‌های اجتماعی نوظهور همانند کلاب هاوس چیست و چه امکاناتی را در بستر خود دارد. پس با ما همراه باشید تا با هم این شبکه اجتماعی که ترند این روزها در جهان و ایران شده را با هم بررسی کنیم.

کلاب هاوس چیست و چه کاربردی می‌تواند داشته باشد؟

کلاب هاوس همانند یک سمینار زنده، وبینار صوتی، یا سخنرانی و در نهایت یک پادکست زنده است که می‌توان در هر اتاق موضوع، بحث و گفتگوی زنده‌ا‌ی را با افراد حاضر در اتاق‌ها ایجاد کرد. کلاب هاوس مناسب اساتید، معلم‌ها، سخنران‌ها و تمامی کسانی است که می‌خواهند حول یک موضوعی به صورت صوتی گفتگو کنند.

سلبریتی‌ها نیز با ایجاد روم‌ها و سخنرانی کردن برای علاقه مندان خود می‌توانند نظرات و گفتگوهای خود را با دنبال کنندگانشان در میان بگذارند. در کلاب هاوس دیده شده که اتاق عمومی وجود دارد که مادری برای فرزندش لالایی می‌خواند و دنبال کنندگان زیادی نیز آن را دنبال کرده‌اند. از کلاب هاوس در خصوص قصه گویی، خوانش داستان یا پادکست‌های زنده، پرسش و پاسخ‌های مربوط به موضوعی خاص و... می‌توان استفاده کرد.

کلاب هاوس فقط تبادل صداهاست و خبری از دیگر محتواها نیست!

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا است و برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و غیره در آن خبری از متن و عکس و ویدیو نیست. همه چیز در کلاب هاوس بصورت زنده و هم‌زمان اتفاق می‌افتد. در این اپلیکیشن محبوب این روزها، کاربران می‌توانند از طریق صدا با همدیگر گفتگویی داشته باشند و ادمین نیز می‌تواند گفتگوها را مدیریت کند.

کلاب هاوس این روزها ترند مجالس بخصوص در بخش دیجیتال مارکتینگ و سلبریتی‌ها شده و با توجه به تبلیغات و ترند شدن همگانی این اپلیکیشن در سراسر جهان، کلاب هاوس را از همین الان می‌توان جز شبکه‌های اجتماعی موفق بعدی دانست.

دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید و آیفون

لازم به ذکر است که کلاب هاوس فقط برای کاربران آی او اس در دسترس است. سازندگان این اپ اشاره کرده‌اند که در آینده نزدیک این شبکه اجتماعی محبوب این روزها نیز، دانلود کلاب هاوس و نصب آن برای کاربران اندرویدی در دسترس خواهد بود. در کلاب هاوس حتما باید از طرف کسی که این اپ را روی تلفن هوشمند نصب کرده، دعوت نامه‌ای برای عضویت شما در کلاب هاوس ارسال شود تا شما نیز بتوانید در شبکه اجتماعی صوتی عضو شوید.

راه‌های ارتباطی با دیگران در کلاب هاوس

در کلاب هاوس افراد می‌توانند به صورت زنده با یکدیگر گفتگوی آنلاین، زنده و هم‌زمان داشته باشند. شاید همین هم‌زمان بودنش است که اتاق‌های کلاب هاوس را شبیه اتاق گفتگویی کرده، تصور کنید که با ایلان ماسک در اتاقی نشسته‌اید و دارید درباره فضا صحبت می‌کنید!

در کلاب هاوس به سه روش می‌توانید به دیگران گفتگو کنید:

  1. ایجاد یک اتاق خصوصی دو نفره. در این اتاق که بیشتر شبیه تماس صوتی دیگر اپلیکیشن‌ها از جمله واتس اپ هست می‌توانید با دیگری گفتگویی را شکل دهید.
  2. ایجاد یک social room. در این بخش شما می‌توانید اتاق‌هایی با تعداد یوزرهای بیشتر بسازید تا تعداد افراد بیشتری بتوانند در اتاقی که ایجاد کرده‌اید مشارکت کنند.
  3. ایجاد یک open room. در این حالت شما می‌توانید با ایجاد اتاق عمومی با موضوعاتی که مورد نظرتان است را ایجاد کنید. هر کسی که عضو کلاب هاوس باشد در این خصوص می‌تواند وارد اتاق شود و در بحث‌ها و گفتگوها مشارکت داشته باشد.

در هر سه حالتی که در بالا اشاره شد ادمین اتاق می‌تواند به شنوندگان نحوه دسترسی را صادر کند. در کلاب هاوس یا افراد شنونده‌اند یا گوینده و فرد ادمین در هر زمان می‌تواند برای هر کدام از افراد اجازه گویندگی را صادر کند. لازم به ذکر است که جهت مدیریت راحت‌تر و بهتر اتاق‌ها ادمین اصلی می‌تواند افراد دیگری را به عنوان مدیر یا moderator  مشخص کند تا مدیریت اتاق سریع‌تر و آسان و بهینه‌تر شود.

کلاب هاوس از شبکه‌های اجتماعی متفاوت و متناسب با نیاز روز است

در دنیای کنونی شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسزایی در مشارکت مردم به سمت و سویی خاص را بازی می‌کنند. اگر شبکه‌های اجتماعی نبودند بی‌شک، ارتباطات تا این حد نزدیک نمی‌شد و به دهکده جهانی نزدیک و نزدیک‌تر نمی‌شدیم. کلاب هاوس این بار آمده است تا مشارکت‌ها را به صورت زنده در آورد. شما می‌توانید اتاقی را ایجاد کنید و دیگران را برای مشارکت در موضوع یا بحث خاصی دعوت کنید. حتی می‌توانید برای آینده، اتاق خود را ایجاد کنید و برای روزها و ساعت‌های هفتگی خود برنامه‌ریزی کنید.

در کلاب هاوس یک سلبریتی، استاد، معلم یا دانشمند یا هر کسی می‌تواند برای دنبال کنندگان خود موضوعات را تعیین و در روز و ساعت خاصی آن‌ها را به گفتگویی خاص دعوت کند. کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی کاملا متفاوت با زیر ساخت صوتی است که خود را به خوبی از دیگر شبکه‌های اجتماعی متمایز کرده است. البته لازم به ذکر است که تلگرام نیز در آپدیت‌های اخیرش چنین قابلیتی را در گروه‌ها ایجاد کرده که مدیران گروه و کانال‌های می‌توانند در خصوص یک گفتگوی گروهی صوتی، یک وویس چت ایجاد کنند.

چرا کلاب هاوس توسط سلبریتی‌های مشهوری چون ایلان ماسک پیشنهاد می‌شود؟

در کلاب هاوس شما متمرکزتر پیش می‌روید. در میانه‌های راه دیگر عکس نامتعارفی از موجودی دیگر حواس شما را پرت نمی‌کند. در کلاب هاوس نوتیفیکشن‌ها شما را آزار نمی‌دهند و هر دم شما را به راهی دیگر نمی‌کشانند. در این شبکه اجتماعی موفقِ این روزها، شما می‌توانید با مشهورترین و محبوب‌ترین افراد در صورت امکان، در اتاق‌های عمومی گفتگو کنید و صدایشان را به صورت زنده بشنوید یا حتی کنسرت‌های آنلاین را شنید.

در کلاب هاوس چیزی قابل ویرایش نیست و شاید همین هم‌زمانی حضور افراد و صبحت‌ها باعث جذابیتش در میان سلبریتی‌ها و دیگر اعضای جامعه شده است. بعید نیست که کلاب هاوس رقیب جدی اخبار و رادیوها باشد. البته نیز اخبار و رادیو نیز می‌تواند در کلاب هاوس بصورت روزانه و در تایم مشخصی به صورت کاملا زنده ایجاد شود. امید است که با حضور چنین شبکه‌های اجتماعی جذابی گفتگوهای سازنده و مفیدی در میان اقشار مختلف صورت پذیرد تا جهان ما به سمت بهتر و بهتر شدن پیش برود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها