|

مسائل سیاسی روز

دولت بایدن در تلاش است تا به کره شمالی نزدیک شود

دولت بایدن در ماه گذشته تصمیم گرفت تا به تدریج خود را به دولت کره شمالی نزدیک کند اما واکنشی از سوی این کشور دریافت نکرد.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن در مصاحبه ای با CNN اعلام کرد که دولت آمریکا در ماه گذشته چندین بار تلاش کرده تا با دولت کره شمالی ارتباط برقرار کند اما هنوز واکنشی از سوی رهبر این کشور دریافت نکرده است. 

این مقام همچنین در این باره گفت:" دولت آمریکا تقریبا از ماه فوریه چندین بار از طرق  مختلف از جمله از طریق کانال های ارتباطی نیویورک تلاش کرده تا با دولت کره شمالی ارتباط برقرار کند و این تلاش ها با وجود عدم دریافت هیچ گونه واکنشی از سوی این کشور همچنان ادامه دارد". 

این مقام جزئیات بیشتری را در مورد راه های برقراری این ارتباط ارائه نداد و تنها خاطر نشانکرد که دولت در حال بررسی سیاست های بین المللی ایالت متحده در قبال کره شمالی است و از جمله تمام گزینه های موجود برای مقابله با تهدیدات افزاینده کره شمالی برای همسایگان خود و جامعه بین المللی را مورد ارزیابی قرار می دهد. 

این مقام به علاوه اظهار کرد که در طول روند بررسی برقراری این ارتباط، دولت فعلی ایالت متحده با مقامات دولت سابق که از سیاست های کره شمالی اطلاعات بیشتری داشتند، مشورت کرده و همچنین از  متحدان خود در ژاپن و کره جنوبی نیز در همین راستا نظر خواهی کرده است و در این باره گفت: "انتظار می رود که دولت ایالت متحده در هفته های آتی به یک نتیجه گیری قاطعانه در این راستا دست یابد". 

خبرگزاری رویترز در روز شنبه برای نخستین بار از برقراری نخستین روابط با کره شمالی خبر داد و اعلام کرد که اخبار مربوط به این ارتباط در حالی منتشر می شود که به گفته چنیدین منبع آگاه از گفتگوهای داخلی، قانون گذاران و متحدان اصلی ایالت متحده مشتاقانه منتظر جزئیات مربوط به سیاست بایدن در کره شمالی هستند که انتظار می رود در هفته های آتی، این سیاست ها به طور کامل آشکار گردد. 

https___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_210313182809-biden-north-korea

تصاویر ماهواره ای به دست آمده توسط خبرگذاری CNN، نشان می دهد که کره شمالی اخیرا اقداماتی را برای پنهان کردن یک سری از تاسیسات خود انجام داده که به اعتقاد اژانس های اطلاعاتی ایالت متحده، این تاسیسات برای ذخیره سلاح های هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد. 

منبع: CNN

np_file_75503image_kbn2b50p2download-27-961770-161568007140440372-0-image-a-3_1615697126339

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی