|

مصاحبه سید محمد غرضی پس از اعلام حضور در انتخابات 1400

سیدمحمد غرضی با اشاره به نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شعار خود در انتخابات را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

سیدمحمد غرضی با اشاره به نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شعار خود در انتخابات را بیان کرد.

سید محمد غرضی در خصوص پیش بینی کاهش مشارکت مردم در انتخابات 1400 اظهار داشت: در انتخابات سال 57 در کشورمان با مشارکت 98 درصدی مردم مواجه شدیم، با این حال به مرور زمان مشارکت مردم کمتر شد. باید توجه داشت آقای روحانی که در انتخابات 20 میلیون رای آورد نسبت به آقای خاتمی که 20 میلیون رای داشت، جمعیت کشورمان حدود 30 درصد اضافه شده است. به عبارتی میزان مشارکت دائماً به سمت نزول رفته است.

وی در مورد راه های افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: همه گروه ها، احزاب، شخصیت ها و سلبریتی ها نگران این هستند که مردم در انتخابات شرکت نکنند. همه قدرت های سیاسی نیز به این فکر هستند که به گونه ای خود را معرفی کنند که مردم در انتخابات شرکت کنند. با این حال ثقل مردم برای شرکت نکردن بیشتر از تحرک آن ها برای شرکت کردن در انتخابات است.

وزیر اسبق مخابرات ایران افزود: همه احزاب، گروه ها، سلبریتی ها و شخصیت های مشهور باید نسبت به کارهای گذشته شان توبه کنند. این افراد باید بگویند که اشتباه کرده اند و حقوق عامه را ضایع کرده و حقوق خاصه را ترجیح داده اند.

غرضی گفت: در دهه 60 متوسط درآمد دولت سالیانه 10 میلیارد دلار بوده، اما حالا جمعیت دو برابر شده است و درآمد 2 میلیاردی هم 20 میلیارد دلار می شود. واقعیت این است که دولت های دهه های 70، 80 و 90 از 30 یا 40 میلیارد دلار تا 100 میلیارد دلار درآمد داشته اند، مثلاً دولت آقای خاتمی 100 میلیارد دلار درآمد سالیانه داشته است. اکنون 20 میلیارد دلار لازم است تا قیمت ها تثبیت شود، در حالی که 80 میلیارد دلار هم اکنون از بین رفته است، بنابراین باید از ادامه یافتن این اتفاقات توبه کرد.

بیشتر بخوانید:این ۱۰ نفر کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نیستند

هشدار انتخاباتی چهره اصولگرا به سعید جلیلی + جزییات

حضور پررنگ احمدی نژادی ها برای انتخابات 1400

 

سید محمد غرضی در مورد شعار خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: شعار اینجانب در انتخابات این است که "حقوق عامه بر حقوق خاصه ترجیح دارد، طبق فتوای شیعه در طول 1000 سال". زمانی که ما در گذشته فقه یاد می گرفتیم، عالمی که به ما درس می آموخت، ابراز می داشت که اگر حکومت، دولت و شاه و هر مسئول دیگری سکه اش تقلبی نباشد، این فرد به حقوق عامه تجاوز نکرده و در زمینه حقوق عامه عادل است. 

سمت های سیدمحمد غرضی تاکنون

سید محمد غرضی پس از پیروزی انقلاب سمت‌های مختلف در سپاه پاسداران، استانداری کردستان و استانداری خوزستان عهده‌دار شد.

در سال ۱۳۶۰ به عنوان وزیر نفت انتخاب و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مشغول به خدمت بود. او هم‌اکنون رئیس هیئت مدیره شرکت مشانیر است.

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی را اواسط دهه ۱۳۴۰ در سازمان مجاهدین خلق آغاز کرد، که منجر به دستگیری وی توسط ساواک شد.

سید محمد غرضی غرضی از جمله افراد نزدیک به امام خمینی (ره)  در پاریس بود.

وی از بنیانگذاران سپاه پاسداران بشمار می‌آید.

غرضی از ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ استاندار خوزستان بود، از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ وزیر نفت و از ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ به‌عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن فعالیت می‌کرد.

شرکت در انتخابات

سید محمدغرضی عدم شرکت در نیامدن پای صندوق‌های رأی را امر خلاف شرع می‌داند.

یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران (سال ۱۳۹۲)سید محمد غرضی با حضور در ساختمان وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی جزو ۸ فردی بود که صلاحیت آن‌ها برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، روز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

غرضی تأییدصلاحیت خودش را امری خدایی دانست و گفت که خدا را شکر می‌کند که جزو کسانی قرار نگرفته که آبرویش برود.

وی در آن انتخابات رای برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری نیاورد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای انتخابات 1400 با سایت شایانیوز همراه باشید.


منبع: رکنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها