|

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از قطارشهری مشهد

حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز از طرح های در دست ساخت خط سوم و چهارم قطارشهری مشهد بازدید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شهردار مشهد در جریان این بازدید گفت:اصلی ترین راهکار حل مشکل ترافیک بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از طرح قطارشهری مشهدهسته مرکزی شهر و ایجاد دسترسی به حرم مطهر رضوی،راه اندازی فاز اول خط سوم قطارشهری در محدوده میدان شهدا، باب الجواد (ع) تا حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری امام رضا (ع) است.

محمد رضا کلایی افزود: این فاز با اعتبار حدود 30 میلیارد ریال تکمیل و مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر تا حد زیاد رفع می شود. 

وی ادامه داد: خط چهارم قطارشهری نیز از انتهای خواجه ربیع شروع و به قاسم آباد ختم می شود و حفاری این خط تا پایان سال آغاز می شود.

معاون عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد نیز گفت: خط سوم قطارشهری مشهد طولانی ترین خط مترو این کلانشهر به طول 30 کیلومتر است که احداث 14 کیلومتر از تونل این پروژه به پایان رسیده است.

خلیل الله کاظمی افزود: فاز اول پروژه خط سوم از پایانه امام رضا (ع) تا میدان شهدا تعریف شده است.چون تکمیل کامل این خط دستکم تا سال 1410 با 70 هزار میلیارد ریال اعتبار به طول می انجامید اجرای این خط در سه فاز تعریف شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی خطوط سوم و چهارم قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران گفت:هزینه‌های احداث قطارشهری افزایش بسیار یافته و برای اجرای هر کیلومتر آن 10 هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: دولت در سال‌های قبل رقم‌های قابل توجهی به قطارشهری مشهد کمک کرده اما در چند سال اخیر ارقام کمک شده از سوی دولت جوابگوی افزایش هزینه‌ها نبوده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شهرداری برای تامین منابع اجرای این پروژه‌ها پیشنهاداتی از جمله تهاتر 50 هزار میلیارد ریال از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی و همچنین تمدید مدت زمان برگشت اوراق خزانه را ارائه کرده که این پیشنهادات بررسی خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌شود از طریق کمک دولت و پیش‌بینی در بودجه، بخشی از پیشنهادات شهرداری مشهد عملیاتی شود

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی