|

طراحی پست اینستاگرام یاراپلاس + نمونه پست و استوری

پر رنگ شدن اینستاگرام در ایران لزوم رفتار حرفه ای مدیران پیج های اینستاگرامی را می طلبد.

لینک کوتاه کپی شد

تا چند سال پیش همه کسب و کارها به صورت فیزیکی فعالیت می کردند. تا چندی پیش حتی اگر می خواستیم از طریق اینستاگرام خرید کنیم کمی دودل بودیم که کلاه سرمان نرود. امروزه اما اوضاع کسب و کارها در اینستاگرام حسابی پر رونق است. جامعه با خرید اینترنتی دوست شده است. پر رنگ شدن اینستاگرام در ایران لزوم رفتار حرفه ای مدیران پیج های اینستاگرامی را می طلبد. بنا به تجربه کارشناسان اینستاگرام یاراپلاس اگر می خواهید در اینستاگرام متمایز باشید باید تمایز را در ظاهر پیج اینستاگرام خود نشان دهید. پست های اینستاگرام شما ویترین شما هستند. در ادامه این مقاله به لزوم طراحی پست اینستاگرام به صورت حرفه ای می پردازیم.

image_983938925fd2016bb1cea94f1617c5d45cb3f169

 

شروع کسب و کار اینترنتی با اینستاگرام

برای این که شغل تان را در اینستاگرام هم معرفی کنید، می توانیم بگوییم که همین لحظه هم دیر است. تکنولوژی به سرعت در حال رشد است و با همان سرعت هم  بر زندگی ما تاثیر می گذارد.به عنوان مثال اگر شما مدیریت یک فروشگاه کفش هستید، مشتریان تان را از چه طریقی جذب می کنید؟یک فروشگاه در بهترین نقطه ای که می توانستید راه انداخته اید و افرادی که در ان محدوده رفت و امد می کنند فروشگاه شما را می بینند. می دانید که خیلی از افراد برای شروع حتی هزینه اجاره فروشگاه هم نمی دهند؟ می پرسید چگونه؟

شما می توانید برای شروع، کارتان را با یک پیج اینستاگرام شروع کنید. در این صورت نیازی به اجاره مغازه نیست. مثلا اجناس را می توانید در منزل نگه داری کنید، از طریق اینستاگرام سفارش بگیرید و جنس مورد نظر را برای مشتری ارسال نمایید. اما حتی افرادی که صاحب بزرگ ترین و بهترین فروشگاه ها هستند باز هم به فعالیت در اینستاگرام احتیاج دارند. طراحی پست اینستاگرام به صورت حرفه ای از جمله اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

چرا بازار اینستاگرام پر رونق است؟

وقتی در اینستاگرام فعالیت می کنید افراد بسیار زیادی از همه نقاط کشور و حتی دنیا فعالیت شما را می بینند. مثال فروش کفش را در نظر بگیرید. یک مدل از کفش های جدیدی که برای فروش آماده کرده اید، وقتی در فروشگاه شما قرار داده می شود تنها توسط افرادی دیده می شود که از جلوی فروشگاه تان عبور می کنند. اما در اینستاگرام چه اتفاقی می افتد؟ تمامی افراد از هر نقطه ای از دنیا پیج شما و محصولات تان را می بینند. مسلم است که در اینستاگرام شما می توانید تعداد مشتریان بسیار بیشتری هم داشته باشید. طراحی پست های پیج باید به گونه ای صورت گیرد که توجه مخاطب را جلب کند.

فعالیت حرفه ای در اینستاگرام

افراد زیادی در اینستاگرام فعال هستند اما چرا تعدادی از این افراد موفقیت بیشتری در این زمینه کسب می کنند؟ دلیل این موضوع برمی گردد به شکل فعالیت شما در اینستاگرام. نکات مهمی هست که رعایت ان ها در اینستاگرام باعث می شود موفق شوید. طراحی پست اینستاگرام باید به شکل کاملا درستی انجام شود تا توجه مخاطب را جلب کند. تصاویر باید در نظر بیننده جذاب و زیبا باشد تا تعامل کاربر را با پبج تان بیشتر کند یا باعث خرید شود.

اهمیت طراحی پست اینستاگرام

تا چه حد در مورد گرافیک و قوانین آن می دانید؟ رنگ ها در دنیای انسان ها به شکل معجزه واری اثرگذار هستند. وقتی کاور پست طراحی می شود باید تمامی اصول مربوط به رنگ ها و دیگر قوانین گرافیک در ان رعایت شود. نتیجه این می شود که تصویر در چشم مخاطب زیبا جلوه می کند. وقتی تصویری بتواند توجه ما را جلب کند ما را به ماندن، دیدن بقیه پست ها، خرید و... تشویق می کند. هم چنین در طراحی پست اینستاگرام این موضوع هم مهم است که تصویر را در چه قسمتی از کادر قرار می دهید. هر کدام از قسمت های یک کادر اثر متفاوتی بر چشم انسان می گذارد. مثلا تاثیر عکسی که در وسط کادر قرار گرفته متفاوت است نسبت به تاثیر همان عکس وقتی در گوشه بالایی کادر قرار داشته باشد.

طراحی پست اینستاگرام به صورت حرفه ای

احتمالش کم است که شما در کنار زمینه فعالیت تخصصی تان، متخصص گرافیک هم باشید! بهتر است طراحی پست های خود را به متخصصان این زمینه در یاراپلاس بسپارید تا بتوانید نتیجه مطلوبی از پیج تان بگیرید. بسته به این که زمینه فعالیت شما چیست و مخاطبان تان چه افرادی هستند موارد زیادی در طراحی پست ها باید در نظر گرفته شود.

  • جامعه هدف فالوور ها باید مشخص شود

بسته به این که مخاطبان شما چه کسانی هستند نحوه فعالیت شما در اینستاگرام می تواند متفاوت باشد. مثلا تصور می کنیم که شما وکیل هستید و می خواهید اطلاعات حقوقی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. به نظرتان حرفه ای است که از رنگ صورتی در طراحی پست ها استفاده کنیم؟ مطمئنا نه. زمینه های مختلف شغلی معمولا با رنگ های مشخصی در ذهن ما تداعی می شوند. مثلا امور مربوط به ثبت اسناد و... در بسیاری موارد با رنگ سبز مشخص می شوند.

به عنوان مثالی دیگر پیج یک ارایشگاه زنانه را در نظر بگیرید. در این مورد برعکس مورد قبل استفاده از رنگ های شاد و متنوع می تواند نظر مشتریان را جلب کند.

  • برندسازی و پرسونال برندینگ باید در نظر گرفته شود

برندسازی مفهوم ساده ای نیست اما در یک توضیح خیلی ساده می توانیم بگوییم برندسازی فرآیندی است که محصول یا خدمات شما را به شکلی خاص و منحصر به خودتان معرفی می کند. در طراحی پست اینستاگرام باید برندسازی را هم در نظر داشته باشید. به عنوان مثال اگر رنگ قرمز را به عنوان رنگ مناسب برای برندتان انتخاب کرده اید، این رنگ باید به شکلی در همه یا اکثر پست ها دیده شود.در صورتی که شعار خاصی برای فعالیت تان داشته باشید این شعار هم می تواند در کاور پست ها یا کپشن به کار گرفته شود.

موارد گفته شده به اضافه بسیاری موارد دیگر که در نظر گرفته می شود، باعث معرفی بیشتر شما می شود. در نهایت هدف از برندسازی این است که محصول یا خدمات شما به کاربر معرفی شود به شکلی که دیدن یک رنگ، شنیدن یک شعار یا... شما و محصولات تان را به او یادآوری کند.

ادمین حرفه ای اینستاگرام و تبلیغات در اینستاگرام

image_347f1d038b9068ffe930201cacf5515a02c496c3

 

مدیریت پیج به تمامی مواردی گفته می شود که در یک پیج باید انجام شود. در مورد چه مطالبی باید پست بگذاریم؟ تصاویر چگونه باید طراحی شود؟ با مخاطب چگونه تعامل داشته باشیم؟ از چه راه هایی می توان از طریق پیج درآمد داشت؟ چه زمانی تبلیغات در پیج های اینستاگرام بگیریم؟ چه زمانی برای پیج خودمان تبلیغات کنیم؟ تبلیغات چگونه باید انجام شود؟ سوالات گفته شده و بسیاری سوالات دیگر از جمله مواردی است که در مدیریت پیج توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس برای پیج شما انجام می شود. تمامی مراحلی که در مدیریت پیج انجام می شود برای یک پیج حرفه ای ضروری است.

چرا مدیریت پیج در اینستاگرام مهم است؟

تصور کنید یک فروشگاه فیزیکی دارید. مرتبا باید اجناس مورد نیاز را تامین کنید تا در دسترس مشتری باشد. خودتان یا کارمند شما هر روز مرتبا باید در فروشگاه حضور داشته باشید و با خوشرویی از مشتریان استقبال کنید. محیط فروشگاه همیشه باید تمیز شود. از نظر ظاهری ممکن است هرازگاهی بخواهید تغییرات ریز و درشتی در فروشگاه اعمال کنید. آیا می توانید درب فروشگاه را ببندید و انتظار داشته باشید همه کارها خودشان پیش بروند؟

عدم مدیریت درست پیج مانند این است که درب فروشگاه خود را بسته اید. درست است که هر میزان فعالیت در پیج حتی اگر کم و غیر حرفه ای هم باشد تاثیر خودش را می گذارد اما مگر شما چقدر زمان دارید؟ شما در رقابت با تعداد زیادی شخص و مجموعه هستید و بنابراین نباید زمان را تلف کنید.

خودم می توانم پیج ام را مدیریت کنم؟

بستگی دارد. شغل شما چیست؟ اول باید ببینید که آیا وقت به اندازه کافی برای مدیریت پیج تان دارید؟ آیا زمانی که برای این کار می گذارید باعث کمبود وقت برای فعالیت تخصصی خودتان نمی شود؟

پس از ان باید ببینید اطلاعات و دانش شما در مورد اینستاگرام به چه میزان است. شما برای این که بتوانید پیج تان را مدیریت کنید باید اولا اطلاعات خوبی به صورت کلی در مورد نحوه کار در اینستاگرام داشته باشید. پس از ان لازم است که با نرم افزارهای گرافیکی تا حد متوسط به بالا آشنایی داشته باشید تا بتوانید پست طراحی کنید. توانایی نویسندگی و تسلط به اصول نگارشی دیگر مهارتی است که باید داشته باشید. توانایی تولید و تدوین ویدئو، پادکست، آشنایی با استراتژی های گوناگون تولید محتوا، آشنایی با اصول برندسازی و توانایی تعامل درست با کاربران از جمله مهارت هایی است که برای مدیریت پیج باید داشته باشید.

قیمت طراحی پست اینستاگرام

در این زمینه نمی توان قیمت کاملا مشخصی اعلام کرد. طراحی پست در واقع یک هنر است و همان طور که می دانید نمی توان برای هنر عدد مشخصی تعیین کرد. بسته به این که تصاویری با چه میزان خلاقیت نیاز داشته باشید قیمت طراحی پست می تواند متفاوت باشد. حجم کار مورد نیاز شما هم در تعیین قیمت موثر است. در مجموعه یاراپلاس، طراحی پست با قیمت مناسب و کیفیت بالا انجام می شود.

2 روش برای طراحی پست اینستاگرام

image_072c74a6fa08220d63b960492dfc6846b80d9ab0

 

پست های اینستاگرام را می توان به دو روش طراحی کرد. در ادامه این دو روش را توضیح می دهیم.

  • قالب پست اختصاصی داشته باشید

در صورتی که بتوان فرمت مشخصی برای تصاویر شما طراحی کرد، می توانید از قالب اماده استفاده کنید. روش کار به این صورت است که یک قالب برای محتوای شما طراحی می شود و پس از آن تصاویر مختلف در همان قالب قرار می گیرند. در پست هایی که با این قالب طراحی می شوند، تصویر اصلی و متن با توجه به موضوع تغییر می کند و دیگر اجزا ثابت هستند. مثلا شماره تلفن، ایمیل، آی دی تلگرام و... از جمله مواردی هستند که به صورت ثابت در قالب ذخیره می شود. معمولا این قالب ها هدر و فوتر دارد و اطلاعات ثابت در ان ها ذخیره می شود.

معمولا پیج های مارکتینگ، همکاری در فروش، بازاریابی و فروشگاهی می توانند از این قالب ها استفاده کنند. استفاده از قالب آماده نسبت به این که برای هر پست یک قالب مشخص طراحی شود، به صرفه تر خواهد بود.

  • هر پست می تواند طراحی منحصر به فرد داشته باشد

گاهی نیاز است که طراحی پست ها کاملا متفاوت باشد. در این صورت برای هر پست یک طراحی اختصاصی صورت می گیرد.

تصاویر باید اختصاصی باشد

دیده اید که بعضی پیج ها از عکس های دیگران حتی با واترمارک استفاده می کنند؟ تصور کنید اسم فروشگاه شما "نارنج" است. اگر از تصاویری استفاده کنید که مربوط به مجموعه فرضی "یاران" است و لوگو ان ها هم بر روی عکس وجود دارد چه می شود؟ مخاطب در همان نگاه اول احساس می کند که برای او وقت نگذاشته اید. از طرفی چه بسا او جذب تصویر شود و به دنبال مجموعه یاران بگردد! حتی اگر از تصاویر دیگران استفاده کنید که واترمارک ندارند باز هم اینستاگرام تشخیص می دهد که عکس متعلق به خود شما نیست. داشتن عکس های اختصاصی برای پیج مزیت بزرگی است. علاوه بر این ها طراحی پست اختصاصی در برندسازی شما هم می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

امیدواریم این مقاله که به کوشش آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس تهیه شده است مطالب مفیدی خوانده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با خدمات شرکت تبلیغاتی یاراپلاس می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی