|

عقب نشینی واتساپ از ضرب الاجل اشتراک گذاری اطلاعات

واتساپ اعلام کرد که اجرای سیاستهای خود مبنی بر دریافت دسترسی‌های اطلاعاتی کاربرانش را به تعویق انداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

پس از واکنش منفی کاربران به سیاست های تازه واتس‌اپ، این پیام‌رسان اعلام کرد اجرای سیاستهای خود مبنی بر دریافت دسترسی‌های اطلاعاتی کاربرانش را به تعویق انداخته است.

2524397_177

ماجرای ضرب الاجل واتساپ چه بود؟

در صورت به روزرسانی واتساپ پیامی به نمایش درمی‌آید دال بر اینکه کاربران باید با به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی خود با فیس‌بوک موافقت کنند یا دیگر نخواهند توانست از این نرم افزار استفاده کنند.

واتس‌اپ از زمان خریداری شدن توسط فیس‌بوک، مشغول استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران به شکلی گسترده و به اشتراک گذاری این داده‌ها با فیس‌بوک بوده است. اما حالا این نقض حریم شخصی و دست اندازی به داده‌های خصوصی افراد ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

واتس‌اپ در حال حاضر دو میلیارد نفر کاربر دارد و از سال ۲۰۱۶ به طور گسترده اطلاعات این کاربران را در اختیار فیس‌بوک که مالک آن است، قرار می‌دهد. واتس‌اپ در آگوست سال ۲۰۱۶ سیاست حریم شخصی خود را تغییر داد و اشتراک گذاری اطلاعات کاربران و متادیتای آنها را با فیس‌بوک آغاز کرد. در آن زمان کاربران می‌توانستند در مورد انجام یا عدم انجام این کار تصمیم بگیرند. اما نکته جالب این است که بعد از مدتی کوتاه، این قابلیت از تنظیمات واتس‌اپ حذف شد و اگر کاربری قبلاً گزینه به اشتراک گذاری اطلاعات با فیس‌بوک را انتخاب کرده بود و سپس از این کار پشیمان شده بود، دیگر نمی‌توانست تغییری در تصمیم خود ایجاد کنید.


 


 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها