|

ارزار درخواست رفع ممنوعیت واردات آیفون آغاز شد

کارزار «درخواست رجیستری و رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون» با هدف خارج نشدن غیرقانونی ارز از کشور و استفاده قانونی شهروندان آغاز شد

لینک کوتاه کپی شد

در این کارزار خطاب به، مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران نوشته شده است: « در دولت قبل بنا به بهانه‌هایی همچون خروج ارز از کشور، تجملاتی بودن، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای و غیره واردات گوشی‌های برند آیفون به کشور ممنوع شد که این تصمیم نادرست باعث بروز مشکلاتی مثل بروز نارضایتی زیاد بین علاقمندان به تکنولوژی، به ویژه دارندگان، فروشندگان، خریداران و تامین‌کنندگان لوازم جانبی و تعمیرکاران این مدل از تلفن همراه شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از پیوست؛ در ادامه این کارزار ذکر شده است که با توجه به اینکه در حال حاضر بر اساس گفته مسئولین امر، بیش از یک میلیون گوشی آیفون ۱۴ و ۱۵ به روش‌های مختلف در کشور فعال و در حال استفاده است، طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه شکست خورده  است.

در ادامه آمده است: « یکی از اهداف ممنوعیت ورود آیفون، جلوگیری از خروج ارز از کشور اعلام شد. این در حالی است که طبق آمار غیررسمی و البته نزدیک به واقعیت، از زمان ممنوعیت بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار آیفون ۱۴ و ۱۵ به صورت قاچاق وارد کشور شده است. عدم‌النفع دولت با احتساب هزینه‌های مبارزه با کالای قاچاق از این ممنوعیت طبق برآوردها بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و این در حالی است که به هیچ‌کدام از اهداف اعلامی نرسیده است.»

یکی از موارد دیگر در این کارزار، انحصاری شدن بازار است. گفته شده است نگرانی‌های شدید از انحصاری شدن بازار و حذف رقابت، در نهایت منجر به بروز مشکلات و محدودیت‌های بیشتر برای مردم می‌شود.

مسئله دیگری که در این کارزار به آن اشاره شده است، مقایسه قیمت آیفون و سایر پرچمداران است. گفته شده است، میانگین قیمت هر گوشی آیفون ۱۰۰۰ دلار است و این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار از برندهای شیائومی، هواوی، سامسونگ و غیره قیمت‌های به مراتب بالاتری دارند و به راحتی در کشور با ارز دولتی وارد و با تعرفه‌های به مراتب کمتر از آیفون به فروش می‌رسند.

در این کارزار ذکر شده است: « بسیاری از مردم، به ویژه جوانان این مرز و بوم، سال‌هاست بنیان اقتصادی زندگی خود را بر خرید، فروش، تعمیر، توسعه نرم‌افزاری و غیره مبتنی بر آیفون‌ها بنا نهادند و امروز بر اساس این تصمیم اشتباه، دچار مشکلات و ضررهای هنگفتی شده‌اند و روز به روز بر این مشکلات افزوده می‌شود. لازم به ذکر است طبق آمار، بین ۱۵ تا ۲۵ درصد مردم از گوشی‌های برند آیفون استفاده می‌کنند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها