|

خودرو جدید قشقایی وارد ایران شد + قیمت و جزئیات

یک شرکت داخلی که نماینده فروش محصولات نیسان در ایران است بتازگی تحویل خودرو قشقایی مدل 2023 را به مشتریان این محصول آغاز کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یک شرکت داخلی که نماینده فروش محصولات نیسان در ایران است بتازگی تحویل خودرو قشقایی مدل 2023 را به مشتریان این محصول آغاز کرده است.

این خودرو مدتی قبل با قیمت 2.880.000.000 تومان پیش فروش شده بود که هم اکنون مشتریانی که این محصول را تحویل گرفته اند قیمت آن را در بازار 4.500.000.000 تومان اعلام میکنند.

با ورود اولین محموله از خودروهای نیسان قشقایی وارداتی به ایران و تحویل آن به مشتریان، حالا مشخص شده است که برخلاف آنچه که تصور می‌شد، شرکت نامی خودرو به جای عرضه نسل سوم قشقایی در ایران، فیس‌لیفت نسل دوم این خودرو را به کشورمان آورده است. 

نیسان قشقایی نامی خودرو به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که 149 اسب‌بخار قدرت و 184 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی حاصل از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

برای نسل جدید نیسان قشقایی، در محور جلو از سامانه مک‌فرسون استرات و در محور عقب از سیستم مولتی لینک استفاده شده ضمن این‌که سیستم فرمان هم مورد بازبینی قرار گرفته تا نسل جدید نیسان قشقایی واکنش بهتری به فرامین راننده نشان دهد.

images

مشخصات فنی

نسل اول قشقایی به موهبت همکاری پارس خودرو و نیسان، یکی از خودروهای مونتاژی خوب بازار کشور بود. اگرچه در آن دوران با توجه به مونتاژ گزینه‌های جذاب‌تر دیگر، این خودرو چندان در دل مشتریان ایرانی جا باز نکرد، اما حالا با مملو شدن بازار خودرو ایران از چینی‌های رنگارنگ، واردات نیسان قشقایی نسل سوم با یدک کشیدن اعتبار نام ژاپنی نیسان می‌تواند مورد قبول خریداران ایرانی واقع شود.

در صورتی که هنوز در نام این خودرو شک دارید، باید تاکید کنیم که بله، نیسان در نام‌گذاری این خودرو با افتخار و مستقیما از اسم مردمان سخت‌کوش ایل قشقایی ایران الهام گرفته است.

images (1)

نسل سوم نیسان قشقایی همانند نسل پیشین بر پلتفرم مشترک رنو-نیسان با نام DMF-CD بنا شده و از این جهت با نیسان روگ و ایکس تریل (T33) و رنو آسترال مشترک است. پیشرانه بنزینی عرضه‌شده برای این کراس اوور در بازارهای جهانی یک واحد ۴ سیلندر توربو ۱.۳ لیتری و یک نمونه ۴ سیلندر تنفس طبیی ۲ لیتری است که با دو انتخاب از بین گریبکس دستی ۶ سرعته و جعبه دنده اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) و تنها در برخی بازارهای جهان با قابلیت ویژگی دو دیفرانسیل دائمی (AWD) عرضه می‌شود.

البته نسخه هیبرید ملایم نیز با پیشرانه ۳ سیلندر توربو ۱.۵ لیتری نیز در برخی بازارهای جهان به فروش می‌رسد که احتمال انتخاب آن برای بازار ایران غیرمحتمل و غیرمنطقی است.

نسخه وارداتی نامی خودرو از نیسان قشقایی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که حداکثر قدرت ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن.متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد و به گیربکس CVT و ساختار انتقال نیرو محرک جلو (FWD) مجهز است. اگرچه گیربکس ضریب متغیر اتوماتیک هیچگاه در میان ایرانیان محبوب واقع نشد، اما نیسان مدعی است که این گیربکس از نسل جدید خانواده Xtronic با ۲۹ درصد اصطکاک داخلی کمتر، بازده بیشتری در انتقال نیرو دارد و در شبیه‌سازی دنده‌های مجازی به مراتب دلپذیرتر عمل می‌کند.

نسخه e-Power در قشقایی نسل سوم، مدلی است که از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو بهره می‌گیرد، با این تفاوت که در این مدل بخصوص، انتقال نیرو تنها به صورت الکتریکی و به کمک یک موتور برقی انجام می‌شود و پیشرانه بنزین‌سوز تنها نقش ژنراتور را ایفا می‌کند. این مدل بخصوص در پایان سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.

آپشن ها و امکانات

قشقایی شاید خودرو رده‌بالایی نباشد، اما با داشتن ویژگی‌هایی چون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم‌کن فرمان و سیستم استارت/استپ اتوماتیک به صورت استاندارد و ارائه سفارشی ویژگی‌هایی چون سیستم کمک پارک، سنسور پارک جلو، عقب و نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه، ماساژور صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها و حتی سیستم صوتی بسیار با کیفیت برند بوز (Bose) آمریکا با ۱۰ بلندگو، تلاش دارد تا با خودروهای پریمیوم (یک کلاس پایین‌تر از لوکس) اروپایی نظیر بی ام و و آئودی سرشاخ شود. همچنین لازم به ذکر است که دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه ایمنی Euro-NCAP اروپا و آمریکای لاتین بر ارزش این خودرو می‌افزاید.

البته جای تردید نیست که در صورت واردات، نیسان قشقایی‌های بازار ایران بسیاری از این ویژگی‌های رفاهی را از دست خواهند داد.

images (2)

مزایا و معایب

+ ابعاد مناسب با شهرهای پرترافیک

+ مصرف سوخت کم

+ اعتبار نام برند

– سواری خشک و کوبنده

– عدم عرضه در نسخه AWD

– عرضه با سطح پایین امکانات

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها