|

آخرین اخبار همسان سازی حقوق بازنشستگان چهارشنبه 28 شهریور / همسان سازی روی هواست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که خلا قانونی را برطرف کند.

لینک کوتاه کپی شد

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با چه خبر با تاکید بر اینکه قانون باید نسبت به همه آحاد جامعه نگاه یکسانی داشته باشد گفت: اکنون که بحث متناسب سازی مطرح است و قانونی شده، نمی توانیم و نباید بازنشستگان تامین اجتماعی را از بازنشستگان کشوری و لشکری جدا بدانیم.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از چه خبر؛ نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون خدمات کشوری برای بازنشستگان کشوری و لشکری تعیین شده که یک بازنشسته باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان را دریافت کند گفت: متناسب سازی در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی نیز باید انجام شود.

آمادگی داریم خلاهای قانونی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را برطرف کنیم

وی با اعلام اینکه اگر متناسب سازی نیاز به قانون دارد، دولت در قالب لایحه، پیشنهاد خود را به مجلس ارائه دهد گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که خلا قانونی را برطرف کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه اگر سازمان تامین اجتماعی می‌تواند با استفاده از قوانین موجود، متناسب سازی را برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام دهد، بسیار عالیست و باید به این سمت برود گفت: اگر قانون وجود دارد اما سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی را اجرا نمی‌کند، باید این مهم به اطلاع کمیسیون اجتماعی مجلس برسد تا با استفاده از قدرت نظارت خود، با این قانون گریزی‌ها و قانون شکنی‌ها برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مشکلی وجود دارد، مدیرعامل و مسئولان سازمان تامین اجتماعی باید آن را با کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کنند گفت: باید در مورد دلایل اجرا نشدن متناسب سازی اطلاع رسانی شود و مسئولان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون اجتماعی مجلس بیایند و دلایل اجرا نشدن متناسب سازی را مطرح کنند تا چاره‌اندیشی کنیم. بیگدلی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: متناسب سازی حق بازنشستگان تامین اجتماعی است و نباید دنبال بهانه تراشی باشید تا بازنشستگان تامین اجتماعی را از این حق قانونی محروم کنید.

دولت بدهی هنگفتی به سازمان تامین اجتماعی دارد

وی در پاسخ به اینکه سازمان تامین اجتماعی برای اجرا کردن متناسب سازی، نیاز به منابع دارد و اصرار می‌کند که باید دولت بدهی خود را به سازمان بپردازد تا بتواند متناسب سازی را اجرا کند گفت: در قالب ۲۶ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در دوره‌های گذشته، دولت مکلف شده سهم حق بیمه کارفرمای ۲۶ شغل و صنف را بپردازد، اما در تمامی سال‌های گذشته دولت سهم حق بیمه‌ای را که بر عهده گرفته، به سازمان پرداخت نکرده و نتیجه این شده که دولت بدهی هنگفتی به سازمان تامین اجتماعی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه دولتها در تمامی سال‌های گذشته بدهی سازمان را در قالب دیون خود انباشته کرده اند گفت: چندی پیش موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آمد و گزارش داد که دولت مبالغ قابل توجهی بابت بدهی خود پرداخت کرده و از این بابت اعلام رضایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی سال‌های گذشته پرداخت نشدن بدهی دولت، بحرانی جدی را برای سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان رقم زده گفت: انتظار می‌رود دولت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را به صورت نقدی بپردازد، اما متاسفانه در تمامی سال‌های گذشته پرداخت بدهی دولت به سازمان در قالب تهاتر آن هم از نوع مساله دار صورت گرفته است.Untitled

دولت شرکت‌های زیانده خود را به تامین اجتماعی واگذار کرده 

بیگدلی با تاکید بر اینکه تهاتر نیز مشکلات خاص خود را داشته گفت: دولت در قالب تهاتر، سهام یا مالکیت شرکت‌های زیر مجموعه خود را واگذار می‌کند، اما انتقادها و نگرانی‌ها حاکی از آن است که دولت همواره شرکت‌های ورشکسته و زیانده خود را که باری بر دوش دولت بوده، به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرده و به جای آنکه باری از دوش سازمان و بازنشستگان بردارد، بار دولت را بر دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشته است.

وی با اعلام اینکه موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده دولت شرکت‌های سودده را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرده و بخشی از بدهی خود را نیز به صورت نقدی پرداخته گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در نتیجه کوتاهی تمامی دولت‌های گذشته بوده که اکنون عدد بزرگی را رقم زده است.

نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه عدد مشخصی به عنوان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد گفت: اعداد متفاوتی به عنوان بدهی دولت اعلام می‌شود و هنوز عددی که به عنوان بدهی دولت از آن یاد کرد وجود ندارد تا بتوان بر مبنای آن مطالبه گری و تصمیم گیری کرد.

وی در پاسخ به اینکه متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه آمده و قانونی لازم الاجراست گفت: برنامه هفتم توسعه اصرار بر این دارد که باید دولت بدهی خود را به سازمان بپردازد تا سازمان بتواند از این دریافتی، متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی را اجرایی کند، اما دولت توان اجرای این ماده قانون برنامه هفتم را ندارد.

بیگدلی با تاکید بر اینکه سنگ بزرگ علامت نزدن است گفت: دولت برای انجام تعهدات روزمره خود با مشکل جدی روبرو است و آنقدر بدهی دارد که با هر درآمدی، نمی‌تواند آنها را تسویه کند.

وی با اشاره به اینکه دولت چهاردهم در اولین گام، مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی را از رهبر انقلاب دریافت کرد تا بتواند بدهی گندمکاران، معلمان و دیگر اقشار را پرداخت کند گفت: دولت در پرداخت متناسب سازی بازنشستگان کشوری و لشکری وامانده و اگر شرط متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به دریافت بدهی دولت موکول شده، باید بازنشستگان تامین اجتماعی برای همیشه با این قانون خداحافظی کنند، زیرا دولتی که در پرداخت هزینه‌های روزمره خود مشکل دارد و همواره با کسری بودجه مواجه است، چگونه می‌تواند عدد بزرگی را بابت تسویه بدهی به سازمان تامین اجتماعی بپردازد تا متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برای تامین هزینه متناسب سازی بازنشستگان کشوری و لشکری در قانون مقرر شده که یک درصد به مالیات ارزش افزوده اضافه شود تا از محل آن، متناسب سازی بازنشستگان کشوری و لشکری به اجرا درآید گفت: پیش بینی ها حکایت از آن دارد که یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، پاسخگوی اجرای متناسب سازی بازنشستگان کشوری و لشکری نمی‌شود و این بازنشستگان با مشکل روبرو خواهند شد، به همین دلیل است که اعتقاد دارم بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌توانند به مصوبه متناسب سازی بر مبنای برنامه هفتم توسعه امیدوار باشند.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی به اجرای متناسب سازی امیدوار نباشند گفت: اگر در برنامه هفتم توسعه اجرای متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی را به زلف دریافت بدهی دولت گره زده‌اند، اتفاقی نخواهد افتاد، مگر آنکه سازمان برای اجرای متناسب سازی بازنشستگان برنامه دیگری داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها