|

وام سورپرایز طلایی؛ از کدام بانک ها وام چند میلیارد تومانی بگیریم؟ + جزئیات

دو بانک ملی و توسعه تعاون طی بخش نامه و طرح هایی به متقاضیان خود وام های میلیاردی اعطا می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دو بانک ملی و توسعه تعاون طی بخش نامه و طرح هایی به متقاضیان خود وام های میلیاردی اعطا می کنند.

بانک ملی در طرح آتیه ملی اقدام به پرداخت وام یک و نیم میلیارد تومانی با سود 18 درصد و باز پرداخت حداکثر 60 ماهه کرده است که متقاضیان برای دریافت این وام  نیازمند افتتاح حساب کوتاه یا بلند مدت، سپرده گذاری تدریجی پس از یک تا پانزده سال هستند تا بتوانند از ویژگی های طرح شامل سود سپرده کوتاه مدت، بلند مدت  همچنین وام با مبلغ، مدت بازپرداخت و نرخ متفاوت بهره‌مند شوند.

متقاضی برای دریافت وام 100 هزار تومان در حساب کوتاه مدت سرمایه گزاری کند که حداکثر مدت تعیین شده برای این نوع سپرده‌گذاری 15 سال است طی این مدت نیز به سپرده متقاضی سود تعلق میگیرد

درصورت سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت، میانگین کل حساب مشتری که شامل مبالغ واریزی و سودهای دریافت‌شده می‌شود، در طول دوره ملاک اعطای تسهیلات قرار می‌گیرد و مشتری علاوه بر مانده سپرده، می‌تواند از تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار بهره‌مند گردد. یعنی اگر شخصی پنج سال میانگین حساب داشته باشد می‌تواند تا 20 برابر از مبلغ سپرده خود تا سقف 500 میلیون تومان وام آتی ملی را از بانک ملی دریافت کند.

همچنین احساب وام‌گیرنده از نوع سپرده کوتاه‌مدت باشد، با درنظر گرفتن پنج سال معدل حساب و سقف 500 میلیون تومانی وام به‌علاوه سود 18 درصدی، او باید طی حداکثر 60 ماه در هرقسط مبلغ 12 میلیون و 696 هزارتومان به بانک ملی پرداخت کند.

مبلغ این محاسبات با حساب سپرده بلندمدت و معدل حساب پنج ساله یکسان و برابر خواهد بود.

بانک بعدی بانک توسعه  تعاون است که وام طرح همکار بانک توسعه تعاون به اشخاصی تعلق می‌گیرد که در این بانک دارای حساب قرض‌الحسنه و سند ملک برای امر ضمانت هستند.

سقف مبلغ این طرح  نسبت به شهر مورد نظر متفاوت بوده و سقف چهار میلیارد تومانی آن مخصوص خرید دفتر در کلان‌شهر‌ها در نظر گرفته شده است که البته این وام به دفاتر مرکزی واحد‌های تولیدی تعلق نمی‌یابد همچنین مبلغ وام برای مراکز استان ها سه میلیارد و  برای سایر مناطق دو میلیارد و پانصد میلیون تومان خواهد بود.

​ نرخ سود این تسهیلات 23 درصد و مدت بازپرداخت اقساط نیز آن متغیر و به انتخاب وام‌گیرنده، دوساله، سه‌ساله یا چهارساله است.

متقاضیان باید برای دریافت این تسهیلات از بانک توسعه تعاون باید ابتدا یک حساب قرض‌الحسنه افتتاح و سپس میانگین حساب مناسب را در آن ایجاد کنند. برای ضمانت این طرح نیازی به سپرده‌گذاری و مسدودی آن نیست و بانک سند ملکی را کافی دانسته است. تسهیلات همکار برای خرید دفتر کار حداکثر به میزان 80 درصد از ملک ارزیابی‌شده توسط کارشناس پرداخت می‌شود و متقاضی دریافت آن نباید دارای چک برگشتی یا بدهی در بانک باشد. البته ارائه اظهارنامه مالیاتی، مجوز فعالیت و صورت‌های مالی، برای اشخاص حقوقی متقاضی این تسهیلات الزامی است.

اگر فرد متقاضی بخواهد در کلان‌شهر‌ها دفتر کار خریداری کند، پس از دریافت وام چهار میلیارد تومانی و لحاظ نرخ 23 درصدی سود و مدت چهارساله بازپرداخت، باید طی هر قسط مبلغ 128 میلیون تومان به بانک توسعه تعاون پرداخت کند که با اصل مبلغ وام و جمع اقساط، درپایان مدت سررسید تمامی پرداختی‌های وام‌گیرنده به 6 میلیارد و 164 میلیون تومان خواهد رسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها