|

تصمیم محشر دولت پزشکیان برای بازنشستگان/ تغییر بزرگ حقوق این افراد در راه است

در روزهای اخیر، دولت اقدام به اصلاح آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کرده و این اصلاحات به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است.

لینک کوتاه کپی شد

در روزهای اخیر، دولت اقدام به اصلاح آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کرده و این اصلاحات به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبر آنلاین؛ یکی از تغییرات مهم در این اصلاحیه، مربوط به جزء ۶ ماده یک آیین‌نامه اجرایی است که به موضوع کسر حق بیمه و مالیات از حقوق بازنشستگان پرداخته است.

برخی از بازنشستگان ممکن است تصور کنند که اصلاحات صورت‌گرفته به معنای کسر حق بیمه و مالیات از حقوق آنهاست، در حالی که این موضوع به‌طور واضح مشخص شده که حق بیمه و مالیات فقط شامل حال شاغلان می‌شود و نه بازنشستگان.

در اصلاحیه جدید، واژه «خالص حقوق» در جزء ۶ ماده یک به «پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد» تغییر یافته است. این تغییر به این معناست که مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان بر اساس حقوق شاغلان محاسبه می‌شود، اما خود بازنشستگان از این کسرها معاف هستند.​

به بیان دیگر، در جزء ۶ ماده یک آیین‌نامه، مابه‌التفاوت حقوق هر بازنشسته به معنای اختلاف بین مبلغ حقوق بازنشستگی آنها و ۹۰ درصد میانگین مبلغ ناخالص حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌طراز است. بنابراین پس از محاسبه حقوق شاغلان و کسر حق بیمه و مالیات از آنها، حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌طراز همسان می‌شود.

این اصلاحیه به‌ویژه به این موضوع اشاره دارد که کسر بیمه و مالیات مربوط به شاغلان است و حقوق بازنشستگان بدون کسر این موارد محاسبه می‌شود، که می‌تواند به نفع بازنشستگان باشد و اطمینان حاصل کند که آنها از حقوق مناسبی برخوردار خواهند بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها