|

خبری مهم درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان

برخی از بازنشستگان به معاون اول رئیس جمهور برای تامین اعتبار اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان​ کشور و فرهنگیان بازنشسته نامه ای نوشتند.

لینک کوتاه کپی شد
1

قانونگذار به استناد ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و در جزء ۲ بند ر ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت و همچنین در بند د تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۳ برای پرداخت مطالبات و متناسب سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین تکلیف نموده است.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از اندیشه معاصر؛ سازمان تامین اجتماعی طبق اساسنامه مصوب هیات وزیران موسسه ای عمومی غیر دولتی است که توسط هیات امنای این سازمان اداره می شود و تصمیمات مربوط به متناسب سازی بازنشستگان این سازمان وفق قانون بنا به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب هیأت امنا انجام می شود و انجام متناسب سازی از منابع داخلی آن سازمان از جمله تحقق مطالبات انباشته بایستی انجام شود و دولت فقط تکالیف مقرر در قوانین عمومی را بایستی برای این سازمان انجام دهد و مسئولیتی حقوقی و قانونی در مورد متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی ندارد.

 بنابراین مناسب است جناب دکتر عارف دستور فرمایند وفق جزء ۱ بند ر ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری بر مبنای ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۳  بطور دقیق و کامل و در اسرع وقت توسط دولت تامین اعتبار شده و احکام متناسب سازی این دوستان صادر شود تا رضایت خاطر این عزیزان سالمند محقق گردد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • علی اصغر بذرگر ارسالی در

    سلام .چرا وام ۳۰ ملیونی را پرداخت نمی کنید؟چرا بودجه به بانک رفاه نمیدهید تا پرداخت کند؟ وام ضروری یعنی دو ماه بگذرد و خبری از واریز کردن نباشد آن هم برای ۳۰ ملیون .شما که بودجه ندارید چرا وعده های تو خالی می‌دهید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها