|

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه 24 مرداد

پیش از انتخابات، 3 میلیون تومان به حقوق بازنشستگان بابت متناسب‌سازی واریز شد.

لینک کوتاه کپی شد

این در شرایطی است که پیش از این، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از واریز ماهانه یک میلیون تومان متناسب‌سازی تا زمان صدور احکام اصلاحی به صورت علی الحساب خبر داده بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شما نیوز؛ وی اعلام کرده بود که هیچ مشکلی در اجرای این طرح با واریز مبالغ از سوی سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد و بعد از تامین منابع مالی این اقدام صورت می‌گیرد.

با این حال، عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در واکنش به عدم اجرای متناسب‌سازی حقوق، تاکید دارد: بازنشستگان تامین اجتماعی نگرانند که قانون متناسب‌سازی برای آنها به همان پرداخت ۳ میلیون تومان مابه‌التفاوت قبل از انتخابات ختم شود.

او تاکید کرد: ۵ ماه از سال گذشته و این قانون هنوز اجرا نشده است؛ شخص وزیر کار باید جوابگو باشد.

کریمی متذکر شد: از مسوولان می‌خواهیم هر چه زودتر تکلیف متناسب‌سازی را مشخص کنند و ما امیدوارم دولت و مسوولان بعدی حواسشان به معیشت ضعیف بازنشستگان باشد و متناسب‌سازی را به نحوی درست به مرحله اجرا برساند.

متناسب‌سازی حقوق منتفی شد؟

در همین رابطه، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که بعد از واریز ۳ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب بابت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، دیگر رقم جدیدی را بازنشستگان در حقوق خود مشاهده نکردند و به همین دلیل این شائبه ایجاد شده که متناسب‌سازی احتمالا منتفی شده است، گفت: خیر، متناسب‌سازی یک قانون است و قانون هم الزاما باید اجرا شود.

وی افزود: اما در آن دوره قانون دیرهنگام ابلاغ شد؛ هم قانون بودجه و هم قانون برنامه هفتم توسعه. بر همین اساس، در همه صندوق‌ها، از جمله صندوق تامین‌اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌ها، دولت تصمیم گرفت که تا زمانی که موانع برطرف شود و یک رویه واحدی ایجاد شود و احکام کارگزینی صادر شود، به صورت علی‌الحساب پرداختی را داشته باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها