|

کفش مناسب افراد دارای دیسک کمر

در این مقاله درباره ارتباط دیسک کمر و پوشیدن کفش نامناسب می پردازیم و استانداردهای لازم برای یک کفش استاندارد را معرفی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

پوشیدن کفش‌های نامناسب یکی از عوامل اصلی ایجاد کمر درد به شمار می‌رود. این نوع کفش‌ها نه تنها می‌توانند منجر به بروز کمر درد شوند، بلکه می‌توانند مشکلات متعددی برای شما ایجاد کنند. از این رو، توصیه می‌شود هنگامی که به خرید کفش می‌روید، علاوه بر زیبایی ظاهری، به استانداردها و کیفیت کفش نیز توجه کنید. همچنین، مهم است که کفشی را انتخاب کنید که به طور کامل متناسب با پای شما باشد.در این مقاله درباره ارتباط دیسک کمر و پوشیدن کفش نامناسب می پردازیم و استانداردهای لازم برای یک کفش استاندارد را معرفی می کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کفش مناسب افراد دیسک کمر

کفش و دیسک کمر

بسیاری از افراد زمانی که درباره دردهای کمر مانند دیسک کمر، صحبت می‌کنند، به آسیب‌های ورزشی یا حمل بارهای سنگین فکر می‌کنند. اما ممکن است منبع حقیقی تهدید برای کمر شما چیزی باشد که هرگز به آن فکر نکرده‌اید: بله کفش های شما. به خاطر داشته باشید کفش‌ها می‌توانند بزرگ‌ترین خطر برای سلامت شما باشند. از آنجا که دردهای کمر معمولاً توسط یک مشکل عادی ایجاد می شوند، جای تعجب نیست که ریشه آن‌ها نیز در همان موضوعات به ظاهر پیش‌پاافتاده باشد. ممکن است با خود بگویید که این موضوع اغراق‌آمیز است و هیچ کفشی تا این اندازه نمی‌تواند سلامت انسان را با خطر جدی مثل فتق یا دیسک کمر مواجه کند

علت ایجاد دیسک کمر چیست؟

فتق دیسک به علت ساییدگی، پارگی یا جابجایی دیسک‌ها ایجاد می‌شود. در این حالت، دیسک‌هایی که معمولاً به شکل برآمده یا از جای خود خارج شده‌اند، به عصب‌های مجاور فشار وارد می‌کنند و در نتیجه درد شدیدی در این ناحیه ایجاد می‌شود. از دیگر عوامل ایجاد دیسک کمر عبارت اند از :

اضافه وزن

ژنتیک

استفاده از کفش نامناسب

بلند کردن اجسام به صورت نادرست

انجام ورزش‌های نادرست

حرکات تکراری

کم تحرکی و نشستن طولانی‌مدت

ضربه و آسیب‌های ورزشی

پیری و افزایش سن

دیسک‌ها در ابتدا دچار ساییدگی و تحلیل می‌شوند و با گذر زمان خشک شده و در نهایت ممکن است ترک بخورند و پاره شوند. این مشکلات می‌توانند باعث بروز دردهای شدید شوند به گونه‌ای که زندگی روزمره فرد را دشوار کرده و ممکن است تنها گزینه برای درمان جراحی باشد.

علت ایجاد دیسک کمر

کفش مناسب برای دیسک کمر

کفش‌های پیاده‌روی طبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازهای قوس‌های پاهای مختلف افراد را برآورده کنند، بنابراین شما می‌توانید گزینه‌های متنوعی برای پاهای خود پیدا کنید. این کفش‌ها به خوبی دارای بالشتک و خاصیت جذب شوک هستند، به‌طوری‌که راحتی پاهای شما را تامین کرده و از اندام‌های تحتانی‌تان در برابر فشار زیاد محافظت می‌کنند.

چنان چه اقدام به خرید کفش های اسپرت چرم می کنید به خاطر داشته باشید که برخی برندها در کفش های اسپرت خود و یا حتی صندل طبی زنانه چرم پدی گودی خار پاشنه و کفه طبی نیز قرار می دهند که برای افراد مبتلا به دیسک کمر بسیار مناسب است.

توجه داشته باشید اگر با مشکل دیسک کمر مواجه هستید، توصیه می‌شود کفش‌هایی با پاشنه و کفی متوسط را انتخاب کنید تا تعادل و وضعیت بدنتان حفظ شود. توجه به اینکه صنعت تولید کفش‌های ورزشی و راحتی و البته طبی به سرعت گسترش یافته است، شما دارای گزینه‌های زیادی برای ترکیب راحتی و استایل خود خواهید بود که در نهایت می‌تواند به کاهش درد شما کمک کند.از جمله ویژگی های مناسب برای کفش های مناسب دیسک کمر عبارت اند از:

وزن سبک

یکی از عوامل مهم در انتخاب کفش مناسب برای دیسک کمر، سبکی آن است. با داشتن این ویژگی، فرد می‌تواند هنگام راه رفتن با سرعت زیاد احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

وجود ضربه ‌گیر در کفش

کفش طبی مناسب برای دیسک کمر باید حاوی مواد ضربه‌گیر کافی باشد تا زمان گام برداشتن و زمانی که پاها بر روی زمین قرار می‌گیرند، از ضربه به آن‌ها جلوگیری شود.

انعطاف‌پذیری

کفش باید از انعطاف‌پذیری کافی برخوردار باشد تا بتواند با حرکات طبیعی پا هماهنگ شود. کفش‌های سخت معمولاً باعث بروز درد می‌شوند، در حالی که کفش‌های انعطاف‌پذیر برای فعالیت‌هایی مانند دویدن و پیاده‌روی مناسب‌تر هستند. این نوع کفش‌ها به شما این امکان را می‌دهند که پاهایتان به طور طبیعی حرکت کنند و خطر آسیب را کاهش دهند.

توزیع وزن

کفش باید بتواند وزن را به‌طور یکنواخت در طول پا تقسیم کند تا از فشار بر روی ستون فقرات جلوگیری نماید. اهمیت توزیع وزن در کفش این است که می‌تواند به پیشگیری از آسیب و بهبود عملکرد کمک کند. کفش‌هایی که وزن را به‌طور یکنواخت توزیع می‌کنند، نه تنها فشار و درد را کاهش می‌دهند، بلکه به بهبود تعادل و هماهنگی نیز یاری می‌رسانند.

کفش مناسب برای دیسک کمر

بدترین انواع کفش برای دیسک کمر

توجه کنید که کفش‌های قدیمی و فرسوده می‌توانند تأثیر منفی بر روند راه رفتن و وضعیت بدنی شما بگذارند. بی‌توجهی به این موضوع به مرور زمان می‌تواند منجر به تغییر در سبک راه رفتن و بروز مشکلات جدی مانند درد کمر، درد پا، دیسک کمر و سیاتیک شود و این مشکلات را تشدید کند. در ادامه به معرفی سایر کفش های نامناسب برای دیسک کمر می پردازیم:

کفش‌های پاشنه بلند

این نوع کفش به دلیل نحوه توزیع وزن و تکیه‌گاه کمر، تاثیر منفی بر وضعیت بدن شما دارد. از آنجا که کفش های پاشنه‌دار تمام وزن و فشار را به نقطه‌ای خاص در جلوی پا وارد می‌کنند، این موضوع باعث عدم توازن و تغییر در مرکز ثقل بدن می‌شود. این عدم توازن می‌تواند موجب بروز درد در ناحیه کمر برای افرادی شود که از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده می‌کنند.

کفش های بدون قوس مناسب

بهترین «کفش برای دیسک کمر» مدلی است که قوس مناسبی داشته باشد. در هنگام راه رفتن، قوس درست می‌تواند از ایجاد استرس و درد در ناحیه پا جلوگیری کند. کفش باید از قوس پا حمایت کند تا فشار بر روی ستون فقرات کاهش یابد. اگر دارای قوس پای صاف هستید، بهتر است به دنبال کفش‌هایی با پشتیبانی مناسب از قوس باشید. همچنین اگر دیسک کمر دارید، طرف مدل های زیر نروید:

• کفش هایی که در قسمت قوزک پا حالت تنگ و منقبض دارند.

• اگر کفشی که انتخاب می کنید زانوها را به سمت داخل خمیده کند؛ باعث درد در ناحیه کشکک می شود. پس این مدل کفشها برای این اختلال مناسب نیست.

• کفش هایی که به هیچ وجه روی عضلات کمر و ساق پا فشار ایجاد نمی کند؛ اگر چنین چیزی حس کردید، از خرید آن کفش صرف نظر کنید.

• کفش های تنگ: کفش های تنگ می توانند گردش خون را محدود کنند و درد را بدتر کنند. از طرفی کفش گشاد هم باعث کاهش کنترل و فشار به فقرات می شود.

• کفش های بدون پشتیبانی قوس: کفش های بدون پشتیبانی قوس می توانند باعث بدتر شدن قوس پا و درد شوند. میزان قوس پای افراد یک اندازه نیست، به همین دلیل مهم است که شما قوس را متناسب با پاهای خودتان انتخاب کنید. همزمان می توانید از کفی طبی برای تنظیم آن بهره ببرید.

• کفش هایی که فرسوده یا آسیب دیده هستند: طبیعتا وقتی دنبال کفش مناسب برای دیسک کمر هستید، یعنی دارید کفش قبلی را دور نیندازید. اما به هر حال این نکته را آوردم تا بدانید کفش هایی که فرسوده یا آسیب دیده هستند می توانند باعث بی ثباتی و درد شوند.

نتیجه گیری

در این راهنما در رابطه با ویژگی‌های کفش مناسب کمر درد و دیسک اشاره کردیم. همیشه در نظر داشته باشید که پوشیدن کفش‌ مناسب تاثیر زیادی بر روی دیسک کمر شما میگذارد علاوه بر این نه‌تنها سبب محافظت از ناحیه کمر می‌شوند، بلکه با حمایت از پاها در بهبود کیفیت زندگی شما نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ در نتیجه پیشنهاد ما این است که برای پاهای خود و انجام بهتر کارهای روزمره اقدام به خرید کفش استاندارد کنید. فراموش نکنید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! با خرید کفش‌های مناسب در راستای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف در بدن خود یک قدم تأثیرگذار خواهید برداشت!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها