|

بازنشستگان این خبر مهم را حتما بخوانند

بازنشستگان از تاخیر چندروزه در پرداخت حقوق تیرماه انتقاد کردند و اعلام کردند حتی یک روز تاخیر در پرداخت برای حداقل‌بگیران مشکل‌ساز است.

لینک کوتاه کپی شد

بازنشستگان کارگری از تاخیر چند روزه در پرداخت حقوق تیرماه انتقاد دارند. بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس با خبرنگار ایلنا، از تاخیر چندروزه در پرداخت حقوق تیرماه انتقاد کردند و اعلام کردند حتی یک روز تاخیر در پرداخت برای حداقل‌بگیران مشکل‌ساز است.

به گزارش «شایانیوز»   و به نقل از مکتوب نامه؛ بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «ب» شروع می‌شود، هنوز حقوق تیر خود را نگرفته‌اند، این در حالیست که تا پیش از این، حقوق این بازنشستگان 21 تیر واریز می‌شد.

فعالان صنفی، کمبود بودجه و اعتبار را دلیل اصلی تاخیر در پرداخت حقوق‌ها عنوان می‌کنند؛ در عین حال، هنوز خبری از پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی نیست. ظاهراً قرار نیست تامین اجتماعی این ماه، یک میلیون تومان را به حساب بازنشستگان واریز کند.

جدیدترین خبر درباره حقوق بازنشستگان/ چرا این یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کارگری واریز نشد؟

علیرغم نامه رسمی دولت، یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشد.

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم ماه آغاز شده است؛ با این حال، خبری از واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی نیست.

علی اکبر عیوضی، دبیر کانون بازنشستگان تهران، با بیان اینکه براساس نامه مخبر قرار بود تا زمان تصویب و اجرای آیین‌نامه متناسب‌سازی هر ماه یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب به حساب همه بازنشستگان واریز شود؛ گفت: این ماه خبری از واریز یک میلیون تومان نیست و گویا تامین اجتماعی با واریز همان سه میلیون برای ماه‌های آغاز سال، کار را تمام شده فرض کرده.

وی افزود: برای علی‌الحساب متناسب‌سازی، فیش صادر نشده است و با وجود انتظار بازنشستگان، سازمان اراده‌ای برای پرداخت آن ندارد؛ قرار بود ماهانه یک میلیون تومان به حساب همه بازنشستگان از جمله بازنشستگان کارگری واریز شود اما تامین اجتماعی در این زمینه کوتاهی کرده است.

ایلنا نوشت: مسئله‌ی بعدی، تاخیر در واریز مستمری تیرماه است؛ در این پرداخت‌ها، یکی دو روز تاخیر اتفاق افتاده؛ مستمری‌بگیرانی که باید چهارشنبه مستمری خود را دریافت می‌کردند تا پایان پنج‌شنبه حقوق‌شان واریز نشد و این تاخیر به سایر بازنشستگان سرایت کرده است. به گفته عیوضی، این تاخیر چیز جدیدی نیست و ماه‌هاست که تبدیل به یک روال عادی در تامین اجتماعی شده.

به گفته وی، بازنشسته حداقل‌بگیر نیمی از ماه دستش خالی‌ست و حتی یک روز تاخیر در پرداخت، مشکلات بسیار برای این بازنشسته به وجود می‌آورد؛ مسئولان تامین اجتماعی باید به این مسئله توجه داشته باشند.

بازنشستگان نگران متناسب‌سازی حقوق‌ها و صدور احکام نباشند/ طرح جدید تامین‌اجتماعی برای پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در تادیه بدهی، یکی از خوش حساب‌ترین دولت‌ها طی دولت‌های مختلف برای سازمان تامین اجتماعی، دولت مردمی سیزدهم است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است و این موضوع ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی امروز با بیش از ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش سرو کار و دارد، اظهار کرد: اساسا کارکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و اجتماعی است. در آغاز دولت سیزدهم یکی از توجهات ویژه به حل چالش‌های اساسی در حوزه‌های مختلف بود و یکی از این عرصه‌ها عرصه ناترازی‌ها در اقشار مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کردیم، گفت: پیش از این نیز، به دلیل ناترازی و کسری نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۰ بدهی فقط به بانک رفاه ایجاد شده بود.

برای پرداخت «حقوق» نیازی به استقراض نداریم

وی ادامه داد: خاطرم هست که برای پرداخت مستمری در اوایل استقرار دولت، حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان کسری نقدینگی برای پرداخت مستمری بازنشستگان داشتیم و به مرور این شرایط سخت‌تر شد. به مدد الهی و آرمان‌هایی که رییس جمهور در شاخص‌های کلان اقتصادی کشور دنبال می‌کرد، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، برای پرداخت حقوق و مستمری، ۵۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم و یک ریال از نظام بانکی استقراض نکردیم. اساسا ما نیازی برای استقراض نداریم. استقراضی که برای انجام کارهای روزمرگی اتفاق می‌افتاد، آینده‌سوزی و آینده‌خواری بود.

طلب۹۰ همتی تامین‌اجتماعی از حوزه کسب و کار

موسوی با بیان اینکه پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تومانی هم داشتیم که با معوقه فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شد، تصریح کرد: اقدام مهم دیگر دولت که همواره مورد مطالبه بازنشستگان بود بحث تادیه بدهی دولت به صندوق بوده است؛ همواره دولتها یکی از بدهکاران بزرگ صندوق تامین اجتماعی برشمرده می‌شدند. از بخش‌های کسب و کاری هم بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان از حوزه کسب و کار طلب داریم.

دولت سیزدهم، یکی از خوش حساب ترین دولت‌ها برای پرداخت بدهی‌های سازمان

وی با تاکید بر اینکه یکی از بدهی‌های بزرگ به سازمان، بدهی دولتها بود، یادآور شد: اراده دولت مردمی سیزدهم اراده بسیار بزرگی بود و می‌توان گفت یکی از خوش حساب ترین دولت‌ها طی دولتهای مختلف برای سازمان تامین اجتماعی، دولت مردمی سیزدهم در تادیه بدهی‌هاست.

به گفته وی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است و این موضوع ادامه دارد.

موسوی تصریح کرد: تقریبا تا آغاز دولت سیزدهم، کل بدهی‌های پرداختی همه دولتها به سازمان حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود و فقط در دولت سیزدهم، با اراده رییس جمهور ۳.۵ برابر دولت‌های قبلی، پرداخت بدهی به تامین اجتماعی صورت گرفت و این بی‌سابقه‌ترین پرداختی بوده است.

در دولت شهید رئیسی شرکت‌هایی به تامین‌اجتماعی واگذار نشد که دفترچه قسط ما باشد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، کیفیت دارایی‌ها بسیار مهم بوده است. در دوره مدیریتی شهید رئیسی، شرکت‌هایی واگذار نشد که دفترچه قسط ما باشد؛ بلکه دارایی‌های واگذار شده، خوب بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها