|

خبری مهم درخصوص واریز مطالبات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

مدیرکل بهزیستی استان البرز از جمع آوری و توزیع بیش از 8 میلیارد ریال فطریه میان مددجویان و نیازمندان تحت پوشش این نهاد خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

وجیهه محمدی فلاح گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از هشت میلیارد ریال فطریه توسط بهزیستی البرز از مراکز دولتی و غیر دولتی و مؤسسات خیریه، با نظارت و پیگیری ادارات بهزیستی در شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده و اولویت به اختصاص دادن فطریه به نیازمندان همان منطقه و محله بوده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان و در قالب پویش سراسری مثبت ماه و اجرای برنامه‌های افطاری با کمک خیران و نیکوکاران و مؤسسات خیریه مبلغ ۶ میلیارد ریال جذب نقدی و ۴۲ میلیارد ریال مشارکت غیر نقدی که در مجموع ۴۸ میلیارد ریال می‌شود، جمع آوری شد.

وی با تاکید بر اینکه فطریه جمع‌آوری شده در هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن در راستای دستگیری از نیازمندان واقعی هزینه می‌شود، عنوان کرد: مبالغ نقدی جمع آوری شده برای تأمین مایحتایج معلولان، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، زنان سرپرست خانوار و همچنین آسیب دیدگان اجتماعی هزینه شده است.

محمدی فلاح در پایان ضمن قدردانی از همه مردم شریف استان البرز و نیکوکاران که با عمل به وظیفه اجتماعی خود دست بهزیستی را در رفع گوشه‌ای از نیازهای جامعه هدف گرفته‌اند، مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی خانواده‌های تحت پوشش همچنان نیازمند یاری خیران استان هستیم.

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان از پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی در سال گذشته خبر داد.

 رضا طوسی  اظهار کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

طوسی گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تأمین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ (ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بهره‌مند شدند.

 علی‌اکبر نخعی  اظهار کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

فرماندار کلات از ایجاد ۹۶۶ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در این شهرستان خبر داد.

 

علی صلاحی ۴ اردیبهشت در حاشیه سفر مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی به این شهرستان اظهار کرد: تاکنون کمک‌های بسیاری خوبی از سوی کمیته امداد استان به شهرستان در راستای ایجاد اشتغال شده است.

وی از پرداخت ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق کمیته امداد به متقاضیان خبر داد و اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ۹۶۶ فرصت شغلی در زمینه‌های دامداری و دامپروری، باغداری، کشاورزی، بوم گردی و صنایع دستی و… ایجاد شد.

فرماندار کلات با بیان اینکه بازگشت روستاییان به روستاها و استقرار صنایع تولیدی و تبدیلی می‌تواند سهم بزرگی در رشد اقتصادی داشته باشد، گفت: ظرفیت روستایی در رشد اقتصادی سهم بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه به درخواست روستائیان در پرداخت تسهیلات خارج از نوبت رسیدگی می‌شود، عنوان کرد: اشتغال پایدار و حفظ کرامت انسانی از اهداف اصلی کمیته امداد است.

صلاحی خاطرنشان کرد: بدون شک ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق مرزی از جمله شهرستان کلات راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال پایدار است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تمام یاوران کمیته امداد در زمینه اشتغال گفت: از مسئولان استانی و بانک‌ها که تسهیلات کمیته را در اولویت قرار می‌دهند، قدردانی می‌کنم.

وی نقش شرکت سهامی در ایجاد اشتغال پایدار را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: توجه به تولید و رفع موانع آن علاوه بر رونق اقتصادی و ارزش افزوده در افزایش اشتغال و کارآفرینی و کاهش معضل بیکاری نقش مهمی دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در این دیدار گفت: خراسان رضوی به عنوان استان برتر در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته معرفی شده است.

رضا سلم‌آبادی افزود: سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد منابع کمیته امداد تخصیص یافت که این امر نشان می‌دهد دولت، مجلس، قوه قضائیه، مراکز خیریه، مؤسسات، تشکل‌ها و همه مردم پای کار محرومین بوده‌اند.

وی اضافه کرد: بین دستگاه‌های استانی جزو دستگاه‌هایی بودیم که تخصیص خوبی داشته‌ایم و بیشترین تخصیص از آنِ خراسان رضوی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در چهار برنامه کشوری برگزاری طرح اطعام و افطاری ساده در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح توزیع غذای گرم بین مدد مددجویان، توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های بی‌بضاعت و طرح اکرام ایتام، حائز رتبه اول کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر ۹۹.۵ درصد از سوی کمک‌های مردمی و خیرین بوده که شایسته تقدیر و تشکر می‌باشد و نیم درصد کل بودجه مصرفی دولتی بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی