|

در استرالیا چرا اسب‌ های وحشی را قتل عام می کنند؟

دستور قتل عام 16 هزار اسب وحشی در استرالیا صادر شد و به‌زودی این کار عملیاتی می‌شود. در ادامه می توانید جزئیات را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

 خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، مسئولان محلی استرالیا با از سرگیری طرح قتل عام اسب‌های وحشی با استفاده از بالگرد موافقت کردند تا بتوان تعداد جمعیت این حیوان را در یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی این کشور کنترل کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اعتمادآنلاین، به گفته مسئولان استرالیایی، پارک ملی کوچیوسکو هم‌اکنون حدود 19 هزار اسب وحشی در خود جای داده است که مسئولان ایالت نیو ساوت ویلز در صدد هستند تا با فرا رسیدن سال 2027 جمعیت این اسب‌ها به سه هزار عدد کاهش پیدا کند.

بینی شارپ وزیر محیط‌زیست این ایالت معتقد است، اقدامات محیط‌بانان در هدف قرار دادن اسب‌ها با تفنگ یا دام‌گذاری کافی نبوده و باید به طرح قبلی هدف قرار دادن آنها با استفاده از بالگرد روی آورد.

به گفته این وزیر، حیوانات مذکور اکنون به خطری برای محیط‌زیست تبدیل شده‌اند زیرا با خوردن پوشش گیاهی و کوبیدن خاک باعث تخریب خاک می‌شوند و لانه‌های بسیاری از حیوانات دیگر را هم با سم‌های خود ویران می‌کنند، همچنین رقابت سختی با دیگر گونه‌ها برای تصاحب غذا دارند و منابع آبی را هم غیرقابل شرب می‌کنند.

او تاکید کرد، گرفتن این تصمیم کار آسانی نبود اما راهی جز کشتار اسب‌های وحشی وجود ندارد.

گفتنی است در سال 2000 این طرح به اجرا درآمد و طی سه روز 600 اسب قتل عام شدند اما با فشار افکار عمومی دولت مجبور به توقف این طرح شده بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی