|

رایگان شدن مترو و اتوبوس حقیقت دارد؟

تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران بسیار کم است و اصلا رایگان کردن آن چه فایده دارد؟ این تعداد از مترو و اتوبوس اصلا جوابگو مردم ما نیست.

لینک کوتاه کپی شد

حمل و نقل عمومی و داستان هایش هیچ زمانی تمامی ندارد! خصوصا در دوره ششم مدیریت شهری که حاشیه اش زیاد بوده است! حمل‌ونقل عمومی رایگان یکی از موضوعاتی است که مسئولان همیشه درمورد آن صحبت می‌کنند و اجرای آن تاکنون چیزی شبیه رویا بوده است؛ حالا گویا مدیریت شهری تهران می‌خواهد این رویا را به حقیقت تبدیل کند!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد 24، چند مدت پیش سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شورا دنبال این است که بلیت اتوبوس و مترو کلا به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته شود، در این رابطه یک طرحی در کمیسیون داریم که در حال بررسی است؛ اما باید زیر ساخت این کار تعریف شود، ما این طرح را پیشنهاد دادیم و باید به نتیجه برسد تا بلیت مترو و اتوبوس رایگان شود.

در حال حاضر حدود یکسال از این وعده می‌گذرد، موضوع را با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در میان گذاشتیم، او بیان کرد که تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران بسیار کم است و اصلا رایگان کردن آن چه فایده دارد؟ این تعداد از مترو و اتوبوس اصلا جوابگو مردم ما نیست و هنوز با وضعیت ایده آل فاصله داریم چه برسد به اینکه بخواهیم رایگان کنیم! موضوع رایگان شدن بلیت هم در شورا مطرح نشده، اما شهرداری با طرح‌های تشویقی به دانش آموزان و دانشجویان به دنبال کاهش نرخ قیمت بلیت حمل و نقل عمومی است. تا زمانی که تعداد ناوگان اینطور است ما نمیتوانیم کامل رایگان کنیم و اصلا ضرورتی برای این اقدام وجود ندارد. بهتر است شهرداری تهران در نگاه اول به فکر نوسازی و افزایش تعداد اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی