|

زیر دریایی های عجیب غریب کره شمالی رو ببین و خوف کن

اندازه آن حدود 70 متر طول و وزن آن نزدیک به 2000 تن تخمین زده می شود که از نظر اندازه تقریباً با زیردریایی نوع 212 آلمان قابل مقایسه است.

لینک کوتاه کپی شد

کره شمالی روز جمعه از جدیدترین زیردریایی خود با نام Hero Kim Kun Ok رونمایی کرد. این زیردریایی به نیروی دریایی کره شمالی با ده ها زیردریایی دیگر از چهار کلاس متمایز می پیوندد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرآنلاین، این زیردریایی احتمالا بر اساس یک زیردریایی پروژه 633 (نام گزارش ناتو رومئو) متعلق به دوران شوروی ساخته شده است، اما مقامات کره شمالی این موضوع را تایید نکرده‌اند.

این زیردریایی احتمالا بر اساس یک زیردریایی پروژه 633 (نام گزارش ناتو رومئو) متعلق به دوران شوروی ساخته شده است، اما مقامات کره شمالی این موضوع را تایید نکرده‌اند.

زیردریایی کلاس Sinpo

این زیردریایی که به آن کلاس Gorae (کلاس نهنگ) یا کلاس Pongdae نیز می‌گویند، جدیدترین و بزرگترین زیردریایی در خدمت کره شمالی است. تنها یکی از آنها تاکنون وجود دارد: 8.24 Yongung (قهرمان 24 آگوست)، و مشخص نیست که آیا پیونگ یانگ قصد دارد بیشتر بسازد یا از این زیردریایی به عنوان یک کشتی آزمایشی استفاده کند. برخی گزارش‌های غربی حاکی از آن است که در حال حاضر شش قایق در حال ساخت هستند.

اندازه آن حدود 70 متر طول و وزن آن نزدیک به 2000 تن تخمین زده می شود که از نظر اندازه تقریباً با زیردریایی های نوع 212 آلمان قابل مقایسه است. یونگ‌انگ 8.24 موتور دیزلی-الکتریکی با برد تخمینی 1500 مایل دریایی است.

کره شمالی چه نوع زیردریایی‌هایی دارد؟/ عکس

 

زیردریایی کلاس Sang-O

اولین زیردریایی Sang-O یا "کلاس کوسه" در سال 1991 به عنوان یک زیردریایی تهاجمی کوچک دیزلی-الکتریکی معرفی شد، اگرچه برای زیردریایی های ساخت بومی کره شمالی یکی از بزرگترین زیردریایی ها است.

طول این زیرزمین حدود 34 متر با جابجایی 370 تن است. دارای چهار لوله اژدر است و می تواند 16 مین را حمل کند، اگرچه برخی از آنها غیر مسلح هستند و برای استقرار کماندوهای آبی خاکی استفاده می شوند.

کره شمالی چه نوع زیردریایی‌هایی دارد؟/ عکس

 

زیر دریایی کلاس Yono

یکی دیگر از قایق های کوچک KPN، Yono-class (کلاس Salmon) است که یک شناور زیردریایی 29 متری و 130 تنی است که در سال 1965 معرفی شد.

این زیردریایی کوچک تنها برای دو خدمه جا دارد و ظاهراً قادر به بارگیری مجدد دو لوله اژدر خود نیست. با این حال، مانند Sang-O، می تواند هفت کماندو را برای استقرار مخفی حمل کند.

زیر دریایی Type 033

تایپ 033 که با نام ناتو "کلاس رومئو" شناخته می شود، بر اساس زیردریایی پروژه 633 اتحاد جماهیر شوروی است که برای اولین بار در سال 1957 معرفی شد. و 76.6 متر طول دارد.

کره شمالی چه نوع زیردریایی‌هایی دارد؟/ عکس

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی