|

رئیس برای شرکت در اجلاس بریکس عازم آفریقا شد

رئیس‌جمهور دقایقی پیش جهت شرکت در پانزدهمین نشست سران «بریکس» تهران را به مقصد ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی ترک کرد.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس جمهور شرکت در اجلاس سران گروه بریکس و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران و همچنین دیدار و گفت‌وگو با سران این گروه و شرکت‌کنندگان در این اجلاس را از جمله اهداف سفر خود به آفریقای جنوبی عنوان کرد و افزود: در همه برنامه‌های این سفر توسعه همکاری و تبادلات اقتصادی با شرکت‌کنندگان این اجلاس دنبال خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پیش از عزیمت به آفریقای جنوبی به منظور شرکت در اجلاس سران گروه «بریکس» با بیان اینکه ارتباط با همه کشورهای مستقل در دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: گروه بریکس توانسته کشورهای مستقل را با هدف مشترک همکاری‌های اقتصادی و مقابله با یکجانبه‌گرایی گرد هم آورد و بدون تردید یکی از قدرت‌های نوظهور جهان است که دوستان بسیاری در جهان دارد.

رئیس جمهور در ادامه وجود ظرفیت‌هایی همچون در اختیار داشتن ۴۰ درصد جمعیت و یک چهارم خشکی جهان را از جمله مزیت‌های کم‌نظیر گروه بریکس دانست و افزود: قطعاً ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران زمینه بسیار مناسبی در جهت توسعه همکاری با این گروه اقتصادی خواهد بود.

وی در ادامه، شرکت در اجلاس سران گروه بریکس و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران و همچنین دیدار و گفت‌وگو با سران این گروه و شرکت‌کنندگان در این اجلاس را از جمله اهداف سفر خود به آفریقای جنوبی عنوان کرد و افزود: در همه برنامه‌های این سفر توسعه همکاری و تبادلات اقتصادی با شرکت‌کنندگان این اجلاس دنبال خواهد شد و قطعاً به تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای عضو منجر خواهد شد.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد این سفر کوتاه در جهت توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که از اولویت‌های سیاست خارجی دولت است و همچنین تبیین و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران مثمرثمر باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی