|

خاطره مشترک سردار آزمون و سعید آقاخانی؛ نظام آموزشی استعداد کش

sardarazmoon saeid aghakhani shayanews

یادآوری خاطرات گذشته گاهی ما را به خنده و گریه وا می دارند.. مثل خاطره سردار آزمون و سعید آقاخانی که شاید خاطره مشترک بسیاری از ما باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سعید آقاخانی به تازگی در حساب اینستاگرامی خود عکسی را منتشر نموده که بسی جای تامل دارد

این عکس که شاید دیدنش خاطرات تلخ بسیاری را در زمان تحصیلشان زنده کند، به این متنی پیوست شده که مضمون کلی اش مشکلات رایج دانش آموزان در زمان گذشته را پوشش می دهد. مشکلاتی که هرچند کمتر از گذشته اما همچنان در برخی موارد دیده میشوند و چیزی جز نا امیدی و سرافکندگی کودکان و نوجوانان را در پی ندارند.

MTXX_MH20230712_110052928

همه خوب می دانیم که شاید آغاز سنین کودکی و نوجوانی جزو حساس ترین دوران زندگی همه ماست. در نتیجه طبیعی است اگر بخواهیم نقش تربیتی پیرامون زندگی این نسل خصوصا نظام آموزشی را تاثیرگذار بدانیم. لذا هر اتفاق سازنده ای در این محیط می تواند باعث افزایش انگیزه ی آنها در مسیر رشدشان شده و برعکس، هر اتفاق ناخوشایندی نیز دلیلی برای ایستایی و ناامیدی آن ها و چه بسا سقوط در چاه سرگشتگی شان شود. کما اینکه بعضا نیز شاهدیم این گونه رفتار ها قادرند چه آسیب های جبران ناپذیری را به پیکره ی جامعه ای وارد سازند که بخشی از پیشرفتش در گرو تربیت نسل جوانش است . باید این را در نظر گرفت که عموم انسان ها با استعدادی ذاتی متولد می شوند و اگر بیش از تمرکز بر روی تفاوت در این استعدادها به فواید هر کدام توجه کنیم، شاید بیشتر به کشف امتیاز در وجود یک نوجوان کمک کرده باشیم و در نتیجه بتوانیم بسیاری از آن ها را برای ماندن در مسیر پیشرفت حمایت کنیم. اما چه بسا  نادیده گرفتن آن استعداد و یا ارزش بخشیدن به تنها بخشی از توانایی ها می تواند از یک نابغه نیز فردی شکست خورده و افسرده بسازد.

سعید آقاخانی و سردار آزمون

در همین راستا می توانیم به صحبت های سردار آزمون در مصاحبه اش با محمد حسین میثاقی اشاره کنیم. طی این گفت و گو که در تاریخ دوشنبه شب 19 تیرماه 1402 انجام گرفته بود، آزمون به یکی از خاطرات نه چندان خوشایند خود در زمان کودکی اش اشاره کرد که بیانش در این مطلب نیز خالی از لطف نمی باشد. وی اظهار کرد در گذشته، هنگامی که احتمالا کودکی سرشار از امید به آینده بود، به گونه ای آزار دهنده از معلم خود شنیده است که در آینده به هیچ کجا نخواهد رسید! حال آنکه اکنون سردار آزمون یکی از سه فوتبالیست برتر کشور است. 

 

اینک در نظر بگیرید که اگر همین کلام تحقیر آمیز به مانند بسیاری دیگر روی سردار آزمون نیز تاثیر منفی می گذاشت، می توانست از یک جوان موفق، چه موجود سرخورده و از پیشرفت گریزانی را تحویل جامعه بدهد.

همانگونه که گفته شد هر موجود زنده ای که پا به این جهان می گذارد قطعا در گرو توانایی و پتانسیل های ویژه ی خودش است که می تواند مسیر رشد را طی کند. چه بسا که اگر از یک ماهی بخواهیم تا مانند عقاب اوج گرفته و در آسمان به پرواز در بیاید، نه تنها او را نا امید و سرافکنده ساخته ایم، بلکه فرصت آگاهی از آن چیزی که باعث رشدش می شود را نیز از او سلب خواهیم کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی