|

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه 7 تیر

نمایندگان مجلس خواستار اجرای کامل همسان‌سازی شده‌اند و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند که به موضوع همسان‌سازی حقوق و ارتقای معیشت آن ها ورود کند.

لینک کوتاه کپی شد

حقوق بازنشستگان که قرار بود با همسان‌سازی و متناسب‌سازی افزایش یابد، همچنان به طور کامل اجرایی نشده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از 9صبح؛ واریز معوقات حقوق بازنشستگان، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حقوق بازنشستگان  که در شرایط سخت اقتصادی و با توجه به گرانی‌ها و تورم رو به رشد اقتصاد کشور، برای تامین هزینه‌های زندگی چند روزه آنها هم کافی نیست، با قانون جدید سن بازنشستگی، کاهش می‌یابد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شده‌اند و رئیس‌جمهور خواسته‌اند که به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و ارتقای معیشت بازنشستگان شخصا، ورود کند. 

بازنشستگان در زمستان سخت عمر خود، چشم امیدشان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است. با تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان از میانگین دو سال به پنج سال، حقوق بازنشستگان حدود ۵ میلیون تومان در ماه کاهش می‌یابد!

ک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بازنشستگان در زمستان سخت عمر خود، چشم امیدشان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است.

غلامرضا منتظر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی مجلس، بیان کرد: کشاورزانی که در فرهنگ اسلامی گنجینه های زمین بوده و در نزد پروردگار منزلتی بالا دارند. آنهایی که دست های بخشنده‌شان گره گشای مشکلات کشور بوده است امروز به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات خرید گندم در رنج هستند. لازم است در پرداخت مطالبات آنان تسریع شود. 

او در ادامه اظهار کرد: بازنشستگان از بهار تا پاییز عمر خویش را برای خدمت به این کشور صرف کردند. امروز در زمستان سخت عمر چشم امیدشان به همسان سازی حقوق بازنشستگان است. با این اقدام شایسته کاری کنیم که این قشر شرمسار خانواده خویش نباشند و لبخند رضایت بر لبانشان نقش بندد. 

علی بابایی‌ کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مفاد لایحه برنامه هفتم شرایط را برای کارگران و بازنشستگان دشوارتر خواهد کرد.

‌از دولت می‌خواهیم چنین لایحه‌ای را به مجلس ارسال نکند، زیرا اگر اصرار به این کار داشته باشد، ‌به شدت با آن مخالفت و برای احیای حقوق کارگران تلاش خواهیم کرد.

ما نباید با تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان از میانگین دو سال به پنج سال بار چندین ساله صندوق تامین اجتماعی را به دوش تعدادی از کارگران شاغل بیندازیم که در شرف بازنشستگی هستند. اگر این ماده تصویب شود ‌از حقوق اشخاصی که بازنشسته می‌شوند، دست‌کم حدود ۵ میلیون تومان در ماه کاسته می‌شود! از طرفی اگر شرایط سنی بازنشستگی تغییر کند و این مساله به درستی مدیریت نشود، روی نرخ بیکاری نیز تاثیر خواهد گذاشت.

همچنین پرداخت نصف حقوق به افراد تازه کار‌ قطعا استثمار آنهاست و به نظر می‌رسد افرادی که این لایحه را تهیه کرده‌اند ‌از شرایط امروز اقتصاد، معیشت و رفاه مردم فهمی حداقلی نیز نداشته‌اند.‌

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شد.

جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت آب شرب حوزه انتخابیه اش خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: شما سه بار وعده دادید که ۴۷ کیلومتر جایگزینی لوله فولادی در خرمشهر در اسرع وقت انجام می گیرد اما از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون این امر اجرایی نشده است و اسیر بازی های وزارت نیرو و سازمان بودجه هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: آب نیاز حیاتی است و این لوله گذاری ها جدید نیست و جایگزینی لوله فولادی است و نیاز به ماده ۲۳ ندارد و جزء پروژه بزرگ سامانه آب غدیر محسوب می شود.

و همچنین خواستار اجرای کامل رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان شد و اظهار کرد: کسورات و پاداش آنان باید پرداخت شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور گفت: در بخشداری های آبادان معاملات متوسطه و بزرگ در سامانه ستاد باید بارگزاری شود تا پیمانکاران بر اساس رابطه انتخاب نشوند.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و ارتقای معیشت بازنشستگان 

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور خواست که به موضوع همسان‌سازی حقوق و ارتقای معیشت بازنشستگان شخصا ورود کند و از نزدیک پای صحبت آنها در مورد هزینه‌های دارو، مسکن و اجاره‌بها بنشیند.

کمال حسین پور، نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد با انتقاد از وضعیت پرداخت وام بانکی به مردم بر ضرورت اصلاح نظام اقتصادی و حوزه پولی و بانکی و رعایت انضباط در سیاست‌های مالی تاکید کرد.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی معتقد است که بروکراسی بانک‌ها دست و پای کارآفرین را برای دریافت وام اشتغالزایی می‌بندند.

حسین‌پور در ادامه خطاب به خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: چه اتفاقی از سال گذشته تا امروز افتاده که توقع مالیات ۵ برابری از اصناف را دارید؟ چرا تیم اقتصادی دولت فقط زمانی که از فرهنگیان و بازنشستگان حرف به میان می آید نگران خلق پول و تورم می‌شود.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور نیز خواست که به موضوع همسان‌سازی حقوق و ارتقای معیشت بازنشستگان شخصا ورود کند و از نزدیک پای صحبت آنها در مورد هزینه‌های دارو، مسکن و اجاره‌بها بنشیند. همچنین باید به اعتراضات رتبه بندی و وضعیت استخدامی نیروهای حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، خرید خدمات و... توجه شود. باید مراقب باشیم تجریه ها و هزینه های تلخ گذشته که به ضرر ملت و دولت است تکرار نشود.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با اشاره به قیمت نهاده‌ها، ماشین آلات، دستمزدها و حمل و نقل در بخش کشاورزی تاکید کرد که نباید موجبات دلسردی و بی انگیزگی گندم کاران را فراهم آوریم. دولت باید در راستای افزایش ضریب خوداتکایی و تحکیم مبانی استقلال اقتصادی کشور در قیمت خرید تضمینی گندم به نفع گندمکاران بازنگری کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو، رسیدگی به موضوه قطع برق چاه‌های کشاورزی را متذکر شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی