|

شگفتی های حیات وحش؛ فیل غووول پیکر تمساح بیچاره رو با خُرطوم و پاهاش له و لورده کرد!

در ویدیو امروز فیل عظیم رو می بینید که کروکودیل وحشی رو زیر دست و پا خورد میکنه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شکار کردن، جنگیدن برای بقا، ادامه نسل و... خیلی از اتفاقات هیجان انگیز دیگر، مختص دنیای حیات وحش هست. دنیایی بی رحم که موجودات قوی تر همواره در آن پیروز هستند. کی از لحظه های جذاب این در این دنیای خاص، لحظه های شکار کردن و یا شکار شدن حیوانات هست. با ما همراه باشید تا یکی از این صحنه های جذاب حیات وحش رو ببینید.

فیل حیوانی عظیم الجثه است که از سال های دور بر روی کره زمین زندگی میکرده است. طبق نظرات کارشناسان و تقسیم بندی های ژنتیکی در حال حاضر 3 گونه فیل وجود دارد. فیل آسیایی، فیلی بیشه های آفریقا و فیل جنگلی آفریقا، اما در حدود 125 هزار سال قبل نزدیک به 40 گونه متفاوت از فیل ها در جهان وجود داشت. آخرین نسل های این فیل ها در گروهایی به دور از انسان تا 4000  سال قبل زندگی می کردند.

هر کدام از پاهای فیل حدودا 5 تن وزن دارد. در پاهای جلویی فیل آفریقایی 4 و یا 5 ناخن و در پای عقبی 3 ناخن دیده می شود. استخوان های موجود در پای فیل از قوی ترین استخوان ها در میان جانوران است که می تواند وزن بسیار بالایی را تحمل کند.

کروکودیل جانور خزنده هست. در آب به راحتی شنا می کند، اما همیشه در آب نیست و تخم‌هایش رو داخل خشکی نگه می دارد. تمساح کلمه ای هست که برای نامگذاری انواع مختلف کروکودیل استفاده میشه.

کروکودیل فک و دندان‌های قوی داره و در گروه چهاراندامان از تیره تمساحیان تعلق قرار دارد. این حیوان خزنده آبی و خشکی بزرگ در سراسر جهان مانند: آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می‌کنه. تمساح ها مانند دیگر موجودات ساکن در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و سرزمین‌های مرطوب در آب‌های شیرین و گاهی هم در آب‌ شور زندگی می‌کنه. هر دو این جانوران به دلیل حس فوق العاده ای که دارند به یکی از شکارچیان عالی و قدرتمند تبدیل شده‌ اند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی