|

رتبه بندی نیروهای اداری آموزش و پرورش به کجا رسید؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: توانمند سازی معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان در اولویت است.

لینک کوتاه کپی شد

رضامراد صحرایی در نشست صمیمی با معلمان خراسان رضوی، گفت: معلمان معمار آینده کشور هستند، لذا باید ماهر و دارای صلاحیت باشند و برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی کنیم. بر این اساس توانمند سازی معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان در اولویت است، زیرا اهرم نجات کشور معلم است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایسنا؛ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چندین اقدام خوب در آموزش و پرورش گفت: سال آینده دانشجومعلمان از مسیر کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شوند و دو پردیس با عنوان تربیت مدیر و تربیت مربی پرورشی به زودی افتتاح می شوند.

وی ارتقای کیفی تربیت معلم را از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های دیگر و طلاب ممتاز سطح دو نیز می‌توانند معلم شوند.

صحرایی مرزبانی از فرهنگ کشور را مانند مرزبانی از مرزهای کشور مهم دانست و گفت: برای این کار کتاب‌های خوب نوشته‌ایم، اما باید معلم خوب هم تربیت کنیم، معلمی که علاقه مند به تدریس این کتاب باشد. معلم باید گواهی‌نامه صلاحیت تدریس برای درس‌ها را داشته باشد. در آموزش و پرورش نباید معلمان بدون آموزش، هر درسی را تدریس کنند.

وی با اشاره به لزوم در نظر گیری شرایطی مانند رتبه‌بندی برای نیروهای اداری، گفت: همکاران اداری، تربیت یاوران و علم یاوران آموزش و پرورش هستند، لذا در تلاش هستیم، راهی پیدا کنیم تا عدم دریافت مزایای رتبه بندی نیروهای اداری را جبران کنیم البته رتبه بندی یک اتفاق بزرگ برای آموزش و پرورش بود و دولت سیزدهم جرات اجرای آن را داشت و برای آن بودجه اختصاص داد، اما باید در پی رفع نقایص آن هم بود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه ما در هیچ سطحی گسترش مدارس غیردولتی نیست، لذا باید مدارس دولتی را تقویت کرد. کمبودها باید رفع شود و از خلاقیت این مدارس استفاده کرد. کتاب های درسی نیز باید محتوای کاربردی داشته باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها