|

صفر تا صد سفر به مشهد فلای تودی

از گذشته تا به امروز، مشهد به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری زیارتی خانواده‌های ایرانی به‌شمار می‌رود؛ قرار گرفتن حرم امام رضا در…

لینک کوتاه کپی شد

از گذشته تا به امروز، مشهد به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری زیارتی خانواده‌های ایرانی به‌شمار می‌رود؛ قرار گرفتن حرم امام رضا در این شهر، به مشهد رنگ و بویی معنوی بخشیده و آن را به پایتخت زیارتی ایران تبدیل تبدیل کرده است. اگر شما هم مانند خیلی از افراد دلتنگ زیارت امام رضا هستید و قصد سفر به مشهد را دارید، بد نیست که قبل از هر اقدامی، با این شهر و ویژگی‌هایش آشنا شوید. ما در ادامه این مطلب به صفر تا صد سفر به مشهد می‌پردازیم و در خصوص جاذبه‌های این شهر اطلاعات مفیدی کسب می‌کنیم؛ پس اگر تصمیم سفر هوایی به مشهد را دارید، با ما همراه باشید و لیست قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد را در فلای تودی بررسی کنید.

40f27c74-b282-4fe9-843e-2e5c21fe5433

گذری بر مشهد و جاذبه‌های دیدنی‌اش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مشهد در گذشته، به نام سناباد شناخته می‌شد؛ سناباد که دهکده کوچکی از توابع نوغان به‌شمار می‌رفت، پس از شهادت امام رضا به مشهد معروف شد. در گذر زمان، به دلیل شهادت امام هشتم در این منطقه‌، مردم خانه‌هایی در نزدیکی حرم ساختند و مشهد امروز شکل گرفت.

با اینکه حرم امام رضا به عنوان بزرگ‌ترین جاذبه و چهره مشهد شناخته می‌شود، اما باید بدانید که این شهر از جاذبه‌های گردشگری دیگری هم برخوردار است. در ادامه این بخش بیشتر با جاذبه‌های این شهر دوست‌داشتنی آشنا می‌شویم.

حرم مطهر امام رضا

اگر قصد سفر به مشهد را دارید، احتمالا شما هم مانند هر مسافری، حرم امام رضا، مقصد اصلی سفرتان به‌شمار می‌رود. حرم مطهر که در نیمه شرقی مشهد واقع شده، از قدمتی 1200 ساله برخوردار است. در دوره سلطان محمود غزنوی بود که برای اولین بار، گنبد حرم طراحی و ساخته شد. در ادامه در عصر تیموریان، به دستور همت شاهرخ تیموری، بخش‌های زیادی به حرم اضافه شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسجد گوهرشاد اشاره کرد‌. در حال حاضر، حرم مطهر شامل 17 ورودی، 9 صحن، تعداد فراوانی مسجد و رواق است. در بخشی از این مجموعه زیارتی معنوی، مقبره‌ بزرگان علم و هنر ایران مانند شیخ حر عاملی، شیخ بهایی و شیخ محمد عارف قرار گرفته است.

آرامگاه فردوسی

کمی آن‌طرف‌تر از حرم امام رضا، مقبره شاعر بزرگ ایرانی، ابوالقاسم فردوسی قرار گرفته است؛ شاعری که با فدا کردن 30 سال از زندگی خود و خلق شاهنامه، زبان پارسی را احیا کرد. مقبره این شاعر برجسته، در منطقه توس واقع شده است. در کنار آرامگاه فردوسی، مقبره اخوان ثالث هم واقع شده که می‌توانید از آن دیدن کنید؛ همچنین بد نیست بدانید که در سال 1399، پیکر خسرو آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان به این مجموعه انتقال داده شد و در کنار دیگر بزرگان ادبیات فارسی به خاک سپرده شد. 

8074f3e5-f1c9-437d-a669-394e50abe1f4

ییلاقات سرسبز مشهد

وقتی بحث گردش در شهر مشهد مطرح می‌شود، قطعا مکان‌هایی مانند طرقبه و شاندیز حرفی برای گفتن دارند؛ ییلاقاتی سرسبز و خوش آب‌وهوا که در اطراف این شهر قرار گرفته‌اند. طرقبه که در 18 کیلومتری مشهد واقع شده، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خارج شدن از دود و دم شهر باشد. این منطقه سرشار از امکانات رفاهی و فضاهای طبیعی بوده که می‌تواند مناسب دورهمی‌ خانوادگی شما باشد. 

شاندیز که به عنوان دیگر منطقه ییلاقی مشهد شناخته می‌شود، در 40 کیلومتری این شهر معنوی واقع شده است. اگر هوس شیشلیک مشهدی کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که گردشی در این منطقه داشته باشید؛ شاندیز در کنار طبیعت سرسبز و آب‌وهوای کوهستانی، سرشار از باغ رستوران‌های مدرن و عظیم بوده که می‌تواند تجربه‌ای دوست‌داشتنی را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین اگر به دنبال قایق‌سواری، تله سیژ و بانجی جامپینگ در مشهد هستید، چالیدره می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

پارک‌های آبی شگفت‌انگیز

از دیگر جاذبه‌های دوست‌داشتنی شهر مشهد، می‌توان به پارک‌های آبی گوناگون آن اشاره کرد. در این شهر چهار پارک آبی عظیم تاسیس شده که دارای امکانات تفریحی‌ متنوعی مانند استخر، سرسره، رودخانه موج، سقوط آزاد و … است. شما تنها با پرداخت مبلغی محدود می‌توانید پا به این پارک‌های آبی گذاشته و تفریحی مهیج و هیجان‌انگیز را پشت سر بگذارید. 

بهترین راه سفر به مشهد چیست؟

تا به اینجا با مشهد و جاذبه‌های آن آشنا شدیم؛ حال این سوال مطرح می‌شود که بهترین راه سفر به این شهر چیست؟ همانطور که به‌نظر می‌رسد چهار روش برای سفر به این شهر، یعنی ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما وجود دارد. از آنجایی که فاصله مشهد تا تهران 890 کیلومتر است، هر گونه مسیر زمینی بین 10 الی 13 ساعت زمان می‌برد و در کنار هزینه‌‌های گوناگون، فقط خستگی و بدن درد سفر را به همراه دارد؛ این در صورتی است که با سفر هوایی، از هر جای ایران تا مشهد حداکثر دو ساعت فاصله است. حال اگر به دنبال بلیط هواپیما اصفهان مشهد لحظه آخری و یا هر بلیط دیگری هستید، نگاهی به وبسایت فلای تودی داشته باشید؛ با این وجود این به شما بستگی دارد که چه روشی را برای سفر به مشهد انتخاب می‌کنید.

1290386a-8459-4a93-8770-4c953925f5ce

خرید بلیط هوایی مشهد

ما در این مطلب با صفر تا صد سفر به مشهد آشنا شدیم و گذری بر جاذبه‌های آن داشتیم. اگر به دنبال لیست قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد هستید، بهتر است با وبسایت فلای تودی آشنا شوید. در سال 1384 بود که آژانس آبنوس گشت تهران فعالیت خود را در زمینه خدمت‌ر‌سانی به گردشگران آغاز نمود؛ این مجموعه در ادامه با ارائه خدماتی مانند تهیه بلیط و رزرو اقامتگاه توجه‌ها را به خود جلب کرد و توانست با کسب رضایت مردم، به عنوان پلتفرمی معتبر در زمینه گردشگری شناخته شود. اگر به دنبال بلیط هواپیما اصفهان مشهد لحظه آخری یا انواع بلیط دیگر هستید، تردید را کنار گذاشته و به این پلتفرم محبوب اعتماد کنید‌.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی