|

خودروی میلیاردی وزیر صمت را به مجلس کشاند؟

انتقادات از سیاست های خودرویی دولت، داد نمایندگان را درآورد.

لینک کوتاه کپی شد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سیاست‌های دولت در حوزه خودرو انتقاد کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، لطف‌الله سیاهکلی که انتقاد خود را در قالب تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس بیان می کرد، گفت امروز شاهد مشکلاتی در صنعت و بازار خودرو و هستیم.

این نماینده مجلس این سوال را از مدیران ارشد صمت پرسید که تا کی مردم باید خسارت کارنابلدی و ضعف مدیران را دهند؟

به اعتقاد سیاهکلی مسائل مرتبط با بحث خودرو اثر روانی در جامعه می گذارد بنابراین باید این قبیل مسائل با دقت بیشتری رصد شود.

این عضو کمیسیون صنایع با انتقاد از عرضه خودرو در بورس کالا گفت قرار بود با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت بازاری خودرو را کاهشی کنیم اما شاهد هستیم قیمت پژو 207 با گیربکس اتوماتیک به حوالی یک میلیارد تومان رسیده است.

آن طور که ایسنا گزارش کرد سیاهکلی تاکید کرد در این شرایط صنعت و بازار خودرو انتظار می رود استیضاح وزیر صمت بار دیگر در دستور کار قرار گیرد تا مردم بدانند مجلس حامی آنها است.

خودرو پیش تر نیز وزیر صمت را رو در روی نمانیدگان مجلس قرار داده بود. 22 آذرماه سال جاری وزیر صمت در مجلس حضور یافت تا پاسخگوی سوال نمایندگان درباره رشد لجام گسیخته قیمت خودرو در آن مقطع باشد. این سوال در شرایطی از رضا فاطمی امین پرسیده شد که حدود 40 روز پیش از آن (11 آبان ماه سال جاری) این عضو کابینه سیزدهم توانسته بود تا اعتماد دوباره نمایندگان را به خود جلب کند. البته پاسخ های فاطمی امین در جلسه آذرماهی نمایندگان را قانع نکرد و وزیر صمت کارت زرد دوم را مقابل دیدگان خود دید. البته این دومین کارت زردی بود که وزیر صمت دولت سیزدهم از نمایندگان مجلس دشت می کرد.

اولین کارت زرد خرداد ماه سال جاری و همزمان با افزایش قیمت کالاها بعد از حذف ارز 4200 به وزیر صمت تعلق گرفته بود. حال به نظر می رسد خودروی میلیاردی قرار است بار دیگر وزیر صمت را به ایستگاه استیضاح برساند.

باید منتظر ماند دید چنانچه این اتفاق بیفتد آیا فاطمی امین می تواند برای بار سوم اعتماد نمایندگان را کسب کند یا اینکه باید به صندلی وزارت خداحافظی کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی