|

از جذابیت های حیات وحش؛ منوی ناهارِ یوزپلنگ ها پر و پیمون بود اما دلشون شتر مرغ میخواست

سه تا یوزپلنگ به شتر مرغ ها حمله کردند یکیشون فرار کرد اما اون یکی نتونست در بره و ناهار یوزپلنگ های گرسنه شد.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- یوزپلنگ که با نام چیتا هم شناخته شده از گربه سانان قدرتمند حیات وحش است. این حیوان گوشتخوار به دلیل سرعت بی نظیر در تعقیب شکار عنوان سریع ترین پستاندار خشکی را از آن خود کرده است. به طور کلی پنج گونه مختلف یوزپلنگ در دنیا وجود دارد که تنها از نظر رنگ تفاوت های جزئی با یکدیگر داشته و اغلب با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن زندگی می کنند از هم متمایز می شوند. به عنوان مثال یوزپلنگ هایی که در مناطق بیابانی خشک ساکن هستند خز روشن تر و خال های کوچک تری دارند در حالی که یوزپلنگ هایی که در چمنزارهای آفریقای جنوبی یافت می شوند از نظر جثه بزرگ تر هستند، همچنین خز تیره تر با خال های بزرگ تر دارند.

یوزپلنگ آسیایی یا به عبارت بهتر همان یوزپلنگ ایرانی که به تیزپای ایرانی نیز شهرت داد زیرگونه‌ای به شدت در خطر انقراض از یوز پلنگ می‌باشد تا این لحظه فقط چند قلاده از این حیوان در کشورمان باقی مانده است. زیستگاه یوزپلنگ آسیایی (یوز ایرانی) مناطق بیابانی است. با توجه به تحقیقات به عمل آمده تعداد یوزپلنگ آسیایی (یوز ایرانی) تقریبا ۷۰ تا ۱۰۰ قلاده در ناحیه کویر مرکزی (میاندشت، نایبندان، دره انجیر، خارتوران) می‌باشد.

در این ویدئو سه تا یوزپلنگ را خواهید دید که در حال رصد منطقه برای شکار هستند و از بین گزینه های مختلف شتر مرغ را انتخاب می کنند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها