|

دوگانگی عجیب هیتلر تو خوشگلاسیون؛ عطر و رژ لب واسه همه اَخه اما واسه معشوق جان مجاز!

یکی از جنبه‌های به قدرت رسیدن هیتلر تأسیس موسسه مد بود. موسسه ای که منعکس کننده تلاش نازی ها برای کنترل همه جنبه زندگی زنان از جمله پوشش بود

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- هیتلر اهل مد نبود و نگرش او نسبت به تزئینات زنانه عموماً منفی بود. او از آرایش متنفر بود و اغلب اظهار می کرد که رژ لب از فضولات حیوانی ساخته شده است و رنگ مو را رد و عطر او را منزجر می کرد. شلوارها نیز به دلیل غیر زنانه بودن برای او تابو بودند، و خز برای او تنفرآمیز بود زیرا حیوانات به خاطر آن ها کشته می شدند. با این وجود، او یک دوگانگی در مورد مد نشان داد. او اعلام کرد که "زنان برلین باید خوشپوش‌ترین زنان اروپا شوند" و تاکید کرد: "من ترجیح می دهم با یک زن زیبا شام بخورم."

525

سیاست کاری

موسسه مد آلمان، که با حمایت کامل دولت تأسیس شد، اساساً برای وارد کردن فاشیسم به مد بود. زنان فقط باید لباس‌های تولید شده توسط طراحان آلمانی و با استفاده از مواد و پارچه آلمانی را می‌پوشیدند. البته منظور از آلمانی، آریایی بود که اکثریت قریب به اتفاق تجارت پارچه و طراحان جامعه را حذف کرد. سازمانی به نام "انجمن تولیدکنندگان پوشاک آریایی" به سرعت با برچسب مخصوص به خود ظاهر شد تا به لباس‌ها دوخته شود و تضمین کند که آنها فقط توسط دستان آریایی لمس شده‌اند .

download

مخالفت هیتلر با مد فرانسه

تمایل هیتلر برای از بین بردن نفوذ فرانسه بر صنعت مد آلمان بسیار زیاد بود. او از مد پاریس متنفر بود، تا حدی به دلیل فرانسوی بودن آن، اما همچنین به این دلیل که این سبک‌ها تحت تأثیر طراحانی مانند شانل، ظاهری غیرطبیعی را ترویج می‌کردند.

article-1364687-0D8C1C2E000005DC-510_634x478

حساسیت هیتلر بر پوشش معشوقه اش

هیتلر اما در جهاتی برخلاف گفته های خود عمل میکرد. فردی را انتخاب کرده بود که حدودا از آرمان های پوشش او پیروی نمیکرد و در مد، خط دیگری را پی میگرفت. معشوقه اش اوا براون گاهی حتی نزدیک به ضوابط موسسه مد آلمان هم نبود. اغلب دامن های کوتاه بر تن میکرد و از مد روز هم دور نبود تا جایی که این  در مواردی با هیتلر به مشکل برمیخورد.

article-1364687-0D8BEDF6000005DC-614_634x450

gads

The_Fall_of_Berlin_film1

سوء مدیریت در موسسه

یکی از کارهای عجیب این موسسه انتخاب ماگدا گوبلز بعنوان رئیس آن بود. مانند بسیاری از جنبه های دیگر رایش سوم، مشارکت او پر از تناقض بود. ماگدا سیگار می کشید و آرایش می کرد و عاشق مد لباس بود. طراحان مورد علاقه او، Paul Kuhnen، Richard Goetz و Fritz Gruenfeld، یهودی بودند. کفش دست ساز فراگامو می پوشید. دیگر همسران عالی رتبه نازی ها، به ویژه آنلیس فون ریبنتروپ و اینگه لی، همسر رابرت لی، رهبر حزب کارگر، سلیقه های مشابهی داشتند. ماگدا سعی کرد این فکر را که "زن آلمانی آینده باید شیک، زیبا و باهوش باشد" رواج دهد. شاید همین تلاش برای تغییر چهره شیک نازی بود که باعث شد شوهرش یوزف گوبلز بعدها در سال 1933 او را از مؤسسه مد آلمان اخراج کند، اما خود مؤسسه تا سال 1944 به حیات خود ادامه داد.

Magda-Goebbels-w700

ماگدا گوبلز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی