|

ماجرای یارانه حمایتی بنیاد مستضعفان چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

با صحبت‌های اخیر رئیس بنیاد مستضعفان، به نظر می‌رسد که از این پس پرداخت چنین یارانه‌هایی به این نهاد محول می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

در آستانه اعیاد قربان و غدیر خم، سازمان هدفمندی یارانه‌ها هرگونه برنامه دولت برای توزیع یارانه مناسبتی را رد می‌کند اما با صحبت‌های اخیر رئیس بنیاد مستضعفان، به نظر می‌رسد که از این پس پرداخت چنین یارانه‌هایی به این نهاد محول می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ به نظر می‌رسد در ادامه اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت، قرار است مسئولیت تامین و پرداخت یارانه‌های مناسبتی در قالب توزیع بسته‌های حمایتی به بنیاد مستضعفان محول شود.

در آستانه اعیاد قربان و غدیر خم، سازمان هدفمندی یارانه‌ها هرگونه برنامه دولت برای توزیع یارانه مناسبتی را رد می‌کند. با وجود این، با صحبت‌های اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به نظر می‌رسد که از این پس پرداخت چنین یارانه‌هایی به این نهاد محول می‌شود.

در نقل قول جدیدی که خبرگزاری مهر از پرویز فتاح داشت، اینطور آمده است: برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.

برابر صحبت‌های فتاح خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق محروم دریافت‌کننده این بسته حمایتی خواهند بود.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که حداقل یکی از ملاک‌های توزیع این بسته حمایتی جدید، بانک اطلاعاتی است که کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی از مددجویان خود دارند.

با این توصیف شاید دور از ذهن نباشد که دست‌کم تا زمان بهبود شرایط اقتصادی، مسئولیت تدارک چنین بسته‌هایی به نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان محول شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها