|

مدرک جعلی کار دستِ مدیر داد!

فساد

مدیری که مدرک جعلی داشت، عزل و به مراجع قضایی معرفی شد. وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به هیچ کسی اجازه فساد نخواهیم داد.

لینک کوتاه کپی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در برخورد با فساد مماشات نمی‌کنیم، گفت: مدیر یکی از شرکت‌های زیرمجموعه به دلیل ارایه مدرک جعلی عزل و به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش«شایانیوز» و به نقل از ایرنا، «حجت‌الله عبدالملکی» روز پنجشنبه در همایش شرکت‌های برتر صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: اصول سیاست‌های کلان توجه به نیازهای کشور، هم‌افزایی، نگاه بین‌نسلی، کارآمدسازی و فساد زدایی است.

وی افزود: انتظار داریم فساد زدایی در رأس برنامه مدیران قرار بگیرد و ریشه فساد را بخشکانند؛ از این‌رو در رده مدیریتی باید برنامه مبارزه با فساد آغاز شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید مدیر یک مجموعه خودش اولین برخوردکننده با فساد باشد و مراحل فساد از جمله کشف، تکمیل پرونده، پیگیری قضایی و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهد ازاین‌رو شناسایی فساد در قراردادها، حقوق‌ها و یا سایر موارد باید به‌دقت دنبال شود و در مراحل بعد پرونده با مستندات تکمیل و به مراجع قضایی ارسال شود.

وزیر

به هیچ کسی اجازه فساد نخواهیم داد

وی با بیان اینکه در برخورد با فساد باید مراحل قضایی پیگیری شود، گفت: خبرهایی گزارش می‌شد که در شرکتی یا شرکت‌های واسطه‌گری ناسالم توسط هیات‌مدیره‌ها صورت می‌گرفت و یا اگر به مدیران حقوق نجومی ندهید کار نمی‌کنند.

عبدالملکی بیان داشت: به هیچ کسی اجازه فساد نخواهیم داد، متخصص فاسد برای سیستم در نظام هیچ بهره‌وری ندارد و باید عزل شود، در مقابله با فساد باید شفافیت صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه صندوق‌ها و شرکت‌های اقتصادی تابعه وزارت کار اموال مردم هستند، گفت: در روزهای اول حضورمان در وزارتخانه شاهد ارتزاق از شرکت‌ها بودیم که استفاده از اموال شرکت‌ها و صندوق را ممنوع کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: افزایش تولید، بهره‌وری و صادرات را در شرکت‌های تابعه این وزارتخانه دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اصل هم‌افزایی در مجموعه‌های اقتصادی، گفت: این مجموعه‌ها با یکدیگر هم‌افزایی کنند، بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین کارآمدسازی باید در تمام سطوح دنبال شود و این امر نیازمند سرمایه‌گذاری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت نقدینگی و سایر موارد است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: نکات اجرایی در اصول اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات، تولید دانش‌بنیان و مسئولیت‌های اجتماعی است در سیاست‌های سرمایه‌گذاری باید ترکیب (داخلی، مردمی، بانکی و خارجی) بر اساس اولویت‌های دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارز و مناطق محروم با قید اساسی سودآوری در نظر گرفته شود.

تعادل در مجموعه‌های اقتصادی تابعه وزارت کار

وی با تاکید بر اینکه در دوره جدید قرار گذاشته‌ایم تعادل را در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی ایجاد کنیم گفت: اشتغال، بحث آسیب‌های اجتماعی و بهزیستی و بیمه‌ای از مهم‌ترین مسائل است ازاین‌رو در شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه تلاش کرده‌ایم که این تعادل را با تغییر مدیران انجام دهیم تا با مدیریت صندوق‌ها، سیاست‌های وزارت کار را در بخش اقتصادی پیش ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مبنای اصلی ما در حوزه اقتصادی است رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرد که این امر متأسفانه به مرحله اجرا نرسیده است.

وی به نظریه تقسیم‌کار جهانی و توسعه وابسته و اشکالات این نظریه‌ها اشاره کرد و گفت:  اگر قرار است سیاست‌های اقتصادی را مبنا قرار دهیم باید در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

عبدالملکی گفت: نظریه تقسیم‌کار جهانی کشورهای دنیا را به دودسته دارای مواد خام و بدون مواد خام تقسیم می‌کند که این نظریه اشکال اساسی دارد، زیرا آنچه که قرار است ما تولید کنیم و بفروشیم روزی تمام می‌شود.

وی اضافه کرد: یک نظریه توسعه وابسته است که می‌گوید کشورها دنیا دو دسته هستند عده‌ای لوکوموتیو هستند و بقیه کشورهای واگن هستند، اگر کشوری بخواهد حرکت کند باید به لوکوموتیو متصل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کشور ما تمدن اسلامی سابقه داری دارد گفت: تمدن غرب با تمدن اسلامی درگذشته با هم درگیر بودند تا زمانی که انقلاب اسلامی رخ داد، و تمدن اسلامی احیا شد، علت اصلی این بود که فقه سیاسی اسلامی به فعلیت و حاکمیت نرسیده بود.

وی گفت: ما سابقه تمدنی داریم و چند صدسال پیش در رأس جهان بوده‌ایم و اکنون دارای الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفته هستیم این در حالی است که آمریکا بعد از ۷۰ سال اوج، به سمت افول حرکت می‌کند بااین‌حال غرب در تلاش است تا کشورها را به نابودی برساند و آنها تولیدکننده و فناور نباشند باید مراقب باشیم بسیاری از نقشه‌ها به سمت گنج نیست، همچنین سیاست‌های غرب در برجام هسته‌ای و اف ای تی ای به دنبال این است که اگر از سیاست تخطی کنیم برخورد کند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: غرب ما را به سمت سعادت نمی‌رساند، بلکه آخر آن بردگی است و ما خودمان لوکوموتیو هستیم و قدرت حرکت داریم، تولید در اقتصاد یعنی حرکت کردن است، اقتصادی که قدرت تولید داشته باشد می‌تواند حرکت کند.

۵ عامل برای رشد تولید 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پنج عامل برای تولید نیاز داریم، گفت: نیروی کار، فناوری، منابع طبیعی، سرمایه مالی و بازار از جمله این موارد است، ۸۵ میلیون نفر جمعیت داریم که از این تعداد ۴۰ میلیون نفر جمعیت فعال،  ۱۵ میلیون نفر تحصیل‌کرده و یک و نیم‌میلیون نخبه داریم.

وی تاکید کرد: پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی و نخبگان علمی داریم، در کشورمان منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی داریم ازاین‌رو باید سرمایه‌ها به سمت تولید برود و نظام برنامه‌ریزی کشور باید محرکه‌های تولید را در کنار هم قرار دهد تا حرکت اقتصادی به‌سرعت پیش رود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی