|

آیا تزریق ژل می تواند خط اخم را بهبود ببخشد؟

ماندگاری تزریق ژل پیشانی بستگی به نوع ژل و میزان تزریق شده دارد به طور مثال، ژل های هیالورونیک اسید تقریبا ۴ الی ۶ ماه ماندگاری دارد.

لینک کوتاه کپی شد

با گذر زمان و افزایش سن و همچنین حرکت مکرر ماهیچه های صورت، شاهد ایجاد خطوطی موسوم به خط اخم و خط پیشانی خواهیم بود. البته عوامل دیگری مانند ژنتیک و عدم مراقبت از پوست نیز در ایجاد این خطوط موثرند. این خطوط باعث می شوند که چهره ما عصبانی و غمگین بنظر برسد و از طرفی موجب می شوند که سن ما بیشتر به نظر آید. خوشبختانه پیشرفت علم باعث شده است که بتوانیم این چین و چروک ها را کاهش داده و یا محو کنیم. یکی از راه های موثر برای کاهش خط اخم و پیشانی، تزریق ژل می باشد. برای آشنایی بیشتر با این روش جوان سازی و پاسخ به سوالات رایج در این زمینه، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

خط اخم و پیشانی چیست؟

خط اخم به فرو رفتگی هایی گفته می شود که بر روی پیشانی و در میان دو ابرو شکل می گیرند و زمانی که اخم می کنید بیشتر خود را نشان می دهند. عوامل اصلی ایجاد این خطوط شامل افزایش سن، ژنتیک و نور آفتاب می باشند. افزایش سن به عنوان مهم ترین عامل ایجاد خط اخم، موجب کاهش کلاژن در بدن شده و این امر موجب کاهش آبرسانی به پوست و ایجاد چین و چروک می شود.

علاوه بر خطوط اخم، عوامل ذکر شده باعث ایجاد خطوطی نیز در ناحیه پیشانی می شوند. بجز عوامل ذکر شده، اضطراب، خستگی و عدم خواب‌ کافی نیز می توانند باعث ایجاد چین و چروک در این نواحی شوند. اضطراب شدید باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شده و در نتیجه سیستم آبرسانی پوست مختل شود. یکی دیگر از عواملی که نقش مهمی در ایجاد چین و چروک در قسمت پیشانی دارد، مصرف بیش از اندازه دخانیات است. مصرف بی رویه دخانیات موجب خشکی پوست و در نتیجه افزایش تعداد چروک های پیشانی می شود. اشعه فرابنفش خورشید نیز از دیگر عوامل بروز چین و چروک پوست بوده و موجب از بین رفتن سلول های آبرسان پوست می شود. به همین دلیل توصیه می شود به مقدار کافی در طول روز آب بنوشید و از ضد آفتاب استفاده کنید. یکی دیگر از عواملی که بسیاری از پزشکان بر روی آن اشتراک نظر دارند، اخم کردن مداوم و خط انداختن عمدی بر روی پیشانی است. این امر نیز موجب انقباض ماهیچه های صورت و در نتیجه از بین رفتن سلول های آن می شود.

تزریق ژل یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم و پیشانی است که امروزه مورد استقبال افراد بسیاری واقع شده است. در ادامه به بررسی چگونگی تزریق ژل و نوع ژل تزریقی می پردازیم.

نحوه تزریق ژل خط اخم و پیشانی

ابتدا در جلسه مشاوره پیش از تزریق، پزشک جنس پوست شما را بررسی می کند و با توجه به سابقه پزشکی شما تشخیص می دهد که آیا تزریق ژل روش مناسبی برای شماست یا خیر. سپس در صورتی که کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل باشید، مقدار و نوع ژل تزریقی تعیین می گردد. در جلسه تزریق ژل، قسمتی از پیشانی که نیاز به تزریق دارد، توسط پزشک تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد. برای بی حس کردن ناحیه پیشانی، بسته به تشخیص پزشک یکی از ۳ روش مالیدن پماد بی حسی، تزریق ماده بی حسی و قراردادن کمپرس یخ انتخاب می شود.

پس از شروع بی حسی، فرآیند تزریق ژل آغاز می گردد. میزان تزریق ماده بی حسی بسیار مهم است و نباید بیش از حد نیاز به پوست وارد شود. در این مرحله پزشک به وسیله سرنگ مخصوصی که دارای سوزن های ظریف است، محل های از پیش تعیین شده را انتخاب و ژل را به آن تزریق می کند. اینکار نیاز به دقت و سرعت عمل مناسبی دارد؛ چراکه اگر سوزن‌ها برای مدت زمان زیادی داخل منافذ پوست باقی بمانند، موجب التهاب و آسیب پوست می شوند. نکته دیگر زاویه مناسب تزریق است که باید توسط پزشک مورد توجه قرار گیرد. معروف ترین انواع ژل ها، ژل های هیالورونیک اسید می باشند که به دلیل ساختار طبیعی، نتایج بسیاری خوبی را به همراه دارند.

image_1649525863

مزایای تزریق ژل به پیشانی

از مزایای این روش می توان به افزایش حجم پیشانی، تغییر ابعاد صورت و پیشانی، افزایش زیبایی و طراوت پوست، رفع قطعی چین و چروک های پیشانی، طبیعی جلوه دادن پیشانی پس از تزریق ژل و رفع خطوط اخم و جوانی صورت اشاره کرد. البته، به شرطی این نتایج حاصل می‌شوند که تزریق ژل توسط یک پزشک با تجربه و در یک کلینیک تخصصی تزریق ژل صورت گیرد. کلینیک رویان سلامت که بهترین مرکز تزریق ژل در تهران است می تواند شما را در دریافت نتایج مورد نظر یاری دهد.

کاندیدای تزریق ژل به پیشانی

انتخاب فرد مناسب برای تزریق ژل پیشانی، توسط پزشک متخصص صورت می گیرد. پزشکان اغلب توصیه می کنند که افرادی که دارای خطوط عمیق هستند از این روش درمانی و زیبایی استفاده کنند. همچنین افرادی که دارای ابروهای افتاده یا پلک های آویزان هستند، مستعد تزریق ژل می باشند.

متاسفانه برخی از افراد علی رغم داشتن چین و چروک های زیاد، نمی توانند از روش‌هایی مانند تزریق ژل بهره مند شوند. برای مثال، افرادی که از بیماری های دستگاه ایمنی بدن مانند دیابت رنج می برند، کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل نمی باشند. همچنین افرادی که به ترکیبات ژل های تزریقی حساسیت دارند، نباید از این روش استفاده کنند. زنان باردار و شیرده نیز مستعد دریافت ژل نیستند. این افراد باید تا پس از دوران زایمان و گذشت حداقل چند ماه از دوره شیردهی خود صبر کنند و سپس اقدام به درمان چین و چروک پوست خود کنند. افرادی که از عفونت های باکتریایی پوستی و تبخال رنج می‌برند نیز نباید این روش را برای رفع چروک های پوستی خود انتخاب کنند. از طرفی، برخی از پزشکان توصیه می کنند که افراد زیر ۱۸ سال از این روش درمانی استفاده نکنند؛ زیرا در برخی از مواقع پس از اتمام دوران بلوغ، مکانیزم بدن تغییر و چین و چروک های پوستی از بین می روند.

عوارض و خطرات تزریق ژل خط اخم و پیشانی

هر نوع عمل زیبایی و حتی درمانی، در کنار مزایای زیاد دارای عوارضی نیز می باشد. به تبع، تزریق ژل نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته با مراجعه به پزشکان متخصص و باتجربه، می توان خطر بروز این عوارض را بشدت پایین آورد. در ادامه به عوارض احتمالی تزریق ژل خط اخم و پیشانی می پردازیم.

  • تورم و کبودی: ایجاد تورم و کبودی یکی از عوارض شایع اما بی خطر تزریق ژل می باشد که پس از مدت کوتاهی برطرف می گردد و معمولا جای نگرانی ندارد.
  • عفونت: بروز عفونت پس از تزریق ژل بسیار نادر است، اما همیشه با ورود هر سوزنی به بدن امکان بروز عفونت وجود خواهد داشت. رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از این مورد بسیار حائز اهمیت است.
  • برجستگی بیش از حد: در برخی از موارد مشاهده شده است که میزان ژل تزریق شده به پوست، بیش از حد مورد نیاز بوده و موجب برجسته شدن پیشانی شده است؛ به گونه ای که بجای رفع چین و چروک پوست، برجستگی زشتی در قسمت پیشانی ایجاد شده است.
  • نکروز: نکروز انسداد رگ های خونی و ایجاد اختلال در خون رسانی به پوست می باشد که یکی از عوارض نادر پس از انجام تزریق فیلر خط اخم است. این امر موجب ایجاد اسکار در پوست فرد نیز می شود.
  • عدم تقارن: گاهی شاهد عدم تقارن در ناحیه بین دو ابرو و پیشانی خواهیم بود که این موضوع وابستگی زیادی به مهارت و تجربه پزشک مربوطه دارد.

با مراجعه به کلینیک رویان سلامت که بهترین مرکز تزریق ژل در تهران است، شاهد کمترین عوارض تزریق ژل خواهید بود. نکته دیگر آنکه اغلب برای دریافت نتیجه مورد نظر از تزریق ژل خط اخم و پیشانی، به چند جلسه تزریق نیاز خواهید داشت.

ماندگاری ژل تزریقی به پیشانی و خط اخم

ماندگاری تزریق ژل پیشانی بستگی به نوع ژل و میزان تزریق شده دارد. به طور مثال، ژل های هیالورونیک اسید تقریبا ۴ الی ۶ ماه ماندگاری دارد که نیاز به چندین دوره ترمیم دارد. توجه داشته باشید، زمانی این روش به طور قطعی نتیجه ‌بخش خواهد بود که دوره های ترمیمی به طور منظم انجام شوند.

نکته آخر آنکه، برای انجام عمل های زیبایی مانند تزریق ژل پیشانی و خط اخم، حتما به یک مرکز تزریق ژل حرفه ای مراجعه نمایید تا تحت نظر پزشکان متخصص و باتجربه به نتایج مورد انتظار خود دست یابید و شاهد عوارض ناشی از آن نباشید. ما به شما کلینیک تخصصی رویان سلامت را پیشنهاد می دهیم؛ این کلینیک بهترین مرکز تزریق ژل در تهران می باشد و خاطر شما را از بابت دریافت نتایج رضایت بخش، آسوده می کند. کلینیک زیبایی رویان سلامت، یک مرکز انجام عمل های زیبایی، جوان سازی و جراحی های لاغری و تناسب اندام در تهران است که با برخورداری از کادر پزشکی حرفه ای و تجهیزات بروز دنیا، خاطره ای خوب از انجام عمل های زیبایی برای شما باقی خواهد گذاشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی