|

چرا باید در معامله با صرافی کوکوین محتاط باشیم؟

صرافی کوکوین جز ۵ صرافی برتر از نظر وب سایت CoinMarketCap می باشد که در حال حاضر محدودیتی برای فعالیت ایرانیان اعمال نکرده است.

لینک کوتاه کپی شد

با داغ شدن بازار ارز‌های دیجیتال طی سالیان گذشته، صرافی‌های زیادی در این زمینه تأسیس شده‌اند. صرافی کوکوین یکی از صرافی‌های مشهور است که این روزها ایرانیان زیادی به این صرافی روی آورده اند. اما شاید باید نسبت به صرافی های خارجی و این صرافی کم محتاط بود.

اگر به وب سایت CoinMarketCap مراجعه کنید، مشاهده می‌کنید که صرافی کوکوین جز ۵ صرافی برتر از نظر این سایت می‌باشد. اما بیشتر از این که صرافی کوکوین برای مردم دنیا شناخته شده باشد، برای ایرانیان آشنا است! به دلیل محدودیت‌های موجود برای فعالیت معامله گران ایرانی در صرافی‌های خارجی مانند صرافی Binance، بسیاری از ایرانیان به دو صرافی کوکوین و کوینکس روی آورده‌اند. این دو صرافی در حال حاضر محدودیتی برای فعالیت ایرانیان اعمال نکرده و می‌توان در آن‌ها ثبت نام و فعالیت کرد. البته باید به این نکته توجه داشت که همچنان احراز هویت در این دو صرافی برای ایرانیان امکان‌پذیر نمی‌باشد.

در این مطلب تلاش کردیم به طور خلاصه به موضوع محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی خصوصا صرافی کوکوین بپردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مشکلات بوجود آمده به خاطر تحریم

What Is IT Risk Management? | ITPro Today: IT News, How-Tos, Trends, Case  Studies, Career Tips, More

چند ماه گذشته بود که صرافی بایننس اعلام کرد فرآیند احراز هویت خود را اجباری می‌کند. از آنجا که ایرانیان نمی‌توانستند در این صرافی هراز هویت کنند، بسیاری از آن‌ها مجبور به ترک صرافی بایننس شدند. در آن زمان صرافی‌های دیگری وجود داشتند که با ایران کار می‌کردند، اما متأسفانه به مرور زمان آن‌ها نیز همکاری خود با ایرانیان را قطع کردند.

در این میان دو صرافی بزرگ کوکوین و کوینکس، همچنان به ارائه خدمات خود به ایرانیان ادامه دادند. صرافی کوکوین هیچ گونه محدودیتی برای ایرانیان اعمال نکرده و شما به راحتی می‌توانید در آن ثبت نام کنید. حتی برای ورود به وبسایت نیازی به آی پی ثابت نیز ندارید. البته توجه داشته باشید که برای پایین آوردن ریسک و رعایت جانب احتیاط، پیشنهاد می‌شود که همچنان با آی پی ثابت در تمام صرافی‌های خارجی فعالیت کنید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که همچنان امکان احراز هویت در صرافی کوکوین برای ایرانیان وجود ندارد. شما می‌توانید بدون انجام احراز هویت مقدار معینی از حسابتان به طور روزانه برداشت کنید. برای مشاهده جزئیات برداشت و مقدار آن، پیشنهاد می‌کنیم صفحه اختصاصی کوکوین را مطالعه نمایید.

محدودیت صرافی کوکوین و عدم امکان احراز هویت

اگر به صفحه توضیحات صرافی کوکوین مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که تعدادی کشور اجازه فعالیت در این صرافی را ندارند و نمی‌توانند احراز هویت کنند. این کشور‌ها عبارتند از:

  • ایالات متحده آمریکا
  • کوبا
  • ایالت کبک کشور کانادا
  • سنگاپور
  • سوریه
  • ایران
  • کره شمالی
  • سودان

شاید تعجب کرده باشید که ایران نیز در این لیست قرار دارد. در واقع تمام کاربران از کشور‌های بالا اجازه ثبت نام و فعالیت در این صرافی را دارند، اما اجازه احراز هویت در آن را ندارد. شاید در آینده همانند صرافی بایننس، محدودیت‌های دیگری برای این صرافی به وجود آید، اما نکته‌ای که مهم است این می‌باشد که در حال حاضر هیچ خطری متوجه سرمایه‌گذاران ایرانی در این صرافی نیست، و به راحتی می‌توانند خرید و فروش ارز‌های دیجیتال خود را در آن انجام دهند. برای مشاهده لیست تمام صرافی‌های ارز دیجیتال که مناسب ایرانیان است، می‌توانید صفحه بهترین صرافی ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

محدودیت در توکن های ارائه شده

همه چیز درباره صرافی کوکوین(Kucoin) - آموزش فعالیت در کوکوین - بیت سرور

یکی از دلایل محبوبیت صرافی کوکوین تعداد بالای ارز‌های دیجیتال آن است. در حال حاضر که این مطلب منتشر می‌شود، بیش از ۵۱۰ ارز دیجیتال قابل معامله در این صرافی وجود دارد. اما اگر بخواهید رمز ارزهای ناشناخته تر را خرید کنید شاید در این صرافی آن را نیابید. کسانی که از بایننس به این صرافی روی می آورند شاید این مسئله برایشان مشکل ایجاد نماید چرا که بایننس ارزهای دیجیتال بیشتری را پوشش می‌داد.

هرچند کوکوین توقع عمده معامله گران را برطرف می‌کند. از رمز‌ارزهای اصلی گرفته مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر، بایننس کوین و غیره، تا میم کوین‌هایی مثل دوج کوین، در این صرافی قابل معامله هستند. صرافی کوکوین به دلیل حجم بالای معاملات روزانه خود دارای سرعت تراکنش بالایی است. پس از قرار دادن دستور خرید یا فروش خود، تنها در چند ثانیه معامله شما انجام می‌شود. این موضوع برای کسانی که نوسانات کوچک بازار برایشان مهم است کاربردی می‌باشد.

عدم امکان استفاده از ارزهای فیات

شما نمی‌توانید مستقیم با کارت بانکی خود در صرافی کوکوین رمز ارز بخرید. برای اینکه بتوانید در صرافی کوکوین خرید و فروش انجام دهید، ابتدا باید از طریق صرافی‌های داخلی پول خود را به ارز تتر تبدیل کنید. پس از اینکه مقدار مورد نیاز تتر خود را فراهم کردید، آن را به کیف پول خود در صرافی کوکوین انتقال می‌دهید.

پس از انتقال تتر خود به صرافی کوکوین، می‌توانید آن را به به هر ارز دیجیتال دیگری که مایل هستید تبدیل کنید. صرافی کوکوین دارای کیف پول اختصاصی است و شما می‌توانید دارایی خود را در همان صرافی نگهداری کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم هیچ وقت پول خود را در صرافی نگه ندارید و آن را به یک کیف پول خارجی مثل تراست ولت انتقال دهید.

برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال خود را به ریال تبدیل کنید باید مراحل فوق را به صورت برعکس انجام دهید. ابتدا ارز دیجیتال خود را به تتر تبدیل کرده، و سپس آن را به یک صرافی داخلی انتقال می‌دهید. سپس در صرافی داخلی تتر خود را به ریال چنج کنید، و آن را به حساب بانکی خود واریز ‌کنید.

کلام آخر ...

3 Common Risks When You Invest In Stock Market | ShareInvestor Academy  Malaysia

یکی دیگر از صرافی‌های مورد توجه ایرانیان، صرافی کوینکس می‌باشد. این صرافی اعلام کرده که، کاربران ایرانی را می‌پذیرد. اما کماکان معایب دیگر صرافی های ارز دیجیتال خارجی را دارد و باید کماکان جانب احتیاط را رعایت کرد. برای این که با تمام جزئیات و مشخصات این صرافی آشنا شوید، همچنین آموزش‌های لازم جهت ثبت نام و فعالیت آن را فرا گیرید، پیشنهاد می‌کنیم صفحه اختصاصی صرافی کوینکس را مشاهده کنید. نکته‌ای که در استفاده از این صرافی باید به آن توجه کنید این است که پیشنهاد می‌شود حتماً با آی پی ثابت در آن فعالیت کنید. البته بسیاری از ایرانیان ترجیح میدهند با صرافی های داخلی مانند صرافی نوبیتکس کار کنند تا از این مشکلات در امان باشند.

به هر حال فعالیت در بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال دارای ریسک بالایی است و نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد. بسیاری از افراد سرمایه خود را در این بازارها از دست می‌دهند. از طرف دیگر ریسک دیگری به این ریسک ها اضافه شده است و آن مشکلات صرافی هاست. برخی از صرافی ها هک می‌شوند و دارایی معامله گران از دست می‌روند و برخی صرافی ها مشکلات دیگری برای معامله گران ایجاد می‌کنند. در این مطلب سعی کردیم به صورت خلاصه برخی از مشکلات و محدودیت های صرافی کوکوین را مورد بررسی قرار دهیم. همیشه در زمینه صرافی های خارجی محتاط باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی