|

سرانجام تکلیف نهایی لایحه رتبه بندی معلمان مشخص شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه رتبه‌بندی به علت ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع و پس از اصلاح، مورد تصویب قرار…

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا زندیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو در سنندج از عیدی مجلس به معلمان خبر داد و اظهار داشت: ایرادات مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی، اصلاح و به شورای نگهبان ارجاع شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ وی افزود: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع داده شد که در نشست علنی روز گذشته مجلس این ایرادات جزئی اصلاح و مورد تصویب قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ لحاظ خواهد شد، تصریح کرد: همه کارکنان وزارت آمورش و پروش که در حکم کارگزینی آنها معلم درج شده شامل این لایحه شده و سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل شامل فرهنگیان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی معلمان نخستین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی حفظ حرمت و جایگاه معلمان را واجب خواند و یادآور شد: امیدواریم با نگاه مثبت دولت و شورای نگهبان هرچه سریع‌تر دغدغه این قشر زحمت‌کش برطرف شود.

زندیان بیان کرد: معلمان با مشکلات مالی زیادی مواجه‌اند و باید به خواسته‌ها و دغدغه‌های آن‌ها رسیدگی شود، همانطور که سیاست دولت و مجلس نیز در همین راستاست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها