|

با 3 ابزار مهم در تبلیغات و بازاریابی در نمایشگاه آشنا شوید

چاپ فلکس از ابزارهای ضروری بازاریابی و تبلیغات است، که با حضور صنعت چاپ، در حوزه تبلیغاتی به‌ ویژه در محیط نمایشگاهی جا باز کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

در یک تعریف مرسوم، نمایشگاه مکانی برای گرد هم آمدن ارائه دهندگان یک محصول، خدمت یا اثر در حضور مخاطب هدف است. در این مکان خرید و فروش تحت استراتژی‌ها و دستورالعمل‌های خاص انجام می‌شود. انتخاب دقیق و هدفمند مشتری، بهترین روش برای انجام تبلیغات و بازاریابی اصولی است. تبلیغات در نمایشگاه به ‌عنوان یک تبلیغات و بازاریابی تخصصی در سطح بین‌المللی مورد توجه است و دانش، تخصص، تجربه و فرهنگ مناسبی برای طراحی و اجرای این نوع تبلیغات نیاز است

به همین دلیل شرکت‌ها و کسب و کارها برای حضور در نمایشگاه و بازاریابی آن از استراتژی هوشمندانه تبلیغاتی برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند. یکی از این استراتژی ها، استفاده از ابزارهای تبلیغات چاپی در نمایشگاه، یعنی چاپ فلکس، چاپ بنر و چاپ کاغذ دیواری است. در ادامه به معرفی این سه ابزار کارآمد در تبلیغات نمایشگاهی می‌پردازیم.

اهمیت تبلیغات در نمایشگاه

معمولاً در روش‌های بازاریابی و تبلیغات برای مشتری یابی، بیان نیازها، ارائه راه‌حل‌ها و بیان شرایط فروش برنامه ریزی می‌شود. ولی در نمایشگاه‌ها دیگر روش‌های پیچیده جذب مشتری وجود ندارد. چرا که مخاطبان نمایشگاه‌ها با اراده شخصی خود برای آشنایی محصولات یا خدمات شرکت‌ها و در نهایت خرید به نمایشگاه مراجعه می‌کنند. همین امر باعث شده تا اطلاع رسانی و تبلیغات در نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای در حوزه تبلیغات داشته باشد.

حوزه تبلیغات و بازاریابی مشتریان، بیشتر به دنبال برندهای قدیمی و معتبر هستند. پذیرش و اطمینان مشتریان به برندهای قدیمی‌تر بیشتر بوده است. زیرا این برندها در طول زمان خود را به مشتری ثابت کرده‌اند و جواب کار خود را پس داده‌اند. یکی از برندها در حوزه صنعت چاپ و تبلیغات محیطی، مجتمع چاپ سبحان است.

مشتریان و تبلیغات نمایشگاهی

در صورتی که مخاطبان هدفی که از نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند، اغلب به دنبال کشف برندهای جدید و نوآوری‌های روز هستند. بنابراین حضور مؤثر در نمایشگاه‌ها و تبلیغات اصولی در نمایشگاه‌ها می‌تواند بر سرعت رونق برند و درآمد شرکت‌های تجاری تاثیرگذار باشد. به شرطی که برنامه مناسبی برای ایجاد اشتیاق در بازار هدف داشته باشید.

با تمام تبلیغاتی که از طریق نمایشگاه انجام می‌شود، طبیعی است که مردم فقط از حضور برند یک کسب و کار در نمایشگاه مطلع هستند. برندها برای اینکه بتوانند حضور پررنگ‌تر و تأثیر گذارتر داشته باشند باید استراتژی‌های تبلیغاتی استفاده کنید. یکی از این استراتژی های کارآمد، استفاده از ابزارهای تبلیغات چاپی است. در ادامه با این ابزارها آشنا می شویم.

چاپ فلکس؛ تبلیغات در غرفه‌های نمایشگاهی

چاپ فلکس از ابزار ضروری بازاریابی و تبلیغات است، که با حضور صنعت چاپ، در حوزه تبلیغاتی به‌ویژه در محیط نمایشگاهی جا باز کرد. چاپ فلکس در تبلیغات محیطی، بسیار پرکاربرد است. فلکس یا به عبارت صحیح‌تر فلکسی فیس برای ساخت تابلوهای سردرب مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، تابلوهای عابر پیاده، برخی از بیلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهایی که نورپردازی داخلی دارند، استفاده می شود.

فلکس از مواد اولیه pvc ساخته شده است. معمولاً در آن منبع نور در پشت چاپ قرار می‌گیرد. این تابلو ها نورانی هستد و رویه‌ی فلکسی آن به راحتی قابل تعویض است. مواد pvc انعطاف پذیری بالا و قابلیت عبور نور از خود را دارند و کاملاً مقاوم در برابر آب، مقاوم در برابر خراش و مصون از آسیب‌های محیطی هستند. فلکس از نظر قیمت بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه است، زیرا دوام و ماندگاری آن باعث افزایش طول عمر فلکس شده است. آنها به هیچ وجه پاره نشده و دچار کشیدگی یا تغییر شکل نمی‌شوند. البته کیفیت چاپ فلکس نیز در این زمینه مؤثر است.

چاپ بنر؛ تبلیغات ارزان در نمایشگاه

بنر نمایشگاهی از مهمترین ابزارهای تبلیغات محیطی است، که با توسعه صنعت چاپ و ورود دستگاه های چاپ اکوسالونت به دنیای چاپ دیجیتال، در تبلیغات فضای محیطی و بویژه محیط نمایشگاه جا باز کردند. چاپ بنر متریالی از جنس پی وی سی دارند، کاملا ضد آب، ضد خش و مقاوم به آسیب های محیطی هستند. بنرها در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند.

در نمایشگاه‌ها چون احتمال برگزاری در محیط بیرون وجود دارد. استفاده از بنر بسیار مناسب است. زیرا بنر در برابر باد، آب، رطوبت، نور خورشید و عوامل مختلف محیطی مقاوم است. بنرها در بیلبوردها یا تابلوهای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها و شرکت‌های تجاری استفاده می شوند.

چاپ کاغذ دیواری؛ غرفه‌های لوکس و جذاب

چاپ کاغذدیواری یکی دیگر از ابزارهای تبلیغات نمایشگاهی است. کاغذ دیواری از دو عنصر گرافیک و متن یا ترکیبی از این دو تشکیل شده است، که در هر صورت می‌تواند سطح دیوارهای غرفه شما را جذاب و زیبا کند، همچنین آن را از سایر عناصر محیط اطراف متمایز کند. از چاپ کاغذ دیواری می‌توان علاوه بر طراحی دکوراسیون به ‌عنوان تبلیغات نیز استفاده کرد. چاپ کاغذ دیواری ساده با طرح زمینه لوگو، آرم و نام شرکت، انتخاب عالی برای ماندگار کردن تبلیغات است.

شما می‌توانید بدون مشکل لوگوی شرکت یا برند خود را برای حرفه خود چاپ کنید و از آن برای محیط کاری خود استفاده کنید. با انجام این کار می‌توانید هویت شرکت خود را با دکوراسیون داخلی تلفیق کنید. چاپ کاغذ دیواری براساس خواست مشتری در طرح، رنگ و اندازه‌های دلخواه برای زیبا سازی محیط غرفه انجام می‌شود. هم چنین چاپ کاغذ دیواری به‌دلیل ویژگی‌های خاصی مانند داشتن قابلیت شستشو، قیمت مقرون به صرفه، دوام و ماندگاری، تنوع در طرح و رنگ و مقاومت در برابر نور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مزایای استفاده از ابزارهای تبلیغاتی

استفاده از چاپ بنر، چاپ فلکس و چاپ کاغذ دیواری و تم رنگی که برای آنها انتخاب کرده اید، همراه لوگو و در کنار ست شدن با لباس پرسنل و اندکی ذوق و سلیقه باعث می‌شود که با وجود فضای کوچک و بودجه کم و برند شما در معرض دید مخاطبان هدف قرار بگیرید.

چاپ بنر، فلکس و کاغذ دیواری در ابعاد مختلف و با متدهای مختلف انجام می‌شود. این کار سبب می‌شود فضای فروش شما یکنواخت نباشد. به‌عنوان مثال، چاپ بنرهای دیواری یا استندهای نمایشگاهی باعث می‌شود که مدل‌ها و روش‌های مختلف را برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده کنید. بنرها تاریخ انقضا ندارند و با کمی هوشمندی و آینده نگری می‌توانید بارها و بارها از آن استفاده کنید. به‌عنوان مثال، معرفی شرکت و شرح خدمات شرکت پدیده‌ای نیست که منسوخ شود.

سخن پایانی

چاپ بنر و تبلیغات محیطی در فضای نمایشگاهی، نقش بسیار تاثیرگذاری در بهبود جایگاه برند و افزایش فروش ما دارد، بنابراین اگر قصد دارید برای این امر اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است، که سابقه درخشانی در ارائه خدمات چاپ نمایشگاهی دارد. دفتر این چاپخانه در نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن 37 است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی