|

عوارض تزریق واکسن به کودکان چیست؟

تزریق واکسن به کودکان

یک استاد دانشگاه گفت: عوارض نادر احتمالی تزریق واکسن به کودکان می تواند طیف وسیعی از حالات همانند تظاهرات پوستی یا تب یا عوارض جدی‌تر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

این روزها واکسیناسیون کودکان به یکی از موضوعات سوال‌خیز برای مردم تبدیل شده‌ است. برای اطلاع بیشتر از شرایط واکسیناسیون کودکان و همچنین عوارض احتمالی واکسن در آن‌ها، به مصاحبه با دکتر مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران پرداخته شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین، وی در مورد عوارض احتمالی تزریق واکسن به کودکان گفت: طبیعتا دلیل این‌ که کمیته ملی واکسیناسیون این همه زمان صرف کرد تا دو واکسن را برای کودکان توصیه کند، برای اطمینان از عدم خطرناک بودن این واکسن‌ها در تزریق به کودکان بود. در واقع اثرات مثبت به مراتب نسبت به عوارض نادر احتمالی بسیار بیشتر هستند؛ عوارض نادر احتمالی که می‌تواند طیف وسیعی از حالات همانند تظاهرات پوستی یا تب یا عوارض جدی‌تر را دربرگیرد.

وی افزود: بنابراین هر دو واکسنی که فعلا توصیه شده‌اند، مورد تایید هستند زیرا به اندازه کافی هم در مطالعات خارجی و هم در مطالعات داخلی، بررسی‌ها صورت گرفته‌ است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی