|

چرا از اپوکسی برای کفپوش پارکینگ استفاده کنیم؟

در میان انواع کفپوش های موجود در بازار، اپوکسی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، پتانسیل بالایی برای اجرا به عنوان کفپوش پارکینگ را…

لینک کوتاه کپی شد

بهترین انتخاب برای کفپوش پارکینگ، اپوکسی است

کفپوش اپوکسی، یک کفپوش دو جزئی با خواصی ویژه است که آن را برای استفاده در محیط پارکینگ مناسب می گرداند. این دو جزء اصلی عبارت اند از:‌ رزین و هاردنر. برای دستکاری در خواص کفپوش ها می توان در هر یک از این دو جزء تغییرات لازم را پدید آورد. ویرا اپوکسی با انتخاب بهترین ترکیبات و بهره گیری از دانش روز دنیا توانسته در راستای تولید انواع کفپوش اپوکسی پارکینگ با کیفیتی مثال زدنی گام بردارد.

کفپوش اپوکسی کفپوشی سخت، بادوام و با اصطکاک بالا است. این موارد دقیقا چیزهایی هستند که کفپوش پارکینگ به آن نیاز دارد. سخت بودن و مقاومت بالای کفپوش، از شکستگی و ترک خوردن آن جلوگیری می کند. از طرفی اصطکاک بالا مانع لیز خوردن لاستیک ها می شود.

image_1641371229

استانداردهای تولید کفپوش اپوکسی پارکینگ برای مراکز تجاری

برای کاهش هزینه های صاحبان پارکینگ و همچنین برای جلب رضایت افرادی که به آن مراجعه می کنند، لازم است که کفپوش اپوکسی پارکینگ استانداردهای به خصوصی را دارا باشد. نظافت آسان، پخش نور مناسب، مقاومت در برابر انواع روغن، گریس و حلال ها، از جمله ویژگی هایی است که کفپوش اپوکسی دارا می باشد. این ویژگی ها هزینه برق، نگهداری و نظافت پارکینگ را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. از سویی طراحی زیبا، اصطکاک مناسب و عدم لغزندگی سطح، ویژگی هایی هستند که برای افرادی که به پارکینگ مراجعه می کنند، تجربه خوشایندی پدید می آورند.

image_1641371254

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی در پارکینگ های مجتمع ها

  • دوام و ماندگاری بالا
  • اجرای آسان
  • سطح یکنواخت و عاری از هرگونه ترک و درز
  • دارای مقاومت سایشی و کشش و مقاوم در برابر پارگی و شکستگی
  • مقاوم در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی و اسیدی
  • تنوع در رنگ و طرح
  • امکان ترمیم آسان در صورت خرابی
  • نظافت راحت به دلیل عدم وجود درز

image_1641371279

تنوع بالای رنگ بندی کفپوش پارکینگ در ویرا اپوکسی

کفپوش پارکینگ برای مشخص کردن محدوده های زمین، دارای رنگ بندی و خطوط متعددی است. این رنگ بندی های گوناگون علاوه بر اینکه برای مشخص کردن محدوده ها کاربردی هستند، روی زیبایی زمین هم تاثیر چشمگیری می گذارند. بنابراین داشتن تنوع رنگ در کفپوش پارکینگ الزامی است.

کفپوش های اپوکسی قابلیت اجرا در انواع طرح ها و رنگ ها را دارند. این امر دلیل دیگری است که اپوکسی را به گزینه ای ایده آل برای استفاده به عنوان کفپوش پارکینگ مناسب می گرداند.

image_1641371309

اجرای طرح های مختلف به کمک اپوکسی های رنگی در پارکینگ

کفپوش اپوکسی جزو کفپوش هایی است که بر روی انواع سطوح قابلیت اجرا دارد. بنابراین فرقی نمیکند که زمین از قبل دارای کف بتنی، موزاییک، سرامیک، آسفالت یا هر چیز دیگری باشد. با کف سازی اصولی و استفاده از پرایمر مناسب می توان کفپوش پارکینگ را روی آنها اجرا کرد. البته لازم به ذکر است که کفپوش های اپوکسی به رطوبت حساس هستند. به همین دلیل پیش از اجرای کفپوش میزان رطوبت سطح را می سنجند.

برای رسیدن به نتایج مطلوب، لازم است که پیش از اجرای بخش های اصلی کفپوش، عملیات کف سازی صورت گیرد. کف سازی عبارت است از مجموعه اقداماتی که جهت تراز کردن، زدودن آلودگی ها، گرفتن درز ها و تعمیر سطح زیرین کفپوش صورت میگیرد. این اقدامات سبب میشوند که در نهایت کفپوشی با سطح تراز و بدون شکستگی داشته باشیم.

برای کف سازی پیش از اجرای کفپوش، سطح را از هر گونه ترک و در عاری می کنند. سپس یک لایه پرایمر روی سطح اجرا میشود تا زمین برای اجرای لایه های بالایی آماده شود. در نهایت پس از انجام آزمون های چسبندگی رزین به سطح زیرین، نوبت به اجرای لایه های اصلی اپوکسی می رسد.

کفپوش پارکینگ را می توان در ضخامت دلخواه اجرا کرد. طبیعتا افزایش ضخامت به افزایش هزینه های مصرفی می انجامد اما در نهایت مقاومت کفپوش را بیشتر می کند. درصد مواد به کار رفته در ترکیب پلی یورتان، و همچنین ابعاد زمین، عوامل دیگری هستند که روی هزینه نهایی کفپوش تاثیر گذار خواهند بود.

کفپوش اپوکسی پارکینگ نصب و اجرای راحتی دارد. با این حال راحتی آن برای مجریانی است که از تبحر و مهارت لازم برخوردار باشند. زیرا در هر صورت نصب این محصول امری تخصصی و دارای ریزه کاری های به خصوصی است که تنها متخصصان این کار با آن ها آشنایی دارند. مجریان با تجربه و متخصص ویرا اپوکسی، با بهره گیری از پیشرفته ترین ابزارها، می توانند عملیات نصب و اجرای کفپوش پارکینگ را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیت و دقتی مثال زدنی به انجام برسانند.

جلوگیری از لیز خوردن ماشین ها به کمک کفپوش پارکینگ

وجود اصطکاک کافی در کفپوش پارکینگ، امری کاملا ضروری است. عدم وجود اصطکاک می تواند به ایجاد لغزندگی و بروز حوادث گوناگون منجر شود. بنابراین لازم است که با انجام اقداماتی لغزندگی سطح را به حداقل برسانیم. کفپوش های اپوکسی اگر به شیوه عادی اجرا شوند، سطح صیقلی  و صافی خواهند داشت. برای اینکه صاف بودن سطح به لغزندگی آن نیانجامد، معمولا ترکیبات اپوکسی را دستخوش تغییراتی می کنند.البته راه دیگری هم وجود دارد! آن هم اجرای کفپوش پارکینگ به صورت پوست پرتقالی است. با اجرای اپوکسی به صورت پوست پرتقالی حالت صیقلی زمین از بین رفته و اصطکاک مورد نیاز فراهم می شود.

مقاومت بالا در برابر سایش لاستیک خودرو ها

با توجه به این که کفپوش پارکینگ دائم در معرض عبور خودرو ها قرار میگیرد، باید مقاومت بالایی در برابر سایش از خود نشان دهد. کفپوش های اپوکسی به دلیل مقاومت سایشی بالایی که دارند، گزینه ای ایده آل برای استفاده در این مکان ها به شمار می روند.

کفپوش پارکینگ ممکن است در طی گذر زمان و به دلایل گوناگون نیاز به تعمیر پیدا کند.

اما نکته مثبت در مورد این کفپوش ها این است که امکان ترمیم در آن ها وجود دارد و نیاز نیست که کل کفپوش تعویض شود. این موضوع با توجه به یکپارچه بودن سطح کفپوش های اپوکسی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در صورتی که کفپوش پارکینگ به هر دلیلی نیاز به ترمیم پیدا کند، می توانید به راحتی کار تعمیر آن را به متخصصان ویرا اپوکسی بسپارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها