|

نحوه ی مطالعه ی زبان انگلیسی در کنکور

برای فراگرفتن زبان انگلیسی باید مطالب آن را به چند بخش تقسیم کرد. زبان انگلیسی را می توان به دو بخش درک مطلب و قواعد تقسیم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

زبان انگلیسی:

یکی از مهم ترین درس های عمومی در کنکور سراسری زبان انگلیسی است که برای کسب درصد قابل توجهی در این درس باید این درس را به صورت دقیق مطالعه کنید.

آیا می دانید روش مطالعه ی زبان انگلیسی چگونه است؟

زبان انگلیسی در کنکور سراسری 25 سوال دارد که داوطلبان برای پاسخ دادن به آن ها 20 دقیقه زمان دارند یعنی هر سوال را در کم تر از یک دقیقه باید پاسخ دهند.

بودجه بندی زبان انگلیسی در کنکور:

قبل از این که شما بدانید که چگونه باید برای کنکور زبان انگلیسی را بخوانید بهتر است با بودجه بندی کنکور آشنا شوید . بودجه بندی سوالات زبان انگلیسی به شرح زیر است:

بخش واژگان: 8 سوال

داوطلبان با پاسخ دادن به سوالات این بخش 32 درصد در کنکور سراسری کسب خواهند کرد.

بخش گرامر: 4 سوال

پاسخ دادن به این بخش از سوالات نیز موجب کسب 16 درصد در کنکور می شود.

بخش کلوز تست: 5 سوال

پاسخ دادن به بخش کلوز تست نیز موجب کسب 20 درصد دیگر در کنکور سراسری می شود.

بخش درک مطلب: 8 سوال

داوطلبان با دادن پاسخ صحیح به سوالات این بخش 32 درصد دیگر در کنکور سراسری کسب می کنند.

image_1640084789

روش مطالعه ی زبان انگلیسی:

چگونگی مطالعه ی درس زبان انگلیسی یکی از دغدغه های دانش آموزان است. دانش آموزان همیشه به دنبال این هستند که بهترین روش مطالعه ی هر درسی را پیدا کنند. برای فراگرفتن زبان انگلیسی باید مطالب آن را به چند بخش تقسیم کرد. زبان انگلیسی را می توان به دو بخش درک مطلب و قواعد تقسیم کرد.

بخش درک مطلب خود شامل دو قسمت خواندن و لغات است در اولین گام برای یادگیری زبان بهتر است بر لغات تسلط یابید که برای این کار شما باید لغات را تمرین کنید . هر روز تعدادی از لغات را بخوانید سپس به مطالعه ی درس بپردازید.

سپس می توانید به سراغ تمرین ها بروید و آن ها را حل کنید.

بخش قواعد نیز در زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد اگر دانش آموز بر لغات تسلط داشته باشد اما قواعد را نداند نمی تواند با لغات جمله بسازد.

برای یادگیری این بخش نیز بهتر است دانش آموز در کلاس درس به صحبت های معلم خود گوش کند و اگر ایرادی داشت از معلم بپرسد سپس بعد از تدریس تمرین های بخش قواعد را حل کند حتی برای فهم بیشتر می تواند تمرین هایی خارج از کتاب درسی را نیز حل کند.

image_1640084796

نحوه ی مطالعه ی زبان انگلیسی برای کنکور:

بخش واژگان:

در ابتدا باید متن کتاب را مطالعه کنید و تمامی واژگان آن را در دفترچه ای بنویسید نه فقط این که واژگان آخر هر درس را بخوانید . برای هر لغتی بهتر است یک یا دو مترادف یاد بگیرید.

 بهترین راه برای فرا گرفتن لغات تکرار زیاد است زیرا در این صورت لغات در حافظه ی بلند مدت ثبت می شود و شما آن ها را فراموش نخواهید کرد . چند روز بعد از یاد گرفتن لغات می توانید تست های مربوط به آن را حل کنید.

بخش قواعد:

برای یادگیری گرامر کتاب درسی منبع اصلی به شمار می رود ، در ابتدا بهتر است داوطلب توضیحات مرتبط با قواعد را بخواند و سپس کاربرد آن را در متن درسی بررسی کند تا داوطلب با نحوه ی کاربرد آن به خوبی آشنا شود.

بعد از این که بخش قواعد را مطالعه کردید باید تست های این بخش را حل کنید زیرا با حل کردن تست ها متوجه می شوید که در کدام بخش ها ضعیف هستید و می توانید اشکالات خود را رفع نمایید.

اگر شما بتوانید بخش واژگان و گرامر را به درستی مطالعه کنید در کنکور سراسری می توانید تقریبا 50 درصد کسب کنید.

در کنکور برای زبان انگلیسی دو بخش دیگر با عنوان درک مطلب و کلوز تست نیز وجود دارد که برای عملکرد صحیح در این بخش حتما باید به بخش واژگان و گرامر مسلط باشید.

برای بخش کلوز تست بهتر است هر شب یک کلوز تست را حل کنید . برای این کار بهتر است کلوز تست های کنکور سراسری را مطالعه کنید سپس به سراغ کلوز تست های تالیفی بروید.

بعد از بخش کلوز تست در کنکور سراسری بخشی به نام خواندن قرار دارد که در این بخش دو متن وجود دارد و سپس بعد از هر متن چند تست مطرح شده است.

بهتر است در ابتدا سوال ها را بخوانید تا با آن ها آشنا شوید سپس به سراغ متن بروید و پاسخ آن ها را پیدا کنید.

برای موفقیت در زبان انگلیسی در ابتدا برنامه ریزی و تمرین و تکرار موجب موفقیت می شود و این را به یاد داشته باشید که برای مطالعه ی امتحانات نهایی یا کنکور سراسری اولویت و منبع اصلی کتاب درسی است سپس به سراغ کتاب کنکور و کمک درسی بروید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی