|

آخرین خبرها درخصوص رتبه‌ بندی معلمان

رئیس جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نظر مثبت خود را نسبت به طرح رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نظر مثبت خود را نسبت به طرح رتبه بندی معلمان اعلام کرد و گفت: با توجه به جایگاه محوری معلم در نظام آموزش و پرورش‌ حفظ و ارتقای شأن و منزلت و معیشت معلمان بسیار مهم است و طرح رتبه‌بندی معلمان ناظر به تحقق همه این اهداف است و صرفا جنبه معیشتی و مالی ندارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تازه نیوز؛ طرح رتبه بندی معلمان برای اولین بار پس از تدوین سند تحول بنیادین در سال ۹۰ در این سند مطرح شد.

لوایح این طرح اوایل تابستان سال ۹۲ به مجلس ارائه شد که پس از بررسی به دلیل برخی اشکال‌ها از سوی مجلس به دولت بازگردانده شد و نمایندگان مشخص شدن منابع مالی برای اجرای آن را خواستار شدند.

اما مسوولان آموزش و پرورش اعلام کردند طرح رتبه‌بندی معلمان نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی ندارد، بنابراین در آخرین جلسه هیات دولت ۲۷ اسفند ماه ۹۳ در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسید.

بر این اساس مرحله اول طرح رتبه‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد، اما به منظور اعتباربخشی بیشتر، قانونی بودن اجرا و تامین اعتبار این طرح در قانون برنامه ششم توسعه (۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰)، دولت مکلف شد طرح رتبه‌بندی را در مرحله نهایی در قالب یک لایحه تهیه و به مجلس ارائه کند.

طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است. این طرح ویژه معلمان رسمی و پیمانی است. آن دسته از معلمانی که ۳۰ سال سابقه خدمت به بالا تا ۳۵ سال دارند نیز از امتیاز بیشتری نسبت به سایر مشمولان برخوردارند. در مجموع هر معلم رسمی و پیمانی با بیش از ۲ سال سابقه کار می‌تواند از مزایای طرح رتبه بندی برخوردار شود.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که این طرح شامل آموزگاران، دبیران، مربیان تربیتی، هنرآموزان، مربیان ورزش، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی است یعنی حدود ۷۲۰ هزار نفر در سراسر کشور از امتیاز این طرح بهره‌مند خواهند شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری نهم آبان ماه امسال با تاکید بر پایبندی دولت به لایحه رتبه بندی و ارتقای معیشت معلمان، گفت: دولت به این لایحه پایبند است و رییس جمهوری بر ارتقای سطح معیشت معلمان تاکید دارد.

سید محمد حسینی افزود: رییس جمهوری قائل به اجرای این لایحه است و در این که وضع معیشتی و منزلتی معلمان باید ارتقا پیدا کند، هیچ تردیدی وجود ندارد و همه درباره آن اتفاق نظر دارند. معلمان مطمئن باشند که هم دولت و هم مجلس در کنار آنها هستند و درصدد هستند که شرایط به نفع آنها تغییر کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها