|

با شرایط فعلی امکان سفر به اروپا وجود دارد؟

با نزدیک شدن به کریسمس بسیاری قصد سفر به اروپا را دارند اما با وجود کرونا فعلا محدودیت هایی وجود دارد و قوانین ورود به هر کشوری متفاوت است.

لینک کوتاه کپی شد

قرار بود این امسال بازگشت بزرگ فصل سفرهای زمستانی اروپا باشد، با بازارهای کریسمس روشن با رایحه‌های سوسیس‌های تند و غذاهای معروف آب‌پز، اسکی‌بازانی که از دامنه‌های برفی سر می‌زنند و اجراهای اپرا که از تماشاگران حضوری در تئاترهای بزرگ استقبال می‌کنند. 

اما پس از آن موج چهارم مرگبار موارد ابتلا به ویروس کرونا آغاز شد و دور جدیدی از مقررات منع آمد و شد و قرنطینه را در چندین کشور اروپایی (و در اتریش، اجباری برای واکسن برای اکثر جمعیت کشور) آغاز کرد. این اقدامات سختگیرانه باعث اعتراضات خشونت آمیز در سراسر این قاره شده است، با ده ها هزار تظاهرکننده که استدلال می کنند این الزامات نقض آزادی های اساسی آنها است. اکنون بسیاری از بازارهای کریسمس لغو شده‌اند، برخی از استراحتگاه‌های زمستانی بسته شده‌اند و سالن‌های اجرا بسته شده‌اند. تغییر سریع چشم انداز یک بار دیگر برنامه ریزی سفر به اروپا را دشوار کرده است. در اینجا شرایط را بررسی می کنیم که به راستی می توان تور اروپا را خرید یا خیر؟

image_0da9cfec6f23d8c252e774fe6c5cd182679ae940

 این بستگی به جایی دارد که قصد سفر دارید. در حالی که اتحادیه اروپا دستورالعمل های کلی برای سفر به این اتحادیه را منتشر کرده است، هر یک از 27 کشور عضو شرایط ورود خود را تعیین می کنند. برای مثال شرایط خرید تور ایتالیا یا شرایط خرید تور سوئیس و قوانین ورود به هر یک متفاوت است.

اکثر کشورهای اروپایی به آمریکایی‌های واکسینه شده اجازه بازدید می‌دهند، اما برخی مانند اتریش محدودیت‌هایی را برای سفرهای غیرضروری اعمال کرده‌اند. تایمز فهرستی به‌روز از کشورهایی که آمریکایی‌ها در حال حاضر می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند را با جزئیات قوانین ورود خاص نگه می‌دارد.

از طریق دستورالعمل‌ها و هشدارهای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و وزارت امور خارجه، ایالات متحده از سفر به برخی کشورهای اروپایی از جمله اتریش، آلمان، دانمارک، بلژیک، یونان، نروژ، ایرلند و جمهوری چک جلوگیری کرده است.

image_9c3e2f4554712dc35cf657f9b20d911f3e818947

کدام کشورها محدودیت‌ها را دوباره اعمال کرده‌اند؟

اتریش تاکنون سخت‌ترین موضع را اتخاذ کرده است و روز دوشنبه اولین کشور غربی شد که قرنطینه کامل سراسری را مجدداً اعمال کرد و به مردم اجازه داد خانه‌های خود را تنها برای رفتن به محل کار یا خرید اقلام ضروری مانند مواد غذایی و دارو ترک کنند.

دولت اتریش گفت که تعطیلی حداقل 10 روز ادامه خواهد داشت و می تواند تا 13 دسامبر تمدید شود. در این دوره، سفر تفریحی به اتریش ممنوع است و جاذبه های گردشگری از جمله بازارهای کریسمس، موزه ها و تئاترها بسته می شوند. گردشگرانی که در حال حاضر در این کشور هستند و قادر به تنظیم مجدد پروازهای خود به خانه نیستند، اجازه اقامت در هتل ها را خواهند داشت اما باید قوانین قرنطینه را رعایت کنند.

روز جمعه، آلمان هشدار داد که در صورت ادامه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، ممکن است اقدامات سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ کند، که نشان می‌دهد ممکن است قرنطینه حتی برای کسانی که واکسینه شده‌اند نیز وجود داشته باشد. بازارهای کریسمس در زاکسن و باواریا لغو شده است، کافه ها و کلوب ها تعطیل هستند و رستوران ها با ساعات کاری کاهش یافته کار می کنند.

جمهوری چک و اسلواکی که برخی از بالاترین نرخ‌های ابتلا را در اروپا ثبت کرده‌اند، ورود افراد واکسینه نشده به رستوران‌ها، هتل‌ها، بارها و آرایشگاه‌ها را حتی در صورت منفی بودن تست کرونا ممنوع کرده‌اند.

هلند در 13 نوامبر به مدت حداقل سه هفته به قرنطینه نسبی بازگشت و رستوران ها و مغازه ها زودتر بسته شدند و تماشاگران از حضور در رویدادهای ورزشی منع شدند. دولت هلند در حال بررسی راه‌هایی برای محدود کردن افراد واکسینه نشده از مکان‌های سرپوشیده است، اقدامی که به شورش‌ها و اعتراض‌ها در سراسر کشور دامن زده است. ایرلند همچنین در این هفته مقررات منع آمد و شد را مجدداً اعمال کرد و کافه‌ها و کلوب‌ها را ملزم به تعطیلی نیمه‌شب کرد.

image_321b7e84fde52c57ffd5238fd77b03f1c94ae9f1

آیا به تزریق دوز سوم نیاز دارم؟

اکثر کشورهای اروپایی برای ورود نیازی به دوز تقویت کننده ندارند، اما برخی کشورها «تاریخ انقضا» واکسن را برای مسافران تعیین کرده اند. کرواسی، اتریش و سوئیس همگی نیاز به تزریق دوز دوم واکسن یا تزریقات تقویت کننده دارند که ظرف یک سال پس از ورود به کشور تزریق شود. در اتریش، مدت اعتبار واکسن جانسون و جانسون یک دوز 270 روز یا حدود 9 ماه است.

از 15 دسامبر، دولت فرانسه از همه افراد 65 سال و بالاتر که به دنبال دسترسی به مکان‌های سرپوشیده مانند رستوران‌ها، موزه‌ها و تئاترها هستند، می‌خواهد شش ماه و پنج هفته پس از دوز دوم تزریق واکسن تقویت‌کننده دریافت کنند.

آیا به کارت سلامت دیجیتال نیاز دارم؟

اکثر کشورهای اروپایی کارت واکسیناسیون کاغذ سفید C.D.C و سایر گواهی های سلامت دیجیتال مورد استفاده در ایالات متحده مانند The Smart Health Card یا Healthpass by Clear را می پذیرند و ایرانیان هم باید کارت واکسن ارائه بدهند.

برخی از مکان‌ها مانند سوئیس و بلژیک از گردشگران می‌خواهند که برای دریافت مجوزهای بهداشتی محلی برای دسترسی به مکان‌های سرپوشیده مانند رستوران‌ها و موزه‌ها درخواست دهند. در سوئیس، همه بازدیدکنندگان باید قبل از ورود برای گذرنامه اقدام کنند و زمان پردازش می‌تواند تا هفت روز طول بکشد. بلژیک از گردشگران بالای 16 سال می‌خواهد که برای ورود به مکان‌های فرهنگی، کافه‌ها و رستوران‌ها برای «بلیط امن کووید» درخواست دهند.

در مقاصد دیگر مانند فرانسه، کارت‌های دیجیتال محلی برای بازدیدکنندگان بین‌المللی اختیاری است و می‌توان آن را از برخی داروخانه‌های محلی دریافت کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی