|

سیستم همکاری در فروش و راه های درآمدزایی از آن

سیستم همکاری در فروش نوعی تکنیک بازاریابی برای افزایش درآمد تا چندین میلیون تومان در ماه به روش آنلاین است.

لینک کوتاه کپی شد

5 دلیل برای کسب درآمد از همکاری در فروش

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که دوست نداشته باشد کسب درآمد از همکاری در فروش را تجربه کند؛ خب مگر چه کسی بدش می‌آید حتی موقعی که خواب هست هم پول دربیاورد؟! سیستم همکاری در فروش نوعی تکنیک بازاریابی برای افزایش درآمد تا چندین میلیون تومان در ماه به روش آنلاین است. با افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) می‌توانید در همه زمینه‌ها فعالیت داشته باشید؛ مثلاً معرفی یک برند معتبر یا فروش محصولات اینترنتی مانند پیکج‌های آموزشی. اما این که فلسفه همکاری در فروش چیست و چگونه می‌توانیم از این طریق پولدار شویم چیزی است که می‌خواهیم در این مقاله برایتان روشن کنیم. پس با ما همراه باشید.

image_f45b35f71f9325554dc79e1117390ef0f9334e3a

کسب درآمد از همکاری در فروش

کسب درآمد از همکاری در فروش یعنی چه؟

همکاری در فروش یا مشارکت در فروش به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که شما یک شرکت یا برند شناخته‌شده را معرفی می‌کنید و تبلیغ خدمات آن را انجام می‌دهید. درواقع شرکت سازنده با استخدام شما به‌عنوان "بازاریاب وابسته" محصولاتش را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما مسئولیت دارید با انواع بازاریابی اینترنتی مثل تولید محتوای سایت یا ارسال ایمیل به کاربران در فضای مجازی خدمات شرکت را پیش افراد تبلیغ کنید.

درنهایت به خاطر تبلیغات شما مشتری ترغیب می‌شود و محصولات شرکت را خریداری می‌کند و شما به ازای فروش هر محصول درصدی از سود آن را دریافت می‌کنید که این درصد کمیسیون یا پورسانت نام دارد. بستر بازاریابی مشارکتی این قابلیت را دارد که وقتی فرد وارد آن می‌شود طی مدت زمان کوتاهی می‌تواند پیشرفت کند و به سودهای چندین میلیون تومانی در ماه برسد!

نام این شکل فعالیت و بازاریابی را با عنوان افیلیت‌مارکتینگ هم زیاد می‌شنوید! حالا با این توضیحات خودتان قضاوت کنید که بهتر است در یک شرکت معمولی به‌عنوان کارمند مشغول شوید و با کلی استرس و دغدغه ذهنی منتظر حقوق ناچیز سر ماه باشید یا این که برای خودتان به شکل آزاد کار کنید و سودهای رؤیایی در ماه دریافت کنید؟

مثلت سیستم همکاری در فروش

اگر قصد شروع همکاری در فروش اینترنتی را برای یک برند دارید پس لازم است کامل با ابعاد این سیستم بازاریابی آشنا شوید؛ افیلیت مارکتینگ از یک مثلث تشکیل شده است که هر کدام از رأس‌های آن نباشد این بازاریابی معنی خود را از دست می‌دهد. این ابعاد عبارت‌اند از:

سازنده یا فروشنده محصول

فروشنده می‌تواند یک شخص کارآفرین یا یک شرکت بزرگ باشد که صاحب یک برند تجاری معتبر است. فروشنده رأس مثلت همکاری در فروش را تشکیل داده است و مسئولیت اون تولید و ارائه محصول به افراد است اما خب قطعاً برای معرفی خدماتش نیاز دارد تا بین مردم شناخته شود؛ به همین دلیل یا خودش به کار تبلیغ محصولاتش مشغول می‌شود یا این که یک شرکت یا شخص بازاریاب را استخدام می‌کند که مطمئن است در زمینه بازاریابی دیجیتال تخصص کافی دارد. در سیستم افیلیت مارکتینگ نیاز نیست که حتماً فروشنده در تبلیغ خدمات خود فعالیت داشته باشد بلکه فقط باید تلاش کند تا سطح کیفیت محصول را به حداکثر برساند.

تبلیغ‌کننده و بازاریاب محصول

در سیستم همکاری در فروش، می‌توان گفت بازاریاب مهمترین وظیفه را برعهده دارد. ممکن است اول با خود فکر کنید که بازاریاب فقط واسطه است و خدمات یک برند را به افراد معرفی می‌کند؛ این که کار سختی نیست همه بلدند! اما اینطور نیست. بازاریاب بیشتر اوقات کاری به کیفیت محصول ندارد فقط باید محصول را هرچه که هست به جذاب‌ترین شکل ممکن به مخاطبان خود در اینترنت معرفی کند. او باید طوری این کار را انجام دهد که کاربر ترغیب به خرید و استفاده از محصول شود و فکر کند اگر از خدمات این برند استفاده نکند موقعیت مهمی را از دست داده است که دیگر برایش تکرار نخواهد شد!

نکته دیگری که در فروش مشارکتی اهمیت دارد این هست که بازاریاب باید شخصی پرمخاطب در فضای مجازی باشد؛ برای مثال باید یک پیج شلوغ دارای چندهزار فالوور در اینستاگرام داشته باشد یا یک وبلاگ تخصصی را مدیریت کند چون برای معرفی خدمات یک برند قرار است تعداد زیادی از افراد را آگاه کنیم و کسانی را پیدا کنیم که به محصولات شرکت علاقه‌مند هستند. معمولاً به شخصی که در یک شبکه اجتماعی دارای مخاطبان زیادی است و تأثیر قوی روی تصمیمات آن‌ها دارد اینفلوئنسر گفته می‌شود.

حالا اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که پرفروش‌ترین محصولات اینترنتی پیش مصرف‌کنندگان مثل پوشاک در نتیجه زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه بازاریابان وابسته به کالاهای پرطرفدار تبدیل می‌شود. البته گاهی خود افرادی هم که یک فروشگاه اینترنتی مستقل برای خود راه‌اندازی کرده‌اند در ارائه محصولاتشان خیلی موفق عمل می‌کنند.  

مصرف‌کننده محصول

مصرف‌کننده محرک روند فعالیت در سیستم همکاری در فروش است. بدون وجود مصرف‌کننده این همه تلاش معنا ندارد خب اگر مصرف‌کننده‌ای وجود نداشته باشد پس ما برای چه کسی این تبلیغات را انجام دهیم؟ تمام این بحث‌ها نشان می‌دهد که حضور مصرف‌کننده به شکل غیرمستقیم فعالیت‌های بازاریابی را مدیریت می‌کند.

در سیستم فروش مشارکتی، مصرف‌کننده همان کابران فضای مجازی هستند که محصولات یک برند را از طریق تبلیغات بازاریابان وابسته شناخته‌اند؛ برای مثل محتواهای متنی را در وب‌سایت خوانده‌اند یا ویدیوهای تبلیغاتی را در یوتیوب دیده‌اند. آن‌ها بعد از انتخاب و خرید کالا هزینه محصول را به درگاه آنلاین سایت شرکت سازنده واریز می‌کنند.

چرا کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش را انتخاب کنیم؟

5 دلیل قانع‌کننده برای ورود به سیستم همکاری در فروش در زیر آورده شده است:

کسب درآمد به شکل غیرحضوری

برای کسب درآمد از طریق کارهای رسمی مثل کارمندی حتماً باید در محل کار حضور داشته باشید اما در بازاریابی وابسته اینطور نیست؛ این که کجا حضور داشته باشید فرقی ندارد فقط باید روی زمانی که برای تبلیغات می‌گذارید سرمایه‌گذاری کنید و تبلیغات باکیفیتی تولید کنید بعد از آن می‌بینید که حتی وقتی آنلاین نیستید و در خواب ناز به سر می‌برید تبلیغات شما چه تأثیر قوی روی مخاطبانتان در فضای مجازی می‌گذارد و آن‌ها را به خرید اینترنتی تشویق می‌کند.

کسب درآمد بدون پشتیبانی بعد از فروش از مشتریان

به‌عنوان یک بازاریاب وابسته فقط باید در زیباترین شکل خدمات یک برند را تبلیغ کنید و هیچ مسئولیتی در قبال پشتیبانی از مشتریان بعد از خرید ندارید. در صورت وجود شکایت از محصولات وظیفه پیگیری آن با خود شرکت سازنده است.

کسب درآمد در خانه

image_1e148fe2ccfa780331e0afc71703a215922354b9

 کسب درآمد در خانه

اگر از رفتن به شرکت و محیط‌های حضوری برای کار و کسب درآمد متنفر هستید پس همکاری در فروش بهترین گزینه برای شماست. می‌توانید برای تبلیغ برند یک شرکت سفارش تولید محتوای متنی یا محتوای ویدیویی دریافت کنید و در اتاق شخصی خود پشت لپ‌تاب با یک فنجان چای مشغول به کار شوید.

کسب درآمد به شکل مقرون به صرفه

برای راه‌اندازی خیلی از کسب و کارها باید یک سرمایه اولیه داشته باشید اما همکاری در فروش اینطور نیست؛ در این سیستم فقط باید به اینترنت دسترسی داشته باشید و مهارت‌های بازاریابی اینترنتی مثل اصول اولیه سئو، لینک‌سازی و تعیین کلمات کلیدی را بدانید همین! حتی نیازی به خرید و دریافت نمونه محصول از شرکت هم ندارید فقط باید کار تبلیغات انجام دهید.

کسب درآمد بدون محدودیت زمانی

با مشارکت در فروش یک کسب درآمد بی‌انتها و بدون محدودیت را تجربه می‌کنید. می‌توانید با هر برندی که خدماتش را دوست دارید همکاری کنید، ساعات کاری را خودتان تعیین کنید و حتی در بستر تبلیغاتی مورد علاقه خودتان مشغول به کار شوید!

تبلیغات سیستم همکاری در فروش در چه بسترهایی انجام می‌شود؟

فضاهای مساعدی برای فعالیت‌های همکاری در فروش وجود دارد که عبارت‌اند از:

اینستاگرام

یکی از بهترین روش‌ها در فروش مشارکتی کسب درآمد از اینستاگرام است. خیلی از شرکت‌ها با همکاری اینفلوئنسرها در رسانه اینستاگرام، خدمات خود را با تولید محتواهایی مثل پست‌های تصویری یا لایو تبلیغ می‌کنند و عمدتاً در رونق کسب و کار خود موفق می‌شوند. اینستاگرام از ترفندهای زیادی برای بازاریابی دیجیتال برخوردار است به همین دلیل بیشتر برندهای معتبر دنیا اینستاگرام را برای بازاریابی انتخاب می‌کنند.

وبلاگ

یکی از رسانه‌های برتر برای معرفی برندهای تجاری وبلاگ است. بلاگرهای مشهور در فضای مجازی می‌توانند یک مقاله ترغیب‌کننده درباره خدمات یک شرکت بنویسند و باعث افزایش میزان ترافیک به سمت وب‌سایت فروشنده شوند. درواقع مقالاتی که بلاگرها منتشر می‌کنند ارزش مصرف کالای یک برند را نشان می‌دهد.

وب‌سایت‌های رسانه‌ای

یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد بالا توسط شرکت سازنده و وابسته، انتشار تبلیغ در وب‌سایت‌های بزرگ است که تعداد مخاطبان آن‌ها به چند میلیون نفر می‌رسد. در این وب‌سایت‌ها می‌توان با ایجاد بنرهای حرفه‌ای میزان سرچ وب‌سایت را توسط کاربران در موتور جستجو به حداکثر رساند.

لیست ایمیل

نسبت به ترفندهایی که در بالا برای بازاریابی اینترنتی گفته شد بازاریابی با لیست ایمیل مشتریان یک روش سنتی است اما هنوز هم کاربرد دارد. در این روش به‌عنوان یک بازاریاب وابسته می‌توانید لیستی از ایمیل مخاطبان فعال خود را جمع‌آوری کنید و زمانی که برای تبلیغ محصولی خاص اقدام می‌کنید یک خبرنامه ایمیلی همراه با لینک شرکت سازنده ایجاد کنید و به صورت جمعی به مشتریان خود ارسال کنید. این ترفند هم می‌تواند درآمد قابل توجهی برایتان داشته باشد.  

با چه استراتژی‌هایی می‌توانیم به یک بازاریاب وابسته موفق تبدیل شویم؟

اگر دنبال پیشرفت در صنعت همکاری در فروش هستید پس نکات زیر را بخوانید:

ایجاد یک رابطه اختصاصی با مشتری

یکی از سیاست‌های بهینه در فروش مشارکتی این است که مخاطبان خود را بشناسید؛ این یعنی در هر زمینه‌ای که تخصص دارید بدانید کدام مخاطبان شما به محصولی که تبلیغ می‌کنید علاقه بیشتری دارند و روی آن‌ها متمرکز شوید. این کار را می‌توانید با ارسال ایمیل‌های ویژه به این مخاطبان انجام دهید یا اگر از طریق تلگرام کسب درآمد می‌کنید یک کانال اختصاصی برای مشتریانی بسازید که بیشتر احتمال دارد محصولات شما را خریداری کنند.

بازبینی خدمات برند و اعتمادسازی

image_d291b5ee1eff1d65304155e0d856759dc9d2f8ee

 بازبینی خدمات برند و اعتمادسازی

یک بازاریاب خوب و زرنگ، وقتی کمی در زمینه کاری خود پیشرفت می‌کند تلاشش بر این است محصولاتی را برای بازاریابی انتخاب کند که مطمئن است کیفیت بالایی دارند. درست است در سیستم افیلیت مارکتینگ نیاز نیست شما از کیفیت محصولات شرکت سازنده مطمئن شوید چون فقط نقش واسطه را دارید اما وقتی کمی تجربه کسب کردید سعی کنید با چشم باز به تبلیغ یک برند مشغول شوید؛ این گونه مخاطبانتان بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و با رغبت بیشتر رسانه شما را دنبال خواهند کرد.

استفاده از منابع مختلف

به‌عنوان یک بازاریاب موفق باید پویا باشید. اگر دنبال پیشرفت هستید به یک رسانه اکتفا نکنید و بازاریابی خدمات را در فضاهای مختلف امتحان کنید؛ ببینید مخاطبان شما با کدام ترفند بیشتر واکنش نشان می‌دهند. مثلاً در عین این که ایمیل‌های تبلیغاتی به مخاطبان ارسال می‌کنید در وبلاگتان هم پست بگذارید یا یک کانال هم در یوتیوب راه‌اندازی کنید و ویدیوهای خوب و باکیفیت در آن قرار دهید.

توجه به اعتبار برند

شما قرار است وقت بگذارید و به تبلیغ و بازاریابی خدمات یک برند مشغول شوید؛ خب وقت شما ارزشمند است پس باید برای احتیاط قبل از شروع همکاری با یک برند درباره خدماتش مطالعه کنید. همچنین کیفیت و میزان تقاضای افراد برای محصول را بسنجید بعد آن را معرفی کنید. فراموش نکنید اگر کیفیت محصول پایین باشد و به فروش نرسد شما هم پورسانت کمی دریافت خواهید کرد پس مراقب باشید یا چه شرکتی می‌خواهید همکاری کنید.

داشتن اطلاعات جدید و به‌روز

برای این که به یک بازاریاب وابسته موفق تبدیل شوید پس باید به‌روز باشید. علم بازاریابی یک علم ساکن نیست و مدام تغییر می‌کند. ترفندهای بازاریابی الان ممکن است با یک ماه قبل متفاوت باشد بنابراین اگر می‌خواهید درآمدتان بالا برود خود را با تکنیک‌های جدید مشارکت در فروش تطبیق دهید. از طرف دیگر در علم بازاریابی به خصوص بازاریابی اینترنتی رقابت زیادی وجود دارد بنابراین سعی کنید از همکاران خود عقب نمانید!

نتیجه‌گیری

کم‌کم داریم به پایان بحث "کسب درآمد از همکاری در فروش" نزدیک می‌شویم. فکر می‌کنم متوجه شده باشید همکاری در فروش اینترنتی با برندهای معتبر سختی و استرس کارهای مرسوم جامعه را ندارد برعکس خیلی هم جذاب و پرچالش است؛ یعنی حتی هیجانات و دغدغه‌هایش هم شیرین است و آدم را خسته نمی‌کند. در هر سنی که هستید پیشنهاد می‌کنیم این نوع کسب درآمد را امتحان کنید؛ ساده‌ترین شکل آن فروش محصولات اینترنتی مانند لباس یا زیورآلات است. پس هرچه زودتر دست به کار شوید!    

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها