|

قیمت گوشی موبایل؛ 12 مدل میان رده چه قیمتی دارند؟

قبل از خرید گوشی باید این سوالات را از خود بپرسید:"چه انتظاراتی از گوشی دارم؟ دوربین 108 مگاپیکسلی برایم مناسب است؟ رم 8 گیگ به کارم می آید؟

لینک کوتاه کپی شد

گوشی های میان رده تقریبا تمامی ویژگی های پایه یک تلفن همراه را دارند. گوشی های پرچمدار در مقایسه با میان رده به حداکثر ویژگی های موجود تجهیز شده اند. بنابراین باید به این نتیجه برسیم که شرکت های بزرگ تولید کننده تلفن همراه مانند سامسونگ و شیائومی با تولید گوشی های میان رده از این رقابت شدید جان سالم به در برده اند. چراکه گوشی های میان رده جدید، تمامی نیاز های یک کاربر را تامین می کند و کاربر مجبور نیست هزینه بالایی برای خرید یک گوشی همراه انجام دهد. قبل از خرید گوشی کاربر باید این سوالات را از خود بپرسد:"چه انتظاراتی از گوشی دارم؟ دوربین 108 مگاپیکسلی برای من مناسب است؟! رم 8 گیگابایتی به کارم می آید؟!" در ادامه با بهترین مدل های گوشی های میان رده موجود در بازار آشنا می شوید.

قیمت موبایل

قیمت بهترین مدل های بازار چقدر است؟

به گزارش وبسایت اقتصاد آنلاین، امروزه گوشی های موبایل شیائومی و سامسونگ طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند و نسبت به سایر مدل ها قیمت بهتری دارند. گوشی های میان رده سامسونگ را می توان با میانگین قیمت 7 میلیون تومان خریداری کرد. گوشی های میان رده شیائومی با میانگین قیمت 6 میلیون تومان قابل خریداری است. 

برای مثال گوشی موبایل A22 SAMSUNG 6GB 128GB 5G با قیمت حدودی 6 میلیون تومان، تمامی ایده آل های اولیه یک گوشی موبایل در سال 2021 را دارد. این گوشی به شبکه ارتباطی 5G، پردازنده 8 هسته ای، باتری 5000 میلی آمپری و دوربین میان رده 48 مگاپیکسلی مجهز شده است. گوشی موبایل شیائومی  Poco X3 pro 6GB 128GB 4G نیز دارای شبکه ارتباطی 4G، باتری 5160  میلی آمپری، دوربین 48 مگاپیکسلی و نمایشگر با کیفیت 1080*2400 پیکسلی است. در تصویر زیر قیمت گوشی های هوشمند و با کیفیت بازار ارائه شده است. شما می توانید با حداقل 6 میلیون تومان یکی از محصولات زیر را خریداری کنید و از تمامی امکانات به روز موجود در موبایل های هوشمند بهره مند شوید.

قیمت گوشی موبایل

تحلیل قیمت گوشی های هوشمند

در سال 2016، آستانه روانی قیمت گوشی های هوشمند با عرضه آیفون X اپل از مرز 1000 دلار گذشت و در سال بعدی آن گلکسی نوت 9 سامسونگ نیز عرضه شد. اما اخیراً، به دلیل کند شدن رشد اقتصاد جهانی تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند با کاهش تقاضا برای گوشی های رده بالای 1000 دلار روبرو شده‌اند. در نتیجه آنها کانون تمرکز تجاری خود را به گوشی‌های ارزان قیمت یا میان رده تغییر دادند.

در دو سال اخیر‌، بازار چندین گوشی میان‌رده‌ی خوب را دیده است که توسط برند‌های برتر مانند اپل‌، سامسونگ، شیائومی و حتی ال‌جی عرضه شده است. آنها شبیه مدل‌های رده بالای خود هستند مثلاً  Samsung Galaxy A71 5G با قیمت 599.99 دلار‌ و Galaxy A51 5G  با 499.99 دلار به بازار آمد، در همان سال iPhone SE اپل با 399 دلار به فروش رسید.

گوشی‌های مذکور معمولاً در رده‌ی متوسط ​​یا گاهی اوقات "گوشی‌های اقتصادی" طبقه‌بندی می‌شوند. در حالی که قیمت‌ها همیشه در نوسان است‌، بسیاری از کاربران این سؤال را دارند که "آیا قیمت فلان گوشی الان باید ارزان تلقی شود؟" یا "چرا هزینه‌ی تعیین شده برای یک گوشی معمولی اینقدر زیاد است؟"

اگر آستانه‌ی قیمت گوشی‌های گران را 1000 دلار تعیین کنیم، استاندارد قابل قبول برای گوشی‌های ارزان قیمت باید چقدر باشد؟

3 عامل موثر بر قیمت گوشی هوشمند

صفحه نمایش در کنار چیپ‌ست یکی از مهمترین اجزای تلفن هوشمند است و شاید بتوان گفت این دو المان می‌توانند مستقیماً موفقیت یک محصول را تعیین کنند. ضمن اینکه، آنها بخش بزرگی از هزینه‌های تولید گوشی را به خود اختصاص می‌دهند.

1. صفحه نمایش های قدرتمند با تکنولوژی های جدید

بر اساس داده های IHS Markit، قیمت یک صفحه نمایش 6.87 اینچی AMOLED از آخرین مدل سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G  که توسط Samsung Display عرضه می شود، 75 دلار برای هر واحد تخمین زده می‌شود.

برای مثال، صفحه نمایش Galaxy S20 Ultra در مقایسه با سامسونگ Galaxy A50 که دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED  است‌، سه برابر بیشتر هزینه دارد. صفحه نمایش Galaxy S20 Ultra از نوع پنل های Y-OCTA لمسی درون سلولی با سنسورهای لمسی تعبیه شده در پنل اصلی OLED است که عملکرد سنسورهای لمسی را در مقایسه با سطوح صفحه اصلی بهبود می‌بخشد.

به طور کلی، OLED  در صورت انعطاف‌پذیر بودن، به گوشی‌ها، آزادیِ فضا می‌دهد یا به آنها امکان می‌دهد فضای کمتری برای نمایشگرها اشغال کنند و در عوض از آن برای سایر قسمت‌ها مانند باتری استفاده کنند و البته در چنین حالتی هزینه‌ی واحد تولیدی بیشتر خواهد بود.

2. چیپ‌ست؛ مغز گوشی‌های هوشمند

چیپ‌ست‌ ها عناصری شگفت‌آور هستند و جالب اینکه هزینه کمتری نسبت به نمایشگرها دارند. سامسونگ تحت استراتژی چندمنظوره خود از Snapdragon کوالکام و Exynos سامسونگ استفاده می‌کند.

قیمت عرضه پردازنده‌های تلفن همراه بر اساس تعداد وظایفی که پردازنده ها می‌توانند انجام دهند‌، سرعت پردازش داده‌ها و میزان صرفه‌جویی انرژی در پردازش تعیین می شود.

برای مثال، قیمت هر پردازنده اسنپدراگون 865 در گلکسی اس 20 اولترا 54 دلار برآورد شده است. علاوه بر هزینه پردازنده‌، دستگاه به پردازنده‌ی باند پایه جداگانه‌ای نیاز دارد که از اتصال 5G‌ پشتیبانی می‌کند. برآورد می‌شود که چیپ‌ست 5G، که توسط کوالکام عرضه می‌شود، حدوداً 74 دلار باشد.

در واقع قابلیت‌های پردازنده‌ی تلفن همراه است که قیمت یک تراشه را تعیین می‌کند. برای مثال پردازنده اسنپدراگون 450 در گوشی Q7 ارزان ال جی که در سال 2018 عرضه شد، کمتر از 8 دلار قیمت داشت.

در مقایسه با نسخه 14 نانومتری 450، نسخه 865 به روز دارای حدود 20 درصد سرعت پردازنده سریعتر، سرعت RAM  بالاتر، شش بار بارگیری سریعتر‌، پهنای باند حافظه‌ی بیشتر و اندازه تراشه 7 نانومتر کوچکتر است.

سامسونگ همچنین برای مدل مقرون به صرفه Galaxy A50 از پردازنده‌ی ارزان‌تر و کمتر هوشمند Exynos 9610  با 14.90 دلار قیمت استفاده کرده است.

3. دوربین؛ قلب گوشی‌های هوشمند

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد باشید ک برای آن‌ها‌، دوربین هنگام انتخاب تلفن هوشمند به مهم‌ترین جنبه‌ی کالایی که قصد خرید آن‌را دارید تبدیل شده است. بهبود تکنولوژی‌ دوربین در گوشی‌های هوشمند اساساً دلیلی مهم برای این است که کاربران با گوشی‌های خود ارتباط عاطفی تنگاتنگی برقرار کرده‌اند.

آخرین گرایش در دنیای موبایل‌، استفاده از ماژول‌های دوربین چند لنزه‌ی بزرگتر است که کیفیت تصویر را به اندازه دوربین‌های رفلکس دیجیتال تک لنز حجیم تولید می‌کنند. بنابراین کاملاً قابل پیش‌بینی است که هرچه ماژول دوربین بزرگتر باشد‌، گوشی هوشمند گرانتر می‌شود. بر اساس داده‌های IHS ، Galaxy S20 Ultra  گران ترین ماژول‌های دوربین تا به حال را دارد و هزینه کل آن 89.17 دلار است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها