|

استخراج هر بیت کوین چقدر کربن تولید می‌کند؟

طبق براوردهای صورت گرفته انرژی مورد نیاز برای استخراج یک عدد بیت کوین برابر با ۱۳۱۲ رعد و برق و یا طی کردن ۱۲۴۰۴۷۶ مایل است.

لینک کوتاه کپی شد

سال ۲۰۲۰ اقتصادها و بازارهای مالی در سراسر جهان را تکان داد و باعث ایجاد عدم اطمینان و نوسان شدید قیمت‌ها شد. این امر باعث شد که سرمایه گذاران به دنبال دارایی های جایگزین مانند طلا یا بیت کوین برای مقابله با طوفان باشند. بیت کوین سرفصل اخبار را از طلا ربود و سرمایه گذاران جدیدی را به بازار رمزارز سوق داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبرآنلاین، در حالی که این دارایی دیجیتال در دنیای واقعی قابل لمس نیست اما افزایش پذیرش و استفاده از آن اثرات زیست محیطی قابل توجهی دارد.

در اوایل ماه مه، سال ۲۰۲۰ ارزش بازار بیت کوین ۱.۰۵ تریلیون دلار شد که تنها ۹ درصد از ارزش ۱۱.۶۷ تریلیون دلاری بازار طلا را تشکیل می داد. با وجود این، عملکرد بیت کوین طلا را به عنوان یک دارایی جایگزین در بازارهای مالی به چالش کشید.

در سال ۲۰۲۰، طلا بازدهی قوی با ۲۵.۱۲ درصد در طول سال داشت و در ماه اوت به بالاترین سطح تاریخی ۲۰۶۷ دلار در هر اونس رسید، ارزش بیت کوین بین مه ۲۰۲۰ و مه ۲۰۲۱ نزدیک به ۵۳۶.۷ درصد افزایش یافت و تقریباً از هر دارایی ممکن در این بازه زمانی بهتر عمل کرد.

به گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵.۶ میلیارد دلار به صندوق‌ها و محصولات ارزهای دیجیتال سرازیر کردند که بیش از ۶۰۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است. این افزایش فعالیت منجر به افزایش تجارت در شبکه بیت‌کوین و نیاز به انرژی بیشتر شد.

هر ۱ میلیارد دلار ورودی به بیت کوین به اندازه ۱.۲ میلیون خودرو انرژی مصرف می کند

طبق براوردهای صورت گرفته انرژی مورد نیاز برای استخراج یک عدد بیت کوین برابر با ۱۳۱۲ رعد و برق و یا طی کردن ۱۲۴۰۴۷۶ مایل است و این مقدار انرژی به انتشار گازهای گلخانه ای دامن می‌زند.

در واقع، استخراج بیت کوین تقریباً ۱۵ برابر بیشتر از استخراج طلا کربن تولید می‌کند؛ ردپای کربن یک بیت کوین استخراج شده به ۱۹۱ تن دی اکسید کربن می رسد در حالی که برای استخراج حجم مشابهی از طلا، تنها ۱۳ تن دی اکسید کربن لازم است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها