|

مدیرکل منابع طبیعی البرز :

احتمال شروع آتش‌سوزی زودهنگام در مراتع

۹۵ درصد علت آتش سوزی‌هایی که در مراتع استان اتفاق می افتد عامل انسانی است و گردشگران اغلب به خاطر بی توجهی آتش به جان طبیعت می‌اندازند.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: سال گذشته  ۱۱۶ هکتار از مراتع استان بر اثر آتش سوزی از بین رفت. حامد فرضی با اشاره به وقوع ۶۴ فقره آتش سوزی در مراتع استان در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۶ هکتار از مراتع استان در این آتش سوزی‌ها از بین رفت.

وی با اشاره به علت این آتش سوزی‌ها توضیح داد: ۹۵ درصد علت آتش سوزی‌هایی که در مراتع استان اتفاق می افتد عامل انسانی است و گردشگران اغلب به خاطر بی توجهی در خاموش کردن آتشی که برای درست کردن کباب یا چای و یا انداختن ته سیگار، آتش به جان طبیعت می‌اندازند.

فرضی با هشدار در خصوص احتمال افزایش آتش سوزی در سال جاری گفت: امسال با توجه به کاهش بارندگی‌ها با فقر شدید پوشش گیاهی و خشک شدن گیاهان در مراتع روبرو هستیم. این مسئول اضافه کرد: با شروع زود هنگام گرما از مردم درخواست می‌شود در حفظ مراتع و عرصه های طبیعی دقت بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده آتش سوزی به ۱۵۴۰ گزارش دهند.

وی توضیح داد: بنا شده در مناطق حساس و پرخطر بالگرد برای اطفاء به موقع حریق مستقر شود و علاوه بر این به دهیاران و جوامع محلی هم آموزش‌های لازم برای عکس العمل سریع در زمان وقوع حریق داده شده است.

منبع: ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها