|

استاندار البرز:

بحران کرونا در البرز به دلیل مهاجرپذیری

البرز متراکم‌ترین استان کشور است که روزانه بیش از 1 میلیون تردد از محورهای آن صورت می‌گیرد. مهاجرپذیری و تردد بالا این استان را در مقابل…

لینک کوتاه کپی شد

عزیزالله شهبازی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اظهار امیدواری از اینکه با دعای خیر مؤمنان و تلاش‌های دانشمندان جمهوری اسلامی ایران برای تأمین و تهیه واکسن بر این بیماری فائق آییم، اظهار کرد: البرز به استان انصار معروف است، استانی مهاجرپذیر که پس از پایتخت استان اول کشور در مهاجرپذیری است.

وی ادامه داد: البرز متراکم‌ترین استان کشور با ۵۲۲ نفر جمعیت در هر کیلومترمربع است، البته کرج با ۱۰ هزار نفر در هر متر کیلومترمربع و فردیس بالغ بر ۹ هزار نفر در هر کیلومترمربع است. استاندار البرز با اشاره به اینکه روزانه بیش از یک میلیون تردد از محورهای البرز صورت می‌گیرد، گفت: البته وزیر بهداشت اشراف کاملی به شرایط البرز دارند، چرا که چندین بار در این استان حضور داشته و طی مکاتبات و ارسال گزارش‌های مستمر بر روند آگاه‌تر هستند.

البرز هاب دارویی کشور است

وی افزود: البرز هاب دارویی کشور است و ۴ واکسن مطرح در کشور در حوزه جغرافیایی البرز در حال مطالعه و تهیه هستند. شهبازی با قدردانی از دغدغه‌ها، نگرانی‌ها، عشق و سوز و گداز وزیر بهداشت برای سلامت مردم کشور گفت: هم‌نوایی و انسجامی که در ستاد ملی وجود دارد و وزرای محترم با صداقت کامل به تلاش مضاعف برای مقابله با این بیماری می‌پردازند.

وی افزود: رحمانی فضلی وزیر کشور نیز گرفتار این بیماری منحوس شدند و بسیار قابل تقدیر است که ایشان حتی در بستر بیماری نیز با امضای خود دستورات لازم را جهت اقدامات فوری برای مقابله با کرونا صادر می‌کنند و بر روند جلسات و اعمال مصوبات نظارت جدی دارند.

البرز بیش از یک میلیون جمعیت حاشیه‌نشین دارد

شهبازی گفت: البرز بیش از یک میلیون جمعیت حاشیه‌نشین دارد و کمترین سرانه تخت بیمارستانی را بین استان‌های کشور داریم و با سیستان و بلوچستان هم رده هستیم. وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید البرز دارای ۲ هزار تخت بیمارستانی بود ولی اکنون این رقم به ۳ هزار و ۶۰۰ تخت رسید اما متأسفانه رشد جمعیت از این اقدامات فراتر رفته است.

استاندار البرز اضافه کرد: ما حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در البرز داریم و جمعیت شناور بسیاری نیز داریم و از ابتدای تأسیس این استان پایه و اساس محکمی در خصوص ارتقا سرانه‌ها نداشته است، با توجه ویژه رئیس جمهور و افزایش اعتباری که توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت پایه اعتبارات عمرانی البرز افزایش یافت.

شهبازی افزود: اعضای شورای تأمین استان همراهی بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشته‌اند و جای خرسندی دارد که از بدو شیوع کرونا همه با اتحاد و انسجام برای مقابله با کرونا بسیج شدند و حتی طی رایزنی‌های بنده یک محموله کمک‌های انسان دوستانه از چین به البرز رسید. وی با قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه کادر بهداشت و درمان استان، گفت: در موج‌های اول، دوم و سوم البرز سربلند بود و همه پای کار بودند.

استاندار البرز با بیان اینکه البرز به لحاظ لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده هیچ کمبودی ندارد و مملو از این امکانات است، افزود: این استان قطب مولد برای تولید الکل است که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند و ۵ واحد جدید ایجاد شد. وی گفت: در فردیس به‌عنوان یک شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فاقد بیمارستان یک پروژه ۲۶۰ تختی با رشد ۷۵ درصدی در انتظار توجه ویژه است.

ساخت ۳ بیمارستان توسط بخش خصوصی آغاز شده است

شهبازی افزود: ساخت سه بیمارستان توسط بخش خصوصی آغاز شده و درخواست می‌شود در خصوص مجوز و حمایت از آنها درخواست توجه داریم. وی گفت: بیمارستان طالقان که طی دستور از وزیر بهداشت ظرف دو روز مجوز گرفت و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز تقبل اعتبار کرد، در انتظار عنایت ویژه است.

استاندار البرز با قدردانی از نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: همه در کنار هم برای سلامت مردم تلاش می‌کنیم و امید است تلاش‌های اعضای ستاد ملی و زیرمجموعه آن در استان‌ها موجب اعتلای سلامت کشور شود. شهبازی افزود: همچنین کمال قدردانی را از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و ائمه جمعه و جماعات استان که ساعی و کمک کار هستند و ما را به‌عنوان فرمانده مقابله با کرونا همراهی می‌کنند، دارم.

منبع: مهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها