|

۱۶۳ مددجوی زندان رجایی شهر کرج به کانون خانواده بازگشتند

مددجویان در اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری با رویکرد حبس زدایی، تکریم و حفظ حقوق شهروندی با پیگیری کارشناسان واحد قضایی این زندان آزاد شدند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز/البرز- مدیر زندان رجایی شهر کرج الله کرم عزیزی گفت: در این مدت ۳۵۶ پرونده قضایی توسط واحد اجرای احکام زندان رجایی شهر مورد بررسی قرار گرفت و منجر به آزادی ۱۶۳ مددجو واجد شرایط شد.

مدیر زندان رجایی شهر کرج افزود: این مددجویان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله آزادی وثیقه، مرخصی منجر به آزادی، رضایت شاکی، اتمام حبس، آزادی مشروط، کفالت و امثال آن آزاد و به کانون خانواده بازگشته اند.

او اضافه کرد: کارشناسان اجرای احکام با هدف نهادینه نمودن سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جنعیت کیفری و حبس زدایی و همچنین حل مشکلات معیشتی خانواده‌های مددجویان به دلیل عدم حضور سرپرست توانسته اند مطابق با قوانین و در راستای حفظ حقوق شهروندی گام‌های موثری بردارند.

عزیزی از مهمترین سیاست‌های کلان سازمانی کاهش جمعیت کیفری زندانهااست که کارشناسان واحد اجرای احکام با بررسی و پیگیری پرونده قضایی مددجویان نقش بارزی در این امر دارند.

مدیر زندان رجایی شهر کرج تعامل با مراجع قضایی و حضور مستمر قضات در زندان و ملاقات با مددجویان را از دیگر راهکار‌های اساسی در کاهش هدفمند جمعیت کیفری دانست.

زندان رجایی شهر یکی از چهار زندان مستقر در البرز است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها