|

هنرجوی البرزی نرم افزار کتابخانه مدارس طراحی کرد

سپیده قربانی از هنرجویان هنرستان حضرت زهرا(س) آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج ، نرم افزار مدیریت کتابخانه مدارس را طراحی کرد

لینک کوتاه کپی شد

«مهریار کرمی» روز پنجشنبه با اشاره به اینکه دومین دوره مسابقات برنامه نویسی هنرجویان رشته شبکه و نرم افزاراستان البرز با رقابت بیش از سه هزار هنرجو در سه مرحله اجرا شد، اظهارداشت: در مرحله سوم این دوره از مسابقات چهل هنرجو با یکدیگر در طراحی و برنامه نویسی نرم افزار به رقابت پرداختند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا، وی بیان داشت: مهدی غلامی، علی معطری راد از هنرستان شاهد ایثارگران آموزش و پرورش ناحیه یک، سپیده قربانی از هنرستان حضرت زهرا(س) ناحیه چهارکرج  و محمد مهدی جعفری از هنرستان سمپاد شهید سلطانی ناحیه سه موفق به کسب نشان پروژه برتردر مرحله استانی شدند.

کرمی تصریح کرد: در آیین تجلیل از مهر دختان البرزی از سپیده قربانی هنرجوی پایه دوازدهم رشته شبکه و نرم افزار هنرستان حضرت زهرا(س) آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج به عنوان تنها دختر هنرجویی که موفق به تهیه پروژه برتر با عنوان نرم افزار مدیریت کتابخانه مدارس شده بود، تقدیر شد.

وی یادآورشد: با همراهی دبیرخانه استانی مسابقات هنرستان حضرت زهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج  این نرم افزار برای استفاده در کتابخانه های مدارس به صورت رایگان در اختیار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این مسابقات با هدف ایجاد شور و اشتیاق در مهارت آموزی و تقویت آموزش های مبتنی بر شایستگی دربین هنرجویان برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزخاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و توسعه فناوری‌های حوزه برنامه‌نویسی و طراحی نرم‌افزار از اهداف مهم اجرای این مسابقات در بین هنرجویان است.

وی اضافه کرد: ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های مهارتی نقش موثری درتامین نیروی انسانی ماهر برای بازار کار و همچنین شغل آینده آنان دارد.

کرمی با بیان اینکه البرز دارای توانمندی‌های علمی و فناوری بسیاری است که با سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها می‌توان این موفقیت‌ها را استمرار بخشید، عنوان کرد:  این استان با داشتن ۷۳ رشته در سطح بالایی قرار دارد که با تامین تجهیزات مورد نیاز می توان موضوع مهم مهارت را دربین هنرجویان تقویت کرد.

وی تاکید کرد: اشتغال،تولید و مهارت آموزی امری مهم در توسعه کشور است که این موضوع مهم درهنرستان های شاخه کاردانش و فنی حرفه ای استان البرز با جدیت دنبال می شود.

 بیش از ۳۹ هزار هنر جو در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان البرز در رشته های مهارتی شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی