|

درآمد چهارصد میلیونی در شغل تاکسی اینترنتی؛ زور تپسی بیشتر است یا اسنپ؟

shayanews

وضعیت اقتصادی تعریفی نداردو برخی افراد به دنبال شغل دوم اندپس شاید تاکسی‌ اینترنتی بتواند گزینه جذابی برای سرپرستان خانوار و حتی جوانان باشد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- راحتی عبور و مرور با تاکسی های اینترنتی بر کسی پوشیده نیست. خصوصا اینکه به نسبت سالهای پیش همیشه و همه جا در دسترس بیشتری بوده و البته امنیت بیشتری را نیز برای مسافران ایجاد می کنند. همین بهانه ای باشد تا به خبر تازه ای که شرکت اسنپ منتشر کرده اشاره کنیم. خبری که در نگاه اول واقعا جالب است.

در پی گزارشی که اسنپ از سال گذشته منتشر کرده از  درآمد ۴۰۰ میلیون تومانی یک راننده اسنپ خبر داده است. 

1

از دید مسافران اسنپ بهتر است یا تپسی؟

اوایل که بازار استفاده از تاکسی های اینترنتی خیلی داغ شده بودند رقابت زیادی میان اسنپ و تپسی وجود داشت. با توجه به تجربه ای که کاربران آن نقل می کنند در ابتدای امر تعداد سفیران اسنپ همیشه از تپسی بالاتر بود و از طرفی نیز هزینه ی استفاده از این دو نوع اپلیکیشن برای سفارش تاکسی در یک مسیر مشترک، غالبا در تپسی کمتر بود. اما رفته رفته و با بالاتر رفتن تعداد مسافران و سفیران در هردوی آنها، تپسی کارش به جایی رسید که گاها استفاده از آن یک تا دو برابر بیشتر از اسنپ برای مسافر آب میخورد. 

حال آنکه با شنیدن خبر درآمد بالای برخی سفیران اسنپ یاد قصه ی قدیمی عمده فروشان بازار افتادیم. قصه ای که همانا از ارائه ی قیمت کمتر در مقایسه با رقبا برای مشتری خبر می دهد و بیانگر سودی است که آن را به صورت چندین برابری و با افزایش مشتری خود جبران می کند. 

از دید سفیران اسنپ بهتر است یا تپسی؟

در سال ۹۵ رقیب اسنپ با نام تپسی پای به میدان نهاد. البته طی این سال‌ها شرکت‌های داخلی و خارجی دیگری نیز برای رقابت با اسنپ و تپسی شکل گرفته‌ اند. اما فیلا هیچکدام نتوانسته‌ اند در شدت محبوبیت میان کاربران، به پای آن دو برسند. 

باید دانست که فاکتورهای زیادی نظیر تعداد ساعات فعال، شلوغی یا خلوتی مسیر، رضایت مشتریان و… در این موضوع دخیل هستند و همگی جزو مواردی می باشد که می‌توانند روی درآمد راننده تأثیر بگذارند اما بر اساس تحقیق میدانی و مصاحبه با چندین راننده، باید گفت در صورتی که فعالیت متوسطی داشته باشید، در روز درآمدی خواهید داشت که به عنوان شغل دوم بد نیست و به عنوان پوشش دادن برخی از هزینه های زندگی، می توانید روی آن حساب کنید. بنا بر همین نتیجه گیری می توان گفت که ظاهرا تپسی و اسنپ برای سفیران تفاوت چندانی با هم ندارند. هرچند که احتمالا شانس سفیران اسنپ  به جهت شناخته شده تر بودن از جهت درآمد زایی در شهرهای کوچک نسبت به سفیران تپسی بیشتر است.

2

در رقابت اسنپ با تپسی کدام برنده است؟

از نظر آماری باید گفت اسنپ از بابت تعداد دانلود در فضای مجازی و تعداد کاربر، تاکنون بسیار برتر از تپسی ظاهر شده است. از نظر شهرت و معروفیت در شهرهای کوچک‌ تر نیز اسنپ بیشتر سر زبان‌ ها افتاده اما از نظر خود اپلیکیشن و کاربری آن، تفاوت چندانی بین اسنپ و تپسی وجود ندارد.

همچنین باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که اسنپ اخیرا به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل شده و در جدیدترین نسخه اش، شاهد قابلیت‌های متنوعی همچون سفارش غذا، حمل بار و پیک و… هستیم.

5

تپسی میزان کمیسیون خود از سفرها را ۱۵ درصد اعلام کرده است درحالی‌ که گفته می شود کمیسیون اسنپ در برخی شهرها ۱۵ درصد و در برخی دیگر نیز ۲۰ درصد است. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که دیگر نام تاکسی های اینترنتی با اسنپ جا افتاده است. پس طبیعی است که تعداد طرفداران آن نیز بیشتر باشد.

همچنین با نظاره بر شهرها و فعالیت‌ها می‌ توان فهمید اسنپ در شهرهای کوچک‌ تر نیز شهرت بیشتری دارد و به همین خاطر میزان سفرهای آن نیز بیشتر خواهد بود. تپسی نیز اخیرا در شهرهای کوچک‌ تر فعال شده و تبلیغات محیطی آن را نیز می‌ توان در این شهرها مشاهده کرد.

6

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی